Moderator: Redaktörer
celef skrev:Är han bra den där ethan? jag fick för mig att han bara var en hobbyakustiker som med mördande reklam har blivit en maktfaktor
Svante skrev:Jag har tittat på första halvan, och tycker att det är en bra populärbeskrivning av hifi. Jag är lite tveksam till att han inte gör tydlig skillnad mellan distorsion och olinjäritet, och att han verkar se distorsion som en ren apparategenskap, men annars är det mycket som är bra.
Doofus skrev:Han är starkt kritiskt och verkar insatt i branschen, vilket för mig är upplyftande :).
Han poängterar ganska ofta "i think" och inte "i know", han utsäger sig inte för att vara en expert och testar saker själv och ber andra testa med honom.
Å andra sidan har jag stor förstående för dom som uppskattar färgning av ljudet, design och exklusivitet.
En McLaren MP4-12C är besvisligen snabbare, bekvämare, mer ekonomisk och bättre byggd än en Ferrari 458.. Men jag vet i tusan om jag inte skulle välja ferrarin iaf..
Bara mina 2 cent :)
Svante skrev:Jag har tittat på första halvan, och tycker att det är en bra populärbeskrivning av hifi. Jag är lite tveksam till att han inte gör tydlig skillnad mellan distorsion och olinjäritet, och att han verkar se distorsion som en ren apparategenskap, men annars är det mycket som är bra.
Doofus skrev:Svante skrev:Jag har tittat på första halvan, och tycker att det är en bra populärbeskrivning av hifi. Jag är lite tveksam till att han inte gör tydlig skillnad mellan distorsion och olinjäritet, och att han verkar se distorsion som en ren apparategenskap, men annars är det mycket som är bra.
Han upplyser även om att distoritionssiffror i appareten inte ens går att jämföra med högtalarelementet. Det är lite därför han tar upp hur obskyrt det är med att tycka sig höra 0.003% THD.
Strmbrg skrev:I mitt tycke, är ni alltför teknik-fokuserade och alltför lite slutsyftes-inriktade.
Teknik-nördar, helt enkelt.
Och, det får ni absolut vara för mig.
Strmbrg skrev:I mitt tycke, är ni alltför teknik-fokuserade och alltför lite slutsyftes-inriktade.
Svante skrev:Strmbrg skrev:I mitt tycke, är ni alltför teknik-fokuserade och alltför lite slutsyftes-inriktade.
Fast... Om vi är alltför... Då tycker du väl vi är vi väl för mycket.
Fast jag fattar vad du menar, vi är olika, och det är bra. (?)
Nimrod skrev:Strmbrg skrev:I mitt tycke, är ni alltför teknik-fokuserade och alltför lite slutsyftes-inriktade.
Kan det vara så, o hemska tanke, att vi bara har musiken som ett svepskäl för att få möjligheten att vara teknik-fokuserade?
genstruktur skrev:Tack för länken, har nu sett den. Kändes som det var en lagom nivå på resonemanget för en lekman som mig. Jag kan nog se den igen för att riktigt hänga med i allt.
snerik skrev:genstruktur skrev:Tack för länken, har nu sett den. Kändes som det var en lagom nivå på resonemanget för en lekman som mig. Jag kan nog se den igen för att riktigt hänga med i allt.
Jag gillar Ethan, han pratar så till och med jag begriper.
Hans YouTube-kanal innehåller mycket bra, den här om rumsakustik är kanon!
https://www.youtube.com/watch?v=lbLVjHfHahg
Användare som besöker denna kategori: Bipen och 10 gäster