Moderator: Redaktörer
farbman skrev:Jarre Part IV från Oxygene idag.
Vad är Selleri?
Bill50x skrev:Lyckades missa lördagens gratislåt, någon som har den på 24-bits flac och med tillhörande skivomslag? Jag har de övriga (än så länge) och tillgång till Dropbox och Google Drive.
/ B
gflar skrev:AndersP skrev:Tankade dagens låt och får hem en FLAC-fil. När jag spelar kommer omslagsbild upp på mediaspelaren, men någon bild tankade jag inte och den finns inte i mappen heller. Var kommer den ifrån?
Din mediaspelare hämtar det på nätet kanske?
Bill50x skrev:gflar skrev:AndersP skrev:Tankade dagens låt och får hem en FLAC-fil. När jag spelar kommer omslagsbild upp på mediaspelaren, men någon bild tankade jag inte och den finns inte i mappen heller. Var kommer den ifrån?
Din mediaspelare hämtar det på nätet kanske?
Bilden ligger inbäddad i filen. Det kan man själv göra på alla sina musikfiler om man tex använder Mp3Tag (som trots sitt namn hanterar alla filformat, nästan). Fördelen är att om man sätter ihop en spellista (från varierande album) genom att kopiera filerna till en gemensam mapp så visas rätt bild till varje låt. Och så slipper du ha en separat bildfil ligga i mappen. Nackdelen är att filen blir motsvarande större så på ett album med tex 10 låtar så tar bilden 10 gånger mer plats än om du har en "cover.jpg" liggande i samma mapp som albumfilerna.
/ B
PS - Och så missade jag på något sätt gårdagens (måndagens) fil - någon som har den? Nimrod?
Fattar inte hur jag missar hela tiden, nästan
Nimrod skrev:Det är lätt att missa när dom inte kör samma tidzon som oss.
Men här finns den nu:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/349 ... l%202.flac
Jag raderar den imorgon så jag inte bryter mot någon upphovsrätt.
Nimrod skrev:celef skrev:Verkligen hiend ljudkvalitet på låtarna
Ja, det passar så bra att få tanka hem dom just nu när jag köpt en Pioneer N-50.
Helt otroligt bra ljud blir det med FLAC filerna!
Bill50x skrev:Nimrod skrev:celef skrev:Verkligen hiend ljudkvalitet på låtarna
Ja, det passar så bra att få tanka hem dom just nu när jag köpt en Pioneer N-50.
Ja, jo... Men den största skillnaden är inspelning och mastring. Prova att ladda hem både 24-bit flac och 16-bit dito och jämför. Skillnaden är minimal.
/ B
Nimrod skrev:Jo självklart, menade inte att det beror enbart på FLAC.
Det var mer att det passar bra just nu att få en massa högkvalitativa låtar.
Bill50x skrev:Gissar att de just nu håller på och laddar in dagens musik. För bara en kort stund sedan var det gårdagens låt som låg kvar.
Fast skivomslaget gick bra att ta hem...
/ B
Edit. Gjorde om "köpet" och då gick det bra. Kollade först i min tidigare köp och såg att denna senaste inte fanns med. Då gjorde jag om allting och det fungerade.
Nimrod skrev:celef skrev:Verkligen hiend ljudkvalitet på låtarna
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster