Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:KarlXII skrev:Finns det någon bra app för att styra WIMP i Squeezebox?
Squeezebox-appen för Android och motsvarande för iPhone funkar väl??
Frutti skrev:Alltså helsike. Jag hade ju tänkt börja köra Wimp hifi från dedikerad htpc. Men det går alltså inte att köra från en PC.
Frutti skrev:Vilken är den bästa lösningen för att få WIMP i anläggningen om man har tänkt köra övrigt innehåll från en HTPC via USB in i en DAC?
Wimp HiFi är lika enkelt att använda som den vanliga Premium-versionen. Du får bara ännu bättre ljud! Ännu så länge finns tjänsten till smartmobiler och surfplattor med Android och iOS, samt till stationära hifi-spelare som Sonos och Bluesound. En desktop-version till hemdatorer är också på gång – och vi utgår från att fler hifi-tillverkare kommer krypande inom kort!
Nefilim skrev:I denna artikel finns information att man jobbar
på att kunna lyssna på WiMP loseless i PC och Mac
snart. Samt även annan intressant läsning.
http://www.ljudochbild.se/nyheter/arets-produkterWimp HiFi är lika enkelt att använda som den vanliga Premium-versionen. Du får bara ännu bättre ljud! Ännu så länge finns tjänsten till smartmobiler och surfplattor med Android och iOS, samt till stationära hifi-spelare som Sonos och Bluesound. En desktop-version till hemdatorer är också på gång – och vi utgår från att fler hifi-tillverkare kommer krypande inom kort!
Frutti skrev:Nefilim skrev:I denna artikel finns information att man jobbar
http://www.ljudochbild.se/nyheter/arets-produkterWimp HiFi är lika enkelt att använda som den vanliga Premium-versionen. Du får bara ännu bättre ljud! Ännu så länge finns tjänsten till smartmobiler och surfplattor med Android och iOS, samt till stationära hifi-spelare som Sonos och Bluesound. En desktop-version till hemdatorer är också på gång – och vi utgår från att fler hifi-tillverkare kommer krypande inom kort!
Jo jag hat läst på massor av ställen att den är "på gång". Förstår inte vad som tar sån tid! Jag tänker vara lite konspirationsteoretisk och tro att de väntar lite för att sonos och bluesound med flera ska få sälja lite mer än de hade gjort annars.
Frutti skrev:Nefilim skrev:I denna artikel finns information att man jobbar
Jo jag hat läst på massor av ställen att den är "på gång". Förstår inte vad som tar sån tid! Jag tänker vara lite konspirationsteoretisk och tro att de väntar lite för att sonos och bluesound med flera ska få sälja lite mer än de hade gjort annars.
Nefilim skrev:Nu finns ju WiMP "direkt" i nätverksspelaren. SqueezeBox.
Ja ja, jag tjatar,
hcl skrev:Frutti skrev:Nefilim skrev:I denna artikel finns information att man jobbar
För egen del tycker kag Sonos fått oproportionerligt stor spridning. Visst, de har ganska låga priser, men ljudkvaliteten är ju inte direkt top.
F.ö. vill jag också komplettera med att även om WIMP är klart bättre än Spotify så är det fortfarande långt efter direktavspelning från egen NAS, om man har en Linn DS (streamer). Att skillnaden är stor kan troligen tillskrivas att Linn:s spelare inte har inbyggt stöd för WIMP utan att man måste köra via t.ex. Apple AirPlay till DS:en. Det är i.o.f.s. inte så att något spelas upp på iPad:en, men dataströmmen packas upp i Pad:en och förs därefter över till DS:en som måste ändå synkas mot Padden och det tycks drabba ljudkvaliteten. Nätverksspelarkonceptet, med total kontroll av dataflöde, klockning och uppspelning visar sin styrka och i det här fallet dessvärre även på svagheterna i alternativen.
Det skall bli spännande att höra hur det blir när (om?) WIMP får stöd direkt i nätverksspelaren.
Bill50x skrev:Nefilim skrev:Nu finns ju WiMP "direkt" i nätverksspelaren. SqueezeBox.
Ja ja, jag tjatar,
Tack för tjatet. Ett par gånger till så kanske jag rentav försöker på min SB
/ B
gflar skrev:Gör Linns nätverksspelare det bättre än vilken duglig DAC som helst?
Nefilim skrev:Nu finns ju WiMP "direkt" i nätverksspelaren. SqueezeBox.
Ja ja, jag tjatar,
PerStromgren skrev:Nefilim skrev:Nu finns ju WiMP "direkt" i nätverksspelaren. SqueezeBox.
Ja ja, jag tjatar,
Var läser jag om hur man gör?
Kevin_Mitnick skrev:Från Wimps hemsida:Var kan jag spela av WiMP HiFi?
WiMP HiFi är tillgänglig på Android-telefoner, iPhone, iPad, Sonos och Bluesound. Du kan också använda
det över Airplay. Kom ihåg att logga dig av och på WiMP för att få möjligheten till att välja HiFi under inställningar.
http://www.youtube.com/watch?v=NdBSNQ0I2YE
Varför kan jag inte använda Hifi på min PC/Mac?
I första hand har vi valt att prioritera telefoner, surfplattor och nätverksspelare. Vi jobbar med en
lösning for PC/Mac
Är det bara jag som tycker att det är en konstig prioritering? De borde väl prioritera Pc/Mac i första hand. Bärbart ljud brukar inte anses lika viktigt för många.
denim44demon skrev:Har fått lite information som kanske är intressant för en del som vill testa WIMP hifi. De kommer med en desktopversion i slutet av februari. Enligt dem så kommer det troligen också bli ett "testa på erbjudande" i och med lanseringen.
Frutti skrev:denim44demon skrev:Har fått lite information som kanske är intressant för en del som vill testa WIMP hifi. De kommer med en desktopversion i slutet av februari. Enligt dem så kommer det troligen också bli ett "testa på erbjudande" i och med lanseringen.
Härligt att höra!
edit: att ha stora delar av världens musik tillgänglig direkt i perfekt cd-kvalitet måste väl ändå vara bland det bättre som hänt på länge för oss musikälskande hifi-tokar. Jag tycker det här får för lite uppmärksamhet sett till vad det innebär.
Frutti skrev:denim44demon skrev:Har fått lite information som kanske är intressant för en del som vill testa WIMP hifi. De kommer med en desktopversion i slutet av februari. Enligt dem så kommer det troligen också bli ett "testa på erbjudande" i och med lanseringen.
Härligt att höra!
edit: att ha stora delar av världens musik tillgänglig direkt i perfekt cd-kvalitet måste väl ändå vara bland det bättre som hänt på länge för oss musikälskande hifi-tokar. Jag tycker det här får för lite uppmärksamhet sett till vad det innebär.
Överlägsen ljudkvalitet på alla enheter – HiFi nu även på datorn
WiMP är den enda musiktjänst som erbjuder att streama i lossless-kvalitet. Musiken streamas med mer än dubbelt så hög bithastighet som konkurrenterna. Sedan WiMP HiFi lanserades i oktober har tusentals användare anslutit sig till tjänsten. WiMP HiFi finns sedan tidigare för mobiltelefoner, surfplattor och nätverksspelare och från och med i dag även för PC och Mac.
hassel skrev:http://news.cision.com/se/wimp-music/r/wimp-satsar-pa-hifi-och-musikvideor,c9541533Överlägsen ljudkvalitet på alla enheter – HiFi nu även på datorn
WiMP är den enda musiktjänst som erbjuder att streama i lossless-kvalitet. Musiken streamas med mer än dubbelt så hög bithastighet som konkurrenterna. Sedan WiMP HiFi lanserades i oktober har tusentals användare anslutit sig till tjänsten. WiMP HiFi finns sedan tidigare för mobiltelefoner, surfplattor och nätverksspelare och från och med i dag även för PC och Mac.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 21 gäster