Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Har du lyssnat på båda högtalarna? Jag rekommenderar inte att man köper en högtalare man inte har lyssnat på.
Cahlis skrev:Jo, det är klart man ska lyssna på båda. Men nu är det ett tillfälle o jag har inte hunnit lyssna på pi60 ännu. Sen ser man ju hur många bygger på med bassystem och byter till toppsystem + bassystem, etc. Kanske är pi60 omsprungen ändå?
Cahlis skrev:Jo, det är klart man ska lyssna på båda. Men nu är det ett tillfälle o jag har inte hunnit lyssna på pi60 ännu. Sen ser man ju hur många bygger på med bassystem och byter till toppsystem + bassystem, etc. Kanske är pi60 omsprungen ändå?
Cahlis skrev:Sen verkar det ju tyvärr vara så att på de forum som inte är Ino-forum, så är dessa högtalare relativt okända. Dessutom kan man ju konstatera att pi60 inte direkt är moderna i designen. Nog borde det gå att snygga till dem utan att förlora ljudkvalitet? Man vill ju gärna ha dem lite smalare och hellre djupare. Många hävdar att det är volymen som är det viktiga, inte exakta måtten på volymen. Aj, oj, nu svor jag i kyrkan… Men visst intressant att höra herr Öhmans förklaring till detta.
bakerman22 skrev:Jag tycker att pi60 är fula, men jag tycker nog inte att Viennorna var direkt snyggare..
Jag tror att Viennorna spelar mer musik, men att pi60 kan spela starkare och djupare.
Om du inte är en starkspelare - Vienna.
Om du är en starkspelare - pi60.
Tycker jag.![]()
Kan tillägga att jag inte har hört just dom Vienna. Har hört några andra par, och dom jag har hört har låtit riktigt bra, men kroknat extremt tidigt.
I alla fall i jämförelse med alla Ino jag har hört.
Cahlis skrev:Många bra svar, tack för det. Gärna fler synpunkter ytterligare.
Skulle vara kul att provlyssna pi60 eller pi60s, finns det någon i Göteborgstrakten eller Kungälv/Stenungsund som kan tänka sig dema en kort stund?
KarlXII skrev:Är inte detta lite som att fråga om du borde köpa Heinz ketchup till extrapris på ett Felixforum?
jannew skrev:Hificonsult säljer ju både Vienna och Guru högtalare.
Du kan ju få lyssna på vad en Ino liknande produkt kan prestera.
jannew skrev:Hificonsult säljer ju både Vienna och Guru högtalare.
Du kan ju få lyssna på vad en Ino liknande produkt kan prestera.
Cahlis skrev:Hej Vänner,
Nu är frågan om jag ska köpa högtalare Vienna BeethovenBaby Grand SE för 41600 kr minus 25% rabatt = 31000kr eller om jag ska gå på pi60 alt pi60s? Kanske fel forum att ställa frågan på, men ändå… Är pi60 så fantastiska som de utmålas eller har utvecklingen hos andra tillverkare kommit ikapp (och kanske förbi)?
Rabatten är bara 27-28/12 hos Hifi Consult.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster