Hur låter den eg som försteg? Någon som har en aning. Jag använder det iaf för tillfället som försteg och är inte säker på att jag gillar det helt och hållet. Låter lite skimrande på ett orealistiskt och dåligt sätt tycker jag. Samma sak har jag tyckt om andra Denon-prylar. Då har det varit integrerade saker och detta ljud har varit mer påtagligt. Är det här något som finns eller är det bara avsaknaden av NAD-värmen hos mitt förra försteg jag saknar?
Någon som mätt på det?
Slutsteg NAD 208
Källa: Pioneer 575
Högtalare: piP
Brorsan hade ett gammalt Denon-försteg till sina Denon-monoblock POA 6600A, jag är inte riktigt säker på modellen men det var den som hörde till monoblocken. Vi tyckte att det lät som det var en slöja över musiken jämfört med det uråldriga Technics-försteget han testade med.
Kan inte säga att jag känner igen din beskrivning av denon-ljudet. Jag har haft pma-1500 och jag tyckte inte den lät varken "ljust" eller "mörkt". Däremot känner jag igen din beskrivning av NAD hos vissa modeller. Har inte använt den som försteg iofs, men det verkar underligt.
Jag har ett försteg som heter PRA-1500 tror jag, det tyckte jag fungerade mycket bra! Använde det i nästan samma kombo som dig, dock med Denon DCD-625mkII.