Dux sound project 321. Värt något?

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
joa_bj

Dux sound project 321. Värt något?

Inläggav joa_bj » 2013-11-25 17:09

Har ett par vita basar med tillhörande vita småhögtalare med svarta galler som står ute i gymmet i ladan sedan flera år tillbaka. Kommer från farsan som gissningsvis köpte dem någon gång i mitten på 70-talet.

Finns det någon efterfrågan på dessa?
Fyller ju sin funktion där ute, men jag skulle likväl kunna ha något annat där.

Användarvisningsbild
AlNiCo

Inläggav AlNiCo » 2013-11-25 17:21

Nej.

Låt dem stå kvar du.

:)

Användarvisningsbild
joa_bj

Inläggav joa_bj » 2013-11-25 19:38

AlNiCo skrev:Nej.

Låt dem stå kvar du.

:)

Då får det blir så. Tänkte om de hade kommit till bättre användning någon annanstans och jag hade kunnat ha något mer "rockigt" i gymet.....

Användarvisningsbild
Andersh74

Inläggav Andersh74 » 2013-12-07 17:21

Nu förstår jag noll. Om modell 321 är dom överstyvcoola grunkorna med baslåda och satelliter där dom ofta återfiins på olika loppis så ska väl inte en komplett uppsättning stå och vänta på bättre tider någontans?

Hur låter dom? Basfattiga? Har du spelat mycket på dom och kollat elementen?

/A
Det bästa är när allt går som befarat säger VD:n och ensamma ägaren till Västergård Snickeri.

Användarvisningsbild
AlNiCo

Inläggav AlNiCo » 2013-12-07 20:07

Andersh74 skrev:så ska väl inte en komplett uppsättning stå och vänta på bättre tider någontans?

joa_bj skrev:Fyller ju sin funktion där ute

Andersh74 skrev:Basfattiga?

joa_bj skrev:hade kunnat ha något mer "rockigt" i gymet.....

Användarvisningsbild
Andersh74

Inläggav Andersh74 » 2013-12-07 20:20

AlNiCo skrev:
Andersh74 skrev:så ska väl inte en komplett uppsättning stå och vänta på bättre tider någontans?

joa_bj skrev:Fyller ju sin funktion där ute

Andersh74 skrev:Basfattiga?

joa_bj skrev:hade kunnat ha något mer "rockigt" i gymet.....

Ursäkta mig men jag tycker inlägget ovan är larvigt. Hade högtalalarna i fråga varit dina Alnico hade jag krävt att jag fått dom gratis. :D

/A
Det bästa är när allt går som befarat säger VD:n och ensamma ägaren till Västergård Snickeri.

Användarvisningsbild
joa_bj

Inläggav joa_bj » 2013-12-09 17:03

Andersh74 skrev:Nu förstår jag noll. Om modell 321 är dom överstyvcoola grunkorna med baslåda och satelliter där dom ofta återfiins på olika loppis så ska väl inte en komplett uppsättning stå och vänta på bättre tider någontans?

/A

Dom spelas ca 4 ggr i veckan och ibland ganska hårt. Driver dom iofs med en gammal Yamaha 5.1 förstärkare så de presterar väl inte sitt bästa. Och ja det är dom ubercoola basarna med separata sateliter. Tycker basen är helt ok.
Ena lilla kuben låter lite klent så det är något som inte är som det skall, men det är inte något trasigt element vad jag kunnat se vid en snabb koll. Måste kolla kablaget när andan faller på.....

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2013-12-09 17:18

joa_bj skrev:
Andersh74 skrev:Nu förstår jag noll. Om modell 321 är dom överstyvcoola grunkorna med baslåda och satelliter där dom ofta återfiins på olika loppis så ska väl inte en komplett uppsättning stå och vänta på bättre tider någontans?

/A

Dom spelas ca 4 ggr i veckan och ibland ganska hårt. Driver dom iofs med en gammal Yamaha 5.1 förstärkare så de presterar väl inte sitt bästa. Och ja det är dom ubercoola basarna med separata sateliter. Tycker basen är helt ok.
Ena lilla kuben låter lite klent så det är något som inte är som det skall, men det är inte något trasigt element vad jag kunnat se vid en snabb koll. Måste kolla kablaget när andan faller på.....

Växla sateliterna mellan höger och vänster kanal, så upptäcker du nog snabbt var felet sitter.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
rampitsch

Inläggav rampitsch » 2013-12-09 20:16

Finns några trådar om dessa på faktiskt. Jag har basarna hemma i v-rummet. Dock inte inkopplade för tillfället.

Men snygga side-tables till soffan är dem ändå :)

//Rampitsch

Återgå till Vintage-hifi