Moderator: Redaktörer
cobra-427 skrev:
paa skrev:cobra-427 skrev:
Jag tror inte den inre tunna ovalen ger mycket för styvheten.
Bättre i så fall att lägga den volymen till den yttre förstyvningskransen.
bakerman22 skrev:Det är en löjligt överarbetad stagning, men om man har en CNC, varför inte.![]()
Bättre att överdriva än att underdriva.
Komorok skrev:Bra jobbat. Skörda frukten av arbetet ordentligt nu i de där supersnygga fåtöljerna.
Bjorn_ skrev:Se bra ut, heja !
Hade en kollega med sånt där halsskit, inge trevligt alls. Men det kunde varit värre! Klen tröst kanske, men man får se det så.
Aerob skrev:Tycker stagen ser väldigt ambitiösa ut! Kanske att "hockeyrinksformen" i mitten borde vara rund istället? Bygger du lådorna i MDF? Tjocklek?
Emanuelgbg skrev:Först och främst! Krya på dig!
Stagningen ser väldigt vacker ut, som ett snidat konstverk men för att bli lite skeptisk, nästan i överkant överarbetat?
Vad tjänas med att ha öppna hörn på sidorna samt "hockeyrinken" i centrum?
Öppna hörnen på de lite kraftigare stagen med 45 graders vinkel kan jag köpa men jag undrar lite om bågarna? Jag hade hellre sett 45 graders vinklade stag i hörnorna där också om den nu behövs alls?
Jag kanske är lite störd av trianguleringstänket efter att ha byggt bilchassie tidigare? Borde trycket vilja trycka ut väggen och inte inåt så det kanske är bra som det är?
AndreasArvidsson skrev:Ser ut som en skoj lite pryl. En sådan får man nog ta och leka lite med någon dag.
Den är ganska saftig i pris. 8500kr enligt prisjakt, men det kanske den är värd?
Emanuelgbg skrev:Först och främst! Krya på dig!
Stagningen ser väldigt vacker ut, som ett snidat konstverk men för att bli lite skeptisk, nästan i överkant överarbetat?
Öppna hörnen på de lite kraftigare stagen med 45 graders vinkel kan jag köpa men jag undrar lite om bågarna? Jag hade hellre sett 45 graders vinklade stag i hörnorna där också om den nu behövs alls?
Jag kanske är lite störd av trianguleringstänket efter att ha byggt bilchassie tidigare?
paa skrev:Emanuelgbg skrev:Först och främst! Krya på dig!
Jag kanske är lite störd av trianguleringstänket efter att ha byggt bilchassie tidigare?
+1 på alla punkter.
Förstyvningarna ska väl hålla emot att väggarna andas utåt och inåt. Då är ju hockeyrinken inte någon styv sak i mitten som klarar av det. Och hörnförstyvningarna vill man ju inte att de ska kunna böjas, men de böjda hörn-bågarna är ju inte formade för att kunna ta upp de aktuella spänningarna utan att de böjs, och de är ju så smala så de är dessutom säkert lätta att böja.
Tänk att stagningarna ska ta krafterna från väggarnas pumpning genom tryck- och dragspänning, inte genom böjning, eftersom dom är så smala.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 219 gäster