Moderator: Redaktörer
verdad skrev: Men Pekka, jag är otroligt imponerad av din inköpshastighet.........![]()
![]()
Hur har du tid att springa runt och införskaffa allt detta?
Den 19,20 och 21 och det tar ju aldrig slut det känns som om du köper en bunt skivor i stort sett dagligen. Hur har du råd?
PekkaJohansson skrev:verdad skrev: Men Pekka, jag är otroligt imponerad av din inköpshastighet.........![]()
![]()
Hur har du tid att springa runt och införskaffa allt detta?
Den 19,20 och 21 och det tar ju aldrig slut det känns som om du köper en bunt skivor i stort sett dagligen. Hur har du råd?
Jag kan förstå att det ser lite skruvat ut, men för mig är skivletandet kvalitetstid som innebär en stunds avkoppling som dessutom läggs strategiskt på de vägar jag ändå tar i vardagen. Målet med mitt samlande är att ha de flesta skivor hemma som jag kan tänkas vilja höra och att kunna höra dem i bästa möjliga ljudkvalitet, vilket betyder minsta möjliga processering på vägen till kompaktskiva. Av just ljudkvalitetsskäl handlar jag nästan uteslutande begagnat och behöver därför inte lägga ner alltför mycket pengar på min hobby. De senaste dagarnas inköp är att betrakta som slutspurt inför nästa år då jag åter har ambitionen att minska skivinköpen. Nu ska det byggas nya cd-hyllor och i samband med det har jag har ambitionen att sammanställa och göra mig av med en del dubbletter som har samlats på hög. Det finns med andra ord ett visst mått av planering i galenskapen.
Med vänlig hälsning
Pekka
penke62 skrev:Om det är så att du har en lista över vad som ska göras av med är jag synnerligen intresserad av den.
PekkaJohansson skrev:Depeche Mode - Just can't get enough, maxi-cd 1988
Sparks - självbetitlat debutalbum, cd 1990
Nick Heyward - North of a miracle, lp 1983
Med vänlig hälsning
Pekka
penke62 skrev:Är det den plattan med Sparks där "Batteries not included" är med, eller är det nästa?
PekkaJohansson skrev:penke62 skrev:Är det den plattan med Sparks där "Batteries not included" är med, eller är det nästa?
Nej, det är nästa skiva som har den roliga titeln "A tweeter in woofer's clothing". Sagt och gjort:
Sparks - A tweeter in woofer's clothing, cd 1990
Lyssnade på "Introducing Sparks" från 1977 i kväll och blev inspirerad.
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:Lördagsgodis för en skivsamlare:
Latin Quarter – Swimming against the stream, cd 1989
2-ch skrev:Latin Quater - Modern Times, cd 1985 Är riktigt bra.
Råkar ha 2 ex av den, har du den inte redan är den din.
PekkaJohansson skrev:2-ch skrev:Latin Quater - Modern Times, cd 1985 Är riktigt bra.
Råkar ha 2 ex av den, har du den inte redan är den din.
Jag tackar så väldigt för omtanken, men den står redan i hyllan. Håller med om att det är en bra platta. Latin Quarter är oförtjänt bortglömda - det är genomgående bra produktioner och melodier och emellanåt relativt välljudande plattor.
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:Jag tackar så väldigt för omtanken, men den står redan i hyllan.
petersteindl skrev:Den spelade jag igår kvälljag lånade den i fredags av en kompis. Jag har den inte själv. Jag såg Latin Quarter då de var i Stockholm på 80-talets senare hälft. Jag var tom med på deras dinner efter deras livekonsert och satt bredvid gitarristen.
Det var jättetrevligt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster