Moderator: Redaktörer
sampix.
en fråga. menar du att man KAN bedömma en kabels kvaliteter i en enda kabelsnutt? jag bara undrar här..
Sampix skrev:sampix.
en fråga. menar du att man KAN bedömma en kabels kvaliteter i en enda kabelsnutt? jag bara undrar här..
Ja. Det räcker gott och väl. En dålig kabel är en dålig kabel, så enkelt är det. Det finns inget som kan återställa en bristfällig signal senare i kedjan.
Att hålla på att "tweaka" högtalarna med x antal meter etc för att få fram bästa prestanda på kabeln är enligt mig helt obetydande. Möjligen att man och ens hjärnspöken med tiden vänjer sig vid de bristfälliga kvalitéerna.. Vad vet jag.
Observara att byte av nätbrunn på cdspelaren inte heller gör skillnad i detta falll.
Inte i något fall, om vi nu ska vara hyfsat seriösa
Sampix skrev:Fin bild
Men den flaskan kan du stoppa tillbaka i medicinskåpet, då jag inte refererat till F/E-lyssning, återgivning eller något liknande begrepp?
En fråga tillbaka då Mayro;
Anser du att alla som inte tweakar med nätkablar, nätbrunnar etc ska buntas ihop och läggas i kategorin LTS?
Jag är högst nyfiken på ditt svar, då detta är första gången någon "anklagat" mig att sprida LTS-tugget![]()
Personligen tycker jag bara att mitt tidigare inlägg handlade om sund inställning
Observara att byte av nätbrunn på cdspelaren inte heller gör skillnad i detta falll.
IngOehman skrev:Hur jag än läser Sampix texter (de jag sett) kan jag inte finna ens en tillstymmelse till LTS-inspirerad filosofi. Inget ont om det.
Jag undrar bara vad du baserar din uppfatting på Mayro.
Vh, iö
Mayro skrev:IngOehman skrev:Hur jag än läser Sampix texter (de jag sett) kan jag inte finna ens en tillstymmelse till LTS-inspirerad filosofi. Inget ont om det.
Jag undrar bara vad du baserar din uppfatting på Mayro.
Vh, iö
svarar med quote av sampix inlägg
Jax skrev:Mayro skrev:som sagt.
Flaskan kommer till användande hela tiden
Ja, om man vill skydda sig mot sunt förnuft
Jensevik skrev:Är det i så fall sunt förnuft att tro att jorden är platt?
tyvärr så anser jag allas vägar ok och har ingen bedömmning utifrån detta själv..
Men det du skriver tyder på ett rätt bestämmt synsätt oavsett OM du säger du " inte sprider LTStugget"..
Rätt bestämda åsikter i alla fall i mina ögon. Samt väl överenstämmande med den generella LTS synen man läser överallt sampix.
Mayro skrev:fråga jax samt sampix som vet vad "seriöst" samt "sunt förnuft" osv är. Jag är ju enligt deras o ditt sätt att "se" sakerna inte rätt man att besvara eftersom jag inte som en del delger mina åsikter som absoluta sanningar utan endast mina erfarenheter.
Jensevik skrev:Mayro, är det så märkligt att det finns de som tycker att det är lika intressant att testa nätbrunnar, bortklippta ferriter och andra tweaks som att testa att tälta på E18. Det går faktiskt att med någorlunda kunskaper att räkna ut vad som kommer hända på förhand.
Varför det, har du testat? Om du inte har testat hur kan du då veta, jag menar det kan ju va bästa stället i världen att tälta på!Mayro skrev:Sedan rekomenderar jag dig att absolut INTE tälta på E 18 eller någon gata eller väg..
Rydberg skrev:Varför det, har du testat? Om du inte har testat hur kan du då veta, jag menar det kan ju va bästa stället i världen att tälta på!Mayro skrev:Sedan rekomenderar jag dig att absolut INTE tälta på E 18 eller någon gata eller väg..
Ps glöm inte att byta ut alla motståndsben till rodiumplätterade diton, vilken ljudbild asså!
Mayro skrev:Din inlägg har så dålig kvalitet numera så du får åka in med resterande gänget ett tag som ej besvaras.. Ser du börjar tappa alla argumenten ju du med. Så vila upp dig lite nu så kommer du tillbaks utvilad o pigg med goa fina argument värda att besvara...
Bamsefar skrev:Mayro skrev:Din inlägg har så dålig kvalitet numera så du får åka in med resterande gänget ett tag som ej besvaras.. Ser du börjar tappa alla argumenten ju du med. Så vila upp dig lite nu så kommer du tillbaks utvilad o pigg med goa fina argument värda att besvara...
Mayro: jag rekommenderar STARKT att du själv gör det du rekomenderar Rydberg att göra: TA ETT BREAK, och fundera på vad du tillför i debatten för närvarande, när det enda du gör är att klaga och gnälla på vad andra skriver ENBART för att de INTE delar dina åsikter.
Faktiskt.se har en inriktning som går ut på att ALLA skall få komma till tals, vare sig de gillar varandra eller inte (målet är givetvis att alla skall acceptera varandra, något du inte är kapabel till).
Du försöker just nu föra en massa trådar parallellt som går ut på en sak enbart: Att din åsikt är den enda som är godkänd och därför korrekt - och om någon framför en avvikande åsikt så är den fel per din definition. Det skall tom. modereras så att enbart dina åsikter kommer fram. Snacka om tråkigt.
Mayro skrev:sampix.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster