Kablar och tweaks

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2014-01-09 15:36

rhenrics skrev:
bensnake skrev:Sällar mig till skaran som har svårt att förstå upprördheten över Patricks gärning så som den ter sig i denna tråd. Jag är en av dem som dessutom "utnyttjat" hans givmildhet och erhållit en strömkabel, [...] Tack Patrick! :)

Varsågod, å mina och alla skattebetalares vägnar!

Har du verkligen belägg för det där?
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2014-01-09 15:40

mrGaskill skrev:så patrick, har du fler speciella tweaks på gång? något helt omvälvande? Något som ingen har sett maken till på långa vägar?

Jag tror den här stressbollen kan fungera bra. http://www.youtube.com/watch?v=zHLGCmd_ozY
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2014-01-09 15:46

Morello skrev:
rhenrics skrev:
bensnake skrev:Sällar mig till skaran som har svårt att förstå upprördheten över Patricks gärning så som den ter sig i denna tråd. Jag är en av dem som dessutom "utnyttjat" hans givmildhet och erhållit en strömkabel, [...] Tack Patrick! :)

Patrick82 skrev:Jag är inte rik, jag lever på bidrag.

Och iö anser ju att han är ärlig i allt han påstått, så det torde även inbegripa utsagan att han sålt kablar för tiotusentals dollar.

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2014-01-09 15:47

haha :D :D fantastisk boll
gratis bonusprdukt , än mer fantastiskt
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2014-01-09 15:50

rhenrics, det är stor skillnad på bidrag och understöd. Du kanske tackar nej till barnbidrag, bostadsbidrag, skattebidrag osv?

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2014-01-09 15:58

rhenrics skrev:
Morello skrev:
rhenrics skrev:

Och iö anser ju att han är ärlig i allt han påstått, så det torde även inbegripa utsagan att han sålt kablar för tiotusentals dollar.

Se på fan, så det är skattemedel som skickas ut till höger och vänster i form av ormolja! :evil:
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2014-01-09 16:05

phloam skrev:rhenrics, det är stor skillnad på bidrag och understöd. Du kanske tackar nej till barnbidrag, bostadsbidrag, skattebidrag osv?

Man kan inte leva på ett barnbidrag eller ett bostadsbidrag allena, det säger väl sig självt?

Vad är ett skattebidrag? Menar du skatteavdrag? Det förutsätter ju att du har en inkomst att dra av skatt på. Återigen alltså inga pengar du allena kan leva på.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2014-01-09 16:10

rhenrics skrev:Man kan inte leva på ett barnbidrag eller ett bostadsbidrag allena, det säger väl sig självt?

Var skriver Patrick82 att han lever på bidrag "allena"? Det kan vara en viktig del av ens ekonomi om inkomsterna är små. Han skriver bara att han "inte är rik", inte att han saknar inkomst.

Om man saknar inkomst får man understöd (och naturligtvis bidrag som alla andra).

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2014-01-09 16:11

rhenrics skrev:

Enär "alla skattebetalare" inkluderar även undertecknad, känns det ju i sådana fall bra att få tillbaka lite i form av en tjock nätsnok, övriga principer kring skattefinansierade åtgärder undantagna. Jag är emellertid inte helt övertygad om att Patrick är sanningsenlig gällande bidragsberoendet.
"... it does seem better to send a beam of electrons through a vacuum rather than bouncing them around through a crystal..."

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2014-01-09 16:11

IngOehman skrev:
Patrick82 skrev:
hifikg skrev:
Nattlorden skrev:Nätsladdar måste man nog ha en del kunskap för att få sälja, antar jag. Det borde väl finnas lite myndighetskrav att efterleva för dem?

Tanken har slagit mig. Är hemmagjorda entusiastkablar lika säkra som medskickade svarta gummikablar? Vad säger du Patrick, skulle dina kablar klara en S-märkning?

Alla mina strömkablar är CE märkta.

Är det testade också, för att undersöka om de får CE-märkas?

Jag frågar för jag har ju för mig att det är tillverkaren själv som an-
svarar för att kraven är uppfyllda när det gäller nätkablar. Man kan
alltså helt godtyckligt sätta på ett CE-märke, men man är då även
ansvarig för att kabeln uppfyller kraven. Och då är det bra att veta
att de faktiskt gör det.

Jag är rätt säker på att dina kablar gör det, men är ändå nyfiken på
om du gått igenom direktiven, följt dem och om du eventuellt också
har gjort vederbörliga mätningar?

Vh, iö

De är redan CE och UL märkta när jag köper dem. Jag köper kablar som mäter bra, sen sätter jag kristaller runt dem. T.ex. med signalkablar, billig Belden kabel + kristaller låter bättre än silver i luft. Vanlig strömsladd + kristaller låter bättre än alla strömkablar jag provat. Jag har ägt strömkablar värda mer än en miljon tillsammans. Jag har sålt alla förutom en. Med dessa pengar bygger jag gratis kablar till folk.
Bygger tweaks och kablar åt Coconut-Audio

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2014-01-09 16:23

Patrick82 skrev:De är redan CE och UL märkta när jag köper dem. Jag köper kablar som mäter bra, sen sätter jag kristaller runt dem. T.ex. med signalkablar, billig Belden kabel + kristaller låter bättre än silver i luft. Vanlig strömsladd + kristaller låter bättre än alla strömkablar jag provat. Jag har ägt strömkablar värda mer än en miljon tillsammans. Jag har sålt alla förutom en. Med dessa pengar bygger jag gratis kablar till folk.

Har du taxerat dessa inkomster?

Varför "lever" du på bidrag om du tjänar så mycket på din försäljning? För jag antar att du avser bidrag finansierade av allmännyttan.

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2014-01-09 16:26

rhenrics skrev:
phloam skrev:rhenrics, det är stor skillnad på bidrag och understöd. Du kanske tackar nej till barnbidrag, bostadsbidrag, skattebidrag osv?

Man kan inte leva på ett barnbidrag eller ett bostadsbidrag allena, det säger väl sig självt?

Vad är ett skattebidrag? Menar du skatteavdrag? Det förutsätter ju att du har en inkomst att dra av skatt på. Återigen alltså inga pengar du allena kan leva på.

Bostadsbidraget täcker nästan hela hyran om man är fattig. Jag får också bidrag för flera skador jag fick i skolan. Min psykolog brukade säga, "det är de låga utgifterna man blir rik på". Jag lyssnade på henne. Jag köper inte kläder eller andra saker. Det är bara audio som gäller.

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2014-01-09 16:29

phloam skrev:
rhenrics skrev:Man kan inte leva på ett barnbidrag eller ett bostadsbidrag allena, det säger väl sig självt?

Var skriver Patrick82 att han lever på bidrag "allena"? Det kan vara en viktig del av ens ekonomi om inkomsterna är små. Han skriver bara att han "inte är rik", inte att han saknar inkomst.

Om man saknar inkomst får man understöd (och naturligtvis bidrag som alla andra).

Säger man att man lever på bidrag så menar man väl enligt gängse uppfattning just det, och inte att man har en arbetsrelaterad inkomst och får bidragshjälp. Har du någonsin hört en yrkesarbetande person som får bostadsbidrag och barnbidrag uttrycka sig så att personen i fråga lever på bidrag?

Jag ifrågasatte även att man kan sköta ett jobb om man ägnar tio timmar av dagen till att lyssna på en 30 sek ljudslinga om och om igen.

Så slutsatsen att personen lever på bidrag allena är fullt rimlig.

Användarvisningsbild
andyman_se

Inläggav andyman_se » 2014-01-09 16:34

Morello skrev:
rhenrics skrev:
Morello skrev:
rhenrics skrev:

Se på fan, så det är skattemedel som skickas ut till höger och vänster i form av ormolja! :evil:

Vad är skillnaden på om han sitter hemma och inte gör något eller väljer att bygga kabel och glädja andra? Får han nu bidrag så är ju beloppen samma oavsett. Jag tror inte han har sålt kablar för dom beloppen han säger, hade han gjort det ska ju naturligtvis bidragen bort. Gissningsvis tjänar han inte en spänn, det tror jag du inser också. Han väljer ju att disponera sina inkomster som han vill, precis som du.

Din missunsamhet är ganska oklädsam....

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2014-01-09 16:38

rhenrics skrev:Jag ifrågasatte även att man kan sköta ett jobb om man ägnar tio timmar av dagen till att lyssna på en 30 sek ljudslinga om och om igen.

Du ser ingen anledning att betvivla sanningshalten i detta, liksom den påstådda bidragsförsörjningen och i stället se det som en dos provokativ ironi med glimten i ögat? Så har nämligen jag uppfattat det.
"... it does seem better to send a beam of electrons through a vacuum rather than bouncing them around through a crystal..."

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2014-01-09 16:42

andyman_se skrev:
Morello skrev:
rhenrics skrev:
Morello skrev:
rhenrics skrev:

Vad är skillnaden på om han sitter hemma och inte gör något eller väljer att bygga kabel och glädja andra? Får han nu bidrag så är ju beloppen samma oavsett. Jag tror inte han har sålt kablar för dom beloppen han säger, hade han gjort det ska ju naturligtvis bidragen bort. Gissningsvis tjänar han inte en spänn, det tror jag du inser också. Han väljer ju att disponera sina inkomster som han vill, precis som du.

Din missunsamhet är ganska oklädsam....

Det må vara hänt om han sitter hemma pga psykisk sjukdom, men om inte och han dessutom är fysiskt arbetsför, vilket allt tyder på att han är, så ska han väl ut och knoga precis som du och jag?

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2014-01-09 16:49

rhenrics skrev:Det må vara hänt om han sitter hemma pga psykisk sjukdom, men om inte och han dessutom är fysiskt arbetsför, vilket allt tyder på att han är, så ska han väl ut och knoga precis som du och jag?

Tror du på detta också? Autentisk bild direkt från verkligheten?
Patrick82 skrev:Jag kommer ihåg några år sedan, jag hade ingen säng så jag sov på golvet ovanpå kläder, det var buckligt. En gång använde jag en sopsäck som täcke. Det var fattiga tider det. Jag fick problem med höfterna när de pressades mot ett hårt golv om nätterna. Nu har man det lyxigt med en mjuk säng att sova på, ett köksbord har man också, förut fick jag äta ståendes. Jag har fortfarande 20 år gamla kläder och strumpor med hål i, hela hälen bar, men det funkar ändå. Så länge man har tak på huvudet, mat på bordet, el från väggen och många kablar och tweaks så behöver man inget mer.
Bild

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2014-01-09 16:54

Patrick82 skrev:
rhenrics skrev:

Bostadsbidraget täcker nästan hela hyran om man är fattig. Jag får också bidrag för flera skador jag fick i skolan. Min psykolog brukade säga, "det är de låga utgifterna man blir rik på". Jag lyssnade på henne. Jag köper inte kläder eller andra saker. Det är bara audio som gäller.

:lol: :lol:

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2014-01-09 17:01

rhenrics skrev:
Patrick82 skrev:De är redan CE och UL märkta när jag köper dem. Jag köper kablar som mäter bra, sen sätter jag kristaller runt dem. T.ex. med signalkablar, billig Belden kabel + kristaller låter bättre än silver i luft. Vanlig strömsladd + kristaller låter bättre än alla strömkablar jag provat. Jag har ägt strömkablar värda mer än en miljon tillsammans. Jag har sålt alla förutom en. Med dessa pengar bygger jag gratis kablar till folk.

Har du taxerat dessa inkomster?

Jag har ägt strömkablar från andra tillverkare sedan 10 år tillbaka. Jag började med Nordost Valhalla och klippte den i bitar, jag fick bara en bråkdel tillbaka av de pengarna. Att sälja till förlust är inga inkomster, jag betalade för dem med mina egna beskattade pengar.

Bild

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2014-01-09 17:06

bensnake skrev:
rhenrics skrev:Jag ifrågasatte även att man kan sköta ett jobb om man ägnar tio timmar av dagen till att lyssna på en 30 sek ljudslinga om och om igen.

Du ser ingen anledning att betvivla sanningshalten i detta, liksom den påstådda bidragsförsörjningen och i stället se det som en dos provokativ ironi med glimten i ögat? Så har nämligen jag uppfattat det.

Det som Patrick82 säger är Sanningen. Saken är den att han är långt före utvecklingen jämfört med alla andra. Därför kan en del verka konstigt.

Ett exempel är reklamradion. Deras utbud av muzak har sedan bygynnelsen varit krympnade. I början hade man inte ens spellistor, utan man hade hela akriv man spelade ifrån. Sedan blev det spellistor. För typ 10 år sedan låd dessa på kanske 300 låtar. Nu är man nere i 80-100, och trenden är sjunkande. Så småningom kommer man bara att ha en låt. Sedan bara 30 sekunder av den som man spelar hela dagen.
Patrick82 är redan i framtiden.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2014-01-09 17:08

rhenrics skrev:Varför "lever" du på bidrag om du tjänar så mycket på din försäljning? För jag antar att du avser bidrag finansierade av allmännyttan.

Alla pengar från försäljningarna går till att bygga större och större kablar. Till slut ska jag bygga kablar som väger mer än en bil.

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo

Inläggav _Fredrik_ » 2014-01-09 17:09

Jag tycker iaf att Patrick82 är en hjälte, jag skulle dock inte kunna ta emot några av hans produkter eftersom jag känner mig tveksam till hur dom skulle förbättra ljudet hemma hos mig, då går jag på ren magkänsla, jag dömer ingen som har gjort detta, men jag känner att det är tveksamt då jag vet att Patrick har lagt ner så mycket tid och själ på hans produkter som i sin tur förtjänar en konsument som verkligen är mottaglig. Jag tycker mig ana att många här har tagit emot gåvor som dom egentligen inte tror på, kan ha fel, det skulle iaf ge mig dåligt samvete.

Att Patrick82 skulle vara osund eller ha osund verklighetsuppfattning på något sätt, har inte jag fått intrycket av. (Jag vet att jag råkade hålla med ett inlägg som innehöll detta påstående, det var ett misstag.)
Hifi Is Great Everyday

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2014-01-09 17:10

Morello skrev:Se på fan, så det är skattemedel som skickas ut till höger och vänster i form av ormolja! :evil:

Ja, det är Morellos skattepengar som skickar ut alla kablar. :)

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2014-01-09 17:12

Patrick82 skrev:
Morello skrev:Se på fan, så det är skattemedel som skickas ut till höger och vänster i form av ormolja! :evil:

Jag antar att du ordnat så att det är Morellos skattepengar som går till just detta :)
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2014-01-09 17:39

Patrick82 skrev:

Va bra!
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2014-01-09 18:09

Jag känner folk som kallar sin månatliga ersättning för utfört arbete för "bidrag".
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2014-01-09 18:18

Det fanns tydligen ett uppdämt behov av att diskutera detta.
Jag tycker dock att debatten börjar väga över för mycket på person nu och vill därför att diskussionen rundas av på ett snyggt och prydligt sätt.
Tillbaka till gratis strömkablar!

/K12
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2014-01-09 19:49

mrGaskill skrev:så patrick, har du fler speciella tweaks på gång? något helt omvälvande? Något som ingen har sett maken till på långa vägar?

Jag lanserade en halvtimme sedan ett träningsprogram för öronen. Man kan välja mellan guld öron, uggla öron, fladdermus öron, malfjäril öron, eller gå hela vägen till stålmannen öron.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad

Inläggav Strmbrg » 2014-01-09 19:56

Jag skulle gärna välja malfjärilöron.
Vad kostar ett par som normalpris?

Låt för övrigt Patrick hålla på utan att fundera och ta allt så bokstavligt.
Välj den korkade linjen, som jag, och inse att han är skojig och ironisk.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2014-01-09 20:01

tack, coolt! jag ser redan fram emot test, analys och tillhörade diskussion :)

finns det tips om vilken teknik som funkar till vad?
"we have assumed control!"

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi