Hela den här tråden påminner mig om en brutal integrerad förstärkare som jag ägde rätt länge, en riktigt udda fågel, jag har aldrig sett ett annat exemplar än det jag ägde.
Det var en Dual-förstärkare, made in Schwarzwald, som var på 2x200W i

hm! Dual-mono konstruktion med gigantiska kylflänsar som lådsidor på varje sida och två stora trafo samt en mindre trafo för försteget. Runt 100.000 mikrofarad i nätdelen. 21Kg. Den var helt fjärrkontrollerad och hade bara blanka svarta touchpaneler på framsidan samt en digital display. Resten var mörkgrått.
Den hade varit väldigt cool att ha kvar som Vintage-pryl, och slänga fram bilder på här och nu.
Ljudet? Nja, det var nog därför jag sålde den, den lät ju bra men jag tyckte det var lite hårt ljud(kan ju varit mina dåvarande Infinity) och basen var inte riktigt så väldeffad som jag vill ha den(kan också ha varit mina Infinity), den var iaf långt den mest välljudande förstärkare jag ägt. Och så var det för grova volymsteg på låg volym vilket var riktigt irriterande eftersom jag bodde i en etta på 30 kvadrat vid den tiden. Men den var cool