Moderator: Redaktörer
shifts skrev:PerStromgren skrev:Det vore intrssant att ha SnikGÖK-tävling! Utrustningen ska rymmas i en stor resväska och vara till salu efter tävlingen för 2000:-, eller nå't!
Folkracehifi!
schmutziger skrev:http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=1161672
celef skrev:Jag tycker det verkar konstigt att man önskar downsiza, det kan ju bara betyda att man tidigare har tagit alltför hastiga beslut och hamnat helt snett
Det är väl bara yttre påverkan som kan få en att tappa kompassen
shifts skrev:celef skrev:Jag tycker det verkar konstigt att man önskar downsiza, det kan ju bara betyda att man tidigare har tagit alltför hastiga beslut och hamnat helt snett
Nej, det håller jag inte riktigt med om. Mellansteg är sällan kul, tycker jag. Nu har jag långsamt stegat mig upp dit jag är i dag, så jag har kunnat tänka efter både en och två gånger innan jag bytt upp mig. Jag har en ekonomisk möjlighet nu att skaffa det system jag sen vill ha. När jag har huslån och barn är det kanske inte möjligt längre.
Fostex skrev:Ibland får jag ett stort sug att byta ned mig bara för att få mindre prylar som distraherar.
Det ger mig en sjukt bra känsla för stunden, men till slut hamnar jag alltid med fler apparater igen.
En stor inspiration nyligen var när jag fick lyssna hemma hos DVD-ai, hans setup med Sonos, Meridian och (då) QM10two blev jag riktigt fäst vid!
Dock kan jag inte nöja mig där, för jag vill kunna spela starkt, med bas i alla fall ned till 20Hz. Det kräver både basmoduler, slutsteg, delningsfilter och grejer.
schmutziger skrev:http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=1161672
PerStromgren skrev:Med jämna mellanrum kommer tanken att det ju inte går att få riktig hifi hemma, så jag kan väl lika gärna sälja allt och köpa en Tivoliradio!
Har någon annan tänkt samma tanke?
MichaelG skrev:Trots att jag sannolikt har 30-40 år kvar innan jag tvingas in på ett annat boende, får jag redan litet ångest över hur jag ska lösa musiklyssnandet.
Bill50x skrev:MichaelG skrev:Trots att jag sannolikt har 30-40 år kvar innan jag tvingas in på ett annat boende, får jag redan litet ångest över hur jag ska lösa musiklyssnandet.
Inga problem, på "hemmet" är de flesta halv- (eller hel-)döva i vilket fall som helst
/ B
PerStromgren skrev:Bill50x skrev:MichaelG skrev:Trots att jag sannolikt har 30-40 år kvar innan jag tvingas in på ett annat boende, får jag redan litet ångest över hur jag ska lösa musiklyssnandet.
Inga problem, på "hemmet" är de flesta halv- (eller hel-)döva i vilket fall som helst
/ B
Troligen Michael själv, också...
celef skrev:shifts skrev:celef skrev:Jag tycker det verkar konstigt att man önskar downsiza, det kan ju bara betyda att man tidigare har tagit alltför hastiga beslut och hamnat helt snett
Nej, det håller jag inte riktigt med om. Mellansteg är sällan kul, tycker jag. Nu har jag långsamt stegat mig upp dit jag är i dag, så jag har kunnat tänka efter både en och två gånger innan jag bytt upp mig. Jag har en ekonomisk möjlighet nu att skaffa det system jag sen vill ha. När jag har huslån och barn är det kanske inte möjligt längre.
det låter inte som du tänker eller vill downsiza, snarare tvärtom
Komorok skrev:Var det inte rumsresonanserna som gjorde sig påminda med pi60 pga att de spelar djupbas? Det var ju inte högtalarna som var problemet, utan brist på vilja att göra rumsåtgärder. Därför blev det roligare med högtalare som inte spelar så djupt. Eller missförstod jag?
Komorok skrev:Var det inte rumsresonanserna som gjorde sig påminda med pi60 pga att de spelar djupbas? Det var ju inte högtalarna som var problemet, utan brist på vilja att göra rumsåtgärder. Därför blev det roligare med högtalare som inte spelar så djupt. Eller missförstod jag?
FBK skrev:Komorok skrev:Var det inte rumsresonanserna som gjorde sig påminda med pi60 pga att de spelar djupbas? Det var ju inte högtalarna som var problemet, utan brist på vilja att göra rumsåtgärder. Därför blev det roligare med högtalare som inte spelar så djupt. Eller missförstod jag?
Visst bidrog rumsresonanserna, men så här i efterhand efter en hel del mer Ino lyssnande har jag insett att Ino sätter inte gång musikglädjen i mig utan det blir bara oftast tråkigt. För närvarande så utvecklar jag stereon i en helt ny riktning blandat med gamla och nyare pryttlar så jag borde vara i hamn om några år beroende på hur mycket ekonomin tillåter.
markusA skrev:Är mitt inne i en sån situation just nu.
Har sålt försteget, CD'n och monoblocken. (Dac och högtalare kvar...)
Nästa uppsättning ska vara enkel och stilren.
Kanske inte så mycket nedgradering nödvändigtvis men det är riktigt skönt att vända blad och börja med en blank sida.
PerStromgren skrev:KarlXII skrev:PerStromgren skrev:Det vore intrssant att ha SnikGÖK-tävling! Utrustningen ska rymmas i en stor resväska och vara till salu efter tävlingen för 2000:-, eller nå't!
Inga problem.
Om du får in din anläggning i väskan köper jag den för 2000:- ohörd!
Användare som besöker denna kategori: Hjalmar_Branting och 27 gäster