vill ju ha lägenhetsboende men vart ska man hitta en lya som man kan vrida på så både jag och grannskapet blir tillfreds?
Moderator: Redaktörer
Naqref skrev:Jag tror du menar starkt när du skriver högt.
phloam skrev:Gated Hifi-community? (nej fyfan vad jobbigt när jag tänker efter)
Nattlorden skrev:phloam skrev:Gated Hifi-community? (nej fyfan vad jobbigt när jag tänker efter)
Mycket bra idé. Byggd efter Hobbiton/Hobsala-koncept kanske?
phloam skrev:Nattlorden skrev:phloam skrev:Gated Hifi-community? (nej fyfan vad jobbigt när jag tänker efter)
Mycket bra idé. Byggd efter Hobbiton/Hobsala-koncept kanske?
Inte riktigt säker på vad det är, talar vi runda dörrar och fönster och lågt i tak...??? Kan funka, förmodligen schysst akustik
Conan skrev:Det är väl egentligen bara fristående kåk som gäller om man vill kunna dra på, men även då kanske det finns gränser för hur högt det kan liras om man har närliggande hus?
I så fall är det väl ett torp med långt till närmsta granne som gäller. Nåt för Ernst kanske att inreda hifi-torpet...
vill ju ha lägenhetsboende
tiaz skrev:vi som vill bo i eller nära stan, vart ska man ta vägen egentligen om man vill spela riktigt jävla högt? brukar ligga o trycka på max tills jag får dåligt samvete o riktigt skäms för mig sj tills jag känner att det är dags att dämpa eller stänga helt... har extremt tålmodiga grannar men idag kom faktiskt en snubbe som bodde 2 våningar upp o frågade om jag inte kunde sänka basen.
vill ju ha lägenhetsboende men vart ska man hitta en lya som man kan vrida på så både jag och grannskapet blir tillfreds?
Naqref skrev:Jag tror du menar starkt när du skriver högt.
Calleberg skrev:Naqref skrev:Jag tror du menar starkt när du skriver högt.
Kan vi enas om att inte anmärka på ordet högt om det ändå, av det sammanhang där ordet används framgår vad som menas.
Inget personligt påhopp på NAGREF, det skall gudarna veta att han inte är ensam om sånna här sandlådefjanterier...
Ordet starkt i bemärkelsen ljudvolym är ju som bekant MYCKET sparsamt använt IRL. Det vet även ni som valt att inte vilja förstå.
Jag är frekvent smygläsare av Faktiskt sedan många år och sånt här trams lägger lite sordin på läsupplevelsen.
Så, nu känns det bättre![]()
/M
Conan skrev:Det är väl egentligen bara fristående kåk som gäller om man vill kunna dra på, men även då kanske det finns gränser för hur högt det kan liras om man har närliggande hus?
I så fall är det väl ett torp med långt till närmsta granne som gäller. Nåt för Ernst kanske att inreda hifi-torpet...
zartok skrev:komorok har väl en överenskommelse med grannarna när han får spela hur oändligt högt han vågar under vissa tider. det kanske skulle kunna vara något för dig?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster