Moderator: Redaktörer
rhenrics skrev:Undrar om ni vill hjälpa mig med att hitta en ny bra förstärkare? Jag har tröttnat på min Amplifix, den är skrikig. Jag vill ha något annat. Det ska vara något med mycket effekt, typ 200 W i 8 ohm eller mer, och stor strömförsörjning och strömstark >100 ampere, låg distorsion <0.01, neutralt enligt Öhmans rekommendation. Nej jag skämtar inte, jag tror Öhman har rätt när det gäller neutralitet och transparens osv. Vad finns det för integrerade förstärkare som uppfyller detta? Ge förslag!
pingvinlakrits skrev:rhenrics:
AVI laboratory series har fått glödande recensioner i princip överallt:
http://www.avihifi.co.uk/IntAmp/Integrated%20Amp.html
Specar finns på sidan.
Bara två dilemman: den är något mindre bred än apparatnormen.
Den finns endast i svart.
Sen såg jag inte efter om den har fjärr eller inte.
xeizo skrev:Han kanske har läst h/k:s reklamblad? Där speccas det A som ingen annanstans, men det är ju som bekant inga "riktiga" A utan strömstyrkans motsvarighet till PMPO
Ranefjord skrev:neutralt enligt Öhmans rekommendation
Ojdå, missade detta. Glöm macken... Du har ju givit svaret själv: NAD 208 eller Rotel 1090.
Och LTS har ju testat jättemånga McIntosh?
Och det finns givetvis ingenting ingenting utanför rekommenderat listan som kan låta ofärgat?
Almen skrev:Jag tolkade rhenrics spec som "neutral i karakteristiken (enligt IÖ)" = "allmänt neutral" och inte = "måste vara F/E-testad utan hörbara fel".
Alltså mera vad den inte skall ha, typ "ett varmt, fylligt, musikaliskt sound som ändå låter cymbalerna ringa med ett oöverträffat skimmer, samt en rytmkänsla utöver det vanliga (finns enbart i svart)". Men jag kan ha fel...
xeizo skrev:Här är en av dom mer brutala integrerade jag sett 150W Class A med Sanken-trissor, RIAA-steg, rörförsteg och budgetpris också, bara 3000$!
http://www.positive-feedback.com/Issue15/dkvs1.htm
Made in U.S.A
rhenrics skrev:Just nu tycker jag Pingvinlakrits förslag (AVI Lab Series) verkar mest intressant. Thule känns lite osäkert, har hört att det är lite si och så med kvalitén på deras prylar. Ingen som har några andra förslag?
xeizo skrev:Men det är ju bara försteget som mäter så, slutsteget är transistor så det är ganska säkert s/n 110dB+, <0.01% THD+IM osv osv och det är ju ändå det som skall driva högtalarna.
.
xeizo skrev:Ja, för rör mäter inte bättre än vad du angav, och ändå föredrar dom som är riktigt erfarna rör!
Och så kan man ju hålla på och byta dom mot bättre/annorlunda vilket är cool, tweakande är cool, och det var ju bara två rör så det är ett överkomligt ingrepp.
Men det är ju bara försteget som mäter så, slutsteget är transistor så det är ganska säkert s/n 110dB+, <0.01% THD+IM osv osv och det är ju ändå det som skall driva högtalarna.
Läste du inte vad han skrev? Det var den tystaste förstärkare han någonsin hört oavsett prisklass. Punkt. Då lyssnar han från ingång till utgång, han kunde inte höra ett endaste litet brum fast han la örat mot högtalarna.
Mäta och lyssna är som bekant inte riktigt samma sak när det kommer till kritan.
Morello skrev:AVI verkar seriösa. Jag gillar deras inställning till humbug och audiokablar.Skulle vara mycket intressant att syna en produkt från nämda firma.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster