Moderator: Redaktörer
Maccis skrev:Sofsci säljer inte sina kit längre.....iaf inte via websidan....
Skulle också behöva en mic mm för mätning.
AndreasArvidsson skrev:Maccis skrev:Sofsci säljer inte sina kit längre.....iaf inte via websidan....
Inte?
http://www.sofsci.com/soundsweeper-acou ... rement-kit
paa skrev:AndreasArvidsson skrev:Maccis skrev:Sofsci säljer inte sina kit längre.....iaf inte via websidan....
Inte?
http://www.sofsci.com/soundsweeper-acou ... rement-kit
Citat från den sidan:
"This product is discontinued due to changes in our business model."
jansch skrev:Nicke - De flesta B&K mick:ar går ner till 3-4 Hz utan vidare. svårigheten är nog att hitta ljudkort eller mätförstärkare (utom B&K:s) som hänger med någorlunda....
Se upp med mic:ar med små membran, typ 1/4 tums. Bruströskeln är ofta definierad i A-vägt brus. Mäter du med rimliga nivåer kan det hända att du bara "mäter" mikrofonbrus vid låga frekvenser.
Maccis skrev:Kan inte ni som vet vad ni pratar om, lägga ihop 2 eller 3 paket med mic, ljudkort samt mjukvara?
Maccis skrev:Kan inte ni som vet vad ni pratar om, lägga ihop 2 eller 3 paket med mic, ljudkort samt mjukvara?
jansch skrev:Nicke - De flesta B&K mick:ar går ner till 3-4 Hz utan vidare. svårigheten är nog att hitta ljudkort eller mätförstärkare (utom B&K:s) som hänger med någorlunda....
Elfsberg skrev:Hur står sig XTZ:as paket i konkurrensen?
celef skrev:Elfsberg skrev:Hur står sig XTZ:as paket i konkurrensen?
Bra fråga, fokus verkar ligga på användarvänlighet och är väl därför begränsad i sina features, och hur är precisionen? Systemet känns lite leksaksaktig. Dayton audio tror jag har liknande system
JonasW skrev:celef skrev:Elfsberg skrev:Hur står sig XTZ:as paket i konkurrensen?
Bra fråga, fokus verkar ligga på användarvänlighet och är väl därför begränsad i sina features, och hur är precisionen? Systemet känns lite leksaksaktig. Dayton audio tror jag har liknande system
Min erfarenhet är att deras Pro-mick fungerar bra. Vet inte hur exakt den är mot min kalibrerade mick, men det siffra inte mycket. De visar väldigt lika resultat, absolut nog bra för att hobbymäta med.
Den fungerar fint i REW också även om de själva säger att den bara ska användas med deras mjukvara.
JonasW skrev:Kanske har missat mer ingående specar, men de säger +-1dB inom 16-20000Hz. Duger väl för de flesta när det gäller mätningar även över 20Hz?
celef skrev:JonasW skrev:Kanske har missat mer ingående specar, men de säger +-1dB inom 16-20000Hz. Duger väl för de flesta när det gäller mätningar även över 20Hz?
Jag kanske kollade gamla spec? men vill man endast mäta tonkurva så kanske systemet duger, mäta dist verkar inte gå, inte heller fas. kan man exportera mätresultat?
JonasW skrev:celef skrev:JonasW skrev:Kanske har missat mer ingående specar, men de säger +-1dB inom 16-20000Hz. Duger väl för de flesta när det gäller mätningar även över 20Hz?
Jag kanske kollade gamla spec? men vill man endast mäta tonkurva så kanske systemet duger, mäta dist verkar inte gå, inte heller fas. kan man exportera mätresultat?
Deras egen mjukvara är helt värdelös. Men kör man deras ljudkort och mick tillsammans med REW t.ex. så får du ju bla distmätning.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster