Moderator: Redaktörer
dawen skrev:rhenrics: 208 väger inte mycket mer
Bamsefar skrev:Exakt, och med ett simpelt försteg så är det ett intressant alternativ skulle jag tycka - så frågan kanske skall ställas som såhär: Varför en integrerad ? varför den "begränsningen" ???
Johan_Lindroos skrev:--- Företagarhatten på---
Rhenrics, du skulle kunna prova Norma IPA-100R. Den ger visserligen bara 100 watt per kanal i 8 ohm, men har i övrigt utmärkta prestanda. (dock ej F/E-lyssnad) Demoexet står hos Ljudmakarn. Norma gör produkter med mycket hög ambitionsnivå.
Norma är tyvärr inte så bra på engelska, de är ju italienare med rötterna kring Cremona om jag inte minns fel. Men produkterna är det svårt att hitta något direkt att klaga på.
--- Företagarhatten av---
Annars är mitt tips en Rotel RB-1080 med ett vettigt försteg ett helgjutet alternativ.
Eller varför inte en Spectral? Väldigt esoteriskt. (finns tyvärr inte integrerade stärkare)
Eller Mark Levinsson hade/har väl en rätt så saftig integrerad?
Det finns många anledningar men den främsta i detta sammanhang, är nog att jag helt enkelt ville undvika förutsägbara svar av just typen Nad 208, Rotel 1090 etc. Men se det lyckades tydligen inte ändå...
Ranefjord skrev:...kanske beror det på att de är dem enda förstärkarna med kraft som klarat f/e-testet. Oj, förlåt mig. F/e-lyssningen ska det visst vara nuförtiden. Vill du ha fler rekommendationer, får du väl helt enkelt skippa LTS-transparentkravet.
Kolla upp McIntosh isåfall.
Rydberg skrev:Även Gryphon Callisto 2200 bör du kolla in, går att hitta för strax under 30 papp, 2*200w. Låter väldigt bra
Ranefjord skrev:"McIntosh-soundet" verkar gå igenom hela sortimentet, precis som det ska göra hos en seriös tillverkare. Det är grader av förfining och antal watt som sätter prislapparna.
28 hittar du nog en för med lite tur, nya kostade de 71000rhenrics skrev:Rydberg skrev:Även Gryphon Callisto 2200 bör du kolla in, går att hitta för strax under 30 papp, 2*200w. Låter väldigt bra
Gryphons integrerade ser helt klart väldigt snygga ut internt. Dualmonokonstruktion där t o m linjeingångarna är separerade, sånt gillar jag. 30 lök är lite dyrt bara. Kanske senare när jag blir gammal räv.
hali skrev:-- Elak annons --
Jag har en Accuphase E-408 till salu om den skulle vara intressant.
2x180W och asball typ
-- Slut på elak annons --
pingvinlakrits skrev:Rydberg: Gryphonen kostar 71000 SEK ny?ay caramba!
Då känns ju 28K som en spottstyver och snudd på prisvärt!
Går att hitta med lite turrhenrics skrev:pingvinlakrits skrev:Rydberg: Gryphonen kostar 71000 SEK ny?ay caramba!
Stämmer verkligen detta, att den säljs för under 30 lök? På Hifimagasinet var det nån som ville ha 25' för en 2100. 28' för en 2200 låter väldigt billigt (även om nu inte just jag har råd med det). Konkursbo eller?
Då kanske vi kan kalla detta för otur?Rydberg skrev:Går att hitta med lite turrhenrics skrev:Stämmer verkligen detta, att den säljs för under 30 lök? På Hifimagasinet var det nån som ville ha 25' för en 2100. 28' för en 2200 låter väldigt billigt (även om nu inte just jag har råd med det). Konkursbo eller?pingvinlakrits skrev:Rydberg: Gryphonen kostar 71000 SEK ny?ay caramba!
Hetsporren skrev:Då kanske vi kan kalla detta för otur?Rydberg skrev:Går att hitta med lite turrhenrics skrev:Stämmer verkligen detta, att den säljs för under 30 lök? På Hifimagasinet var det nån som ville ha 25' för en 2100. 28' för en 2200 låter väldigt billigt (även om nu inte just jag har råd med det). Konkursbo eller?pingvinlakrits skrev:Rydberg: Gryphonen kostar 71000 SEK ny?ay caramba!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster