paa skrev:Men om du kör hela registret igenom, så spelar väl inte några millisekunders fördröjning någon roll?
Kör du systemet till TV?
Ja, just där kommer problemet om det blir för mycket fördröjning ^^
Moderator: Redaktörer
paa skrev:Men om du kör hela registret igenom, så spelar väl inte några millisekunders fördröjning någon roll?
Kör du systemet till TV?
Johan_Lindroos skrev:DVD-ai, med de små ingrepp du ämnar göra, tycker jag att du skulle behöva en enkel analog parametrisk EQ med ett enda band. Det borde f-n inte vara en så krånglig burk, och den borde gå att konstruera så att den inte har några hyss för sig förutom det den är ämnad att EQ:a. Tyvärr har jag aldrig sett någon att köpa.
DVD-ai skrev:Ne nyfiken fråga, är det så att detta problem med disstorsion/överstyrning av MiniDSp enbart är för dom billigaste varianterna ?
Kan det undvikas med dom dyrare versionerna ?
AndreasArvidsson skrev:DVD-ai skrev:Ne nyfiken fråga, är det så att detta problem med disstorsion/överstyrning av MiniDSp enbart är för dom billigaste varianterna ?
Vilket problem är det? Menar du att man skickar in för hög signal så att enheten klipper så existerardet på samtliga. På vilken nivå denna befinner sig varierar dock.
Eller är det något annat du syftar på?
DVD-ai skrev:AndreasArvidsson skrev:DVD-ai skrev:Ne nyfiken fråga, är det så att detta problem med disstorsion/överstyrning av MiniDSp enbart är för dom billigaste varianterna ?
Vilket problem är det? Menar du att man skickar in för hög signal så att enheten klipper så existerardet på samtliga. På vilken nivå denna befinner sig varierar dock.
Eller är det något annat du syftar på?
ok, ne det var vad jag syftade på, så det är alltså vid olika nivåer som dom klipper beroende på modell ?
DVD-ai skrev:Ne nyfiken fråga, är det så att detta problem med disstorsion/överstyrning av MiniDSp enbart är för dom billigaste varianterna ?
Kaha skrev:DVD-ai skrev:Ne nyfiken fråga, är det så att detta problem med disstorsion/överstyrning av MiniDSp enbart är för dom billigaste varianterna ?
Problemet med de (den?) billigaste varianterna är att de bara kan lämna max 0,9V ut. Det gäller de (eller om det bara är en?) varianterna som bara behöver matas av USB ingången. Då sätter 5V matningen i USB gränsen för hur hög utnivån kan bli.
I andra miniDS:er så finns det en särskilld spänningsmatning som då är lite högre. I min balanserde miniDSP, så spänningsätts apparaten av en egen 12V matning. Den kan då ge 2V ut max. Om man har ett slutsteg med en fast ingångskänslighet är det möjligt att 0,9V inte kan styra ut slutsteget max.
Alla miniDSP:er jag känner till idag har ställbar känslighet på ingången på 0,9V eller 2V.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster