Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Blir det mycket vibrationer i basmodulerna kan det väl vara en nackdel att ställa topparna ovan?
mx skrev:bassman skrev:Nike? Ecco?
Föresten mx, du skall ju ha 4 moduler !
Pratade med Stefan om det nyss faktiskt. Ordnar du ett par till åt mig?
bassman skrev:mx skrev:bassman skrev:Nike? Ecco?
Har OliT /Hans ångrat sig?
http://www.hifimagasinet.com/annonsDeta ... nsID=86477
mx skrev:bassman skrev:mx skrev:bassman skrev:Nike? Ecco?
Har OliT /Hans ångrat sig?
http://www.hifimagasinet.com/annonsDeta ... nsID=86477
Ja, han använder dem ju och sist jag var där sa han inte så här: "vill du
köpa mina basmoduler?", utan var mer så här: "jag har basmoduler!".
Nattlorden skrev:Jag hade inte satt fötter direkt under i14, däremot hade jag vägt om kombinationen för att kolla att den inte skall vara andra fötter (fram) under basen vid det nya viktförhållandet.
AndreasArvidsson skrev:Varför skulle du inte ha SD-fötter under i14?
Nattlorden skrev:AndreasArvidsson skrev:Varför skulle du inte ha SD-fötter under i14?
Det blir ju en fjäder som står på något redan avfjädrat. Var tar den kombinerade resonansfrekvensen vägen?
Det är möjligt att det är oproblematiskt ändå, då i14 delas så högt.
Om man verkligen vill ha dem på fötter pga basen, så bygg ett litet bord som står precis över basen och ställ dem på mjukfötter på det.
AndreasArvidsson skrev:Nattlorden skrev:AndreasArvidsson skrev:Varför skulle du inte ha SD-fötter under i14?
Det blir ju en fjäder som står på något redan avfjädrat. Var tar den kombinerade resonansfrekvensen vägen?
Det är möjligt att det är oproblematiskt ändå, då i14 delas så högt.
Om man verkligen vill ha dem på fötter pga basen, så bygg ett litet bord som står precis över basen och ställ dem på mjukfötter på det.
Jag förstår hur du tänker, men med tanke på basarnas större massa jämfört med topparna så tror jag inte att det är ett jätteproblem.
Det finns ju också en risk med att vibrationer från basarna kan påverka topparna om man inte har fötter mellan.
Inte för att jag direkt hör någon skillnad, men jag tycker intuitivt att det borde vara bättre med fötter mellan.
Hmm vad säger folk som kan mer om dessa fossinger. Paa? Ingvar?
Att ha topparna på en hylla ovanför basarna är en bra lösning. Jag har funderat en del på att bygga en bänk över som man kan gömma basarna under och ställa topparna på.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster