Jag uppdaterar, verkar som att juryn redan är fullbokad.
Moderator: Redaktörer
oa51 skrev:XLR Jonas, XLR, inte handske!
Komorok skrev:Mitt jurybidrag blir:
Christoffer - Mission to Find and Defeat Noise
vr6jos skrev:Komorok skrev:Mitt jurybidrag blir:
Christoffer - Mission to Find and Defeat Noise
Hittar knappt något om den låten ens på Google![]()
Förutom någon diskussion där det nämns att IÖ brukar använda sig av den.
Är det den låten som IÖ spelade på förra göken och som går att spela "hur starkt dom helst"?
tobm skrev:Min favorittrummis är norrmannen Paal Nilssen-Love.
Här är ett klipp med Peter Brötzmann. Man kan egentligen gå in när som helst efter sex minuter in i klippet, men allra bäst är kanske biten efter nio minuter.
...Nilssen-Love är verkligen grym. (Att Brötzmann är den bästa saxofonisten i världen gör ju inte saken sämre.)
http://www.youtube.com/watch?v=FM9odhv4uwk ...
petersteindl skrev:Här är ett superbt tips på bra musik i battle!tobm skrev:Min favorittrummis är norrmannen Paal Nilssen-Love.
Här är ett klipp med Peter Brötzmann. Man kan egentligen gå in när som helst efter sex minuter in i klippet, men allra bäst är kanske biten efter nio minuter.
...Nilssen-Love är verkligen grym. (Att Brötzmann är den bästa saxofonisten i världen gör ju inte saken sämre.)
http://www.youtube.com/watch?v=FM9odhv4uwk ...
Mvh
Peter
Battle mellan oa51 och vr6jos den 11 januari -14
med början kl 12.
Vi börjar hos vr6jos, åker därefter till oa51. På samma ort bor Martin som är värd för "eftergöken". Anmäl er i tråden så skickar vi PM med adresser mm.
Vi har ännu inte spikat källor men jag har ännu ingen skivspelare. Däremot finns Squeezebox och CD- spelare.
a) Vi måste bestämma oss för om jurymedlemmarna ska avslöja sitt bidrag först vid lyssningen eller presentera det innan battle som förra gången.
b) Vad jag förstår var vi överens om att det är OK att justera volymen även en liten stund in i låten/stycket?
På A svarar jag att enligt beslut ska de presenteras iaf. till kombatanter innan om inget annat överenskommits för just detta battle.
På B svarar jag: bara utifall något blivit fel tex. för att exempelvis skydda anläggningen. Så är reglerna utformade idag, behövs ingen ändring.
oa51 skrev:Jag har fått mig tillsänt en låt via PM av Komorok- tack för det!Själv lutar jag åt att använda samma låtar som förra gången för egen del. Nu är Squeezeboxen inkopplad, allra bäst vore om jurymedlemmarna skickade mig sina bidrag så att jag kan lägga in dem på min "server". Detta för att slippa meka med min gamla CD- spelare.
Vi ses på Lördag!
Komorok skrev:Dropbox.com
Komorok skrev::-)
Jo, jag kommer gärna med bidrag som sätter anläggningar på prov...
Skönt att jag kunde lämna det i tid denna gång.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 21 gäster