Moderator: Redaktörer
2-ch skrev:Åh en gissningstävling! Jag gissar att 3D8 det står för något särskilt
celef skrev:å vad var det för fel på min gissning då
RogerGustavsson skrev:Beteckningen har ändrats på Bremen-äggen. Syftar 3D8 på antal element och höljets inre volym? Vad stod då den tidigare beteckning för?
celef skrev:Det är kul att gissa så jag gissar att 3d står för tredimensionell och 8 står för version, mk8, typ
PerStromgren skrev:2-ch skrev:Åh en gissningstävling! Jag gissar att 3D8 det står för något särskilt
Det tror jag också. 3D8h = 984d. 984 är antalet prototyper Peter byggt!
RogerGustavsson skrev:Och den tidigare beteckningen, vad stod den för?
petersteindl skrev:Här var det ju kul att titta in
RogerGustavsson skrev:Beteckningen har ändrats på Bremen-äggen. Syftar 3D8 på antal element och höljets inre volym? Vad stod då den tidigare beteckning för?celef skrev:Det är kul att gissa så jag gissar att 3d står för tredimensionell och 8 står för version, mk8, typPerStromgren skrev:2-ch skrev:Åh en gissningstävling! Jag gissar att 3D8 det står för något särskilt
Det tror jag också. 3D8h = 984d. 984 är antalet prototyper Peter byggt!
Det blir en delad seger![]()
Ja, 3D8 står för nånting särskilt som 2-ch skrev. (lustigt, i ordet särskilt döljer sig ordet diskriminerad)![]()
I 3D8 står 3D för tredimensionell. Så Celef din gissning var till hälften rätt![]()
8 står för 8 liter invändig volym. Där har RogerGustavsson rätt.
984 kan säkerligen vara antalet prototyper jag byggt![]()
![]()
Så ni har alla vunnit!![]()
@ Per, ja i morgon så är det jämt. 1 dag kvar.
Mvh
Peter
celef skrev:fantastiskt kul, vad är vårt pris
2-ch skrev:celef skrev:fantastiskt kul, vad är vårt pris
Pff.. facit fanns ju i tråden så vi kan känna oss blåsta.
Laila skrev:Ett STORT å innerligt GRATTISPETER! . . . typ.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster