Moderator: Redaktörer
Morello skrev:IngOehman skrev:adagio skrev:Jag hävdar aldrig att basen si basen så eller gjort uttalanden som utklassning av konkurrenter mm. Det ligger under min värdighet, dock finns en rad storheter som fått lämna sina hem eller sin plats hos kunders anläggningar.
Jag har ännu inte så många kunder men de som vågat testa är mycket nöjda. De sitter i anläggningar med allt från ARC reference, Leben till JJ electronic samt Canor mm
Jag tillverkar kablar med hög finnish och dyra råvaror sammansatta under stor noggrannhet.
Det är kablar som jag gillar och kablar som en del andra gillar. För mig är det viktigt att utseendet avspeglar att det är en exklusiv produkt rakt igenom. I presentationen redovisar jag konstruktion och materialval samt gör ett försök att subjektivt beskriva de klangegenskaper som jag tycker att kablarna har i jämförelse med andra kablar i mitt eget sortiment.
Tråkigt att jag provocerar några med det, det är inte min mening. Hifi är för mig inte blodigt alvar, utan en seriös hobby. Om flera personer utrycker att dessa produkter är bra, så bra att dom absolut borde säljas så blir jag glad och lägger ned mycket tid och pengar på att göra en "färdig produkt"
Hoppas någon har respekt för detta.
Jag respekterar ditt sätt att agera, och ser ingenting anstötligt i det alls.
Du låter var och en ta ställning själv och formulerar så vitt jag kan se
inga metafysiska förklaringsmodeller.
Däremot så vill jag (se det jag fetat) påminna dig om att seriös faktiskt
betyder just allvarlig!
Så du blev lite motsägelsefull där.
Vh, iö
Då har du nog inte tittat på vederbörandes hemsida:
"Också önskvärt -Höga induktanser och kapacitanser kan i kombination med tex högtalarens impedans påverka resistansen olika vid olika frekvenser vilket leder till en icke linjär frekvensåtergivning och är därmed klangpåverkande."
Den påverkar resistansen någonstans.....
" Den kombinerar luftighet med parametrar som kraft och dynamik, resultatet blir en nyansrik och harmonisk spelstil.. "
Kabeln spelar och den gör det med dynamik? Påverkas systemets dynamiska iomfång? Vad menas? Snömos?
Ang en strömkabel skriver man
"Dessa kontakter är tillverkade i beryllium och pläterade med platina och palladium vilket bl.a. ger ett lyft i dynamiken enl våra lyssningstest"
PÅverkas det dynamiska omfånget i systemet?
Nej mina vänner, detta är ren geshäft!
Morello skrev:I ett blindtest skulle du inte höra någon skillnad alls på dina strömkablar, givet att alla har rimligt tvätsnittsarea och är korrekt anslutna.
Ska vi arrangera ett blindtest?
Patrick82 skrev:Morello skrev:I ett blindtest skulle du inte höra någon skillnad alls på dina strömkablar, givet att alla har rimligt tvätsnittsarea och är korrekt anslutna.
Ska vi arrangera ett blindtest?
Det brukar vara så att ju säkrare man är på något ju längre man är ifrån sanningen.
Jag är aldrig 100% säker på något längre. När jag var barn var jag 100% säker på saker flera gånger, och det visade sig vara fel. Anledningen var att jag hade begränsad med information. Det är alltid något som fattas. Det bästa är att prova själv.
Jag har redan hört skillnader i flera blindtest under åren, jag har redan bevisat för mig själv och för min fru. Annars skulle jag inte få hålla på med audio 12 timmar per dag.
Flera audiofilers fruar hörde skillnader mellan mina kablar i blindtest. Det är sorgligt att vissa skeptiker inte hör något alls när de bygger audio produkter. Det är ungefär som en blind taxichaufför, man vill inte stiga in i deras bil. Man väntar på en annan taxi med en chaufför som har bra syn och erfarenhet.
Sen åker man till en restaurang med en kock som inte har smaklökar, han har sin kokbok med recept och mäter ingredienserna. Men ingen är perfekt, han blandade ihop ingredienserna och maten smakar illa, men det vet inte han.
När kunderna skyller på att hans mat är dålig säger kocken att de inbillar sig, han har sina mätinstrument som bevisar det. Sen börjar han skriva tusentals inlägg i forum om att folk är påverkade av suggestionseffekter.
Det hela handlar om att man är dålig på något som man önskar man vore bra på. Man vill förstärka sitt självförtroende på något sätt, då är det bra att tro att mätinstrumenten är bäst, och att hörseln är bara inbillning och har ingen betydelse.
Patrick82 skrev:Jag har inte sagt att något inte fungerar. Jag sa att något inte gav bra ljud, det är helt annat. När någon ser detta så vet de att det gör en skillnad, då kanske de blir nyfikna att prova själva.
Alla vätskor gör ljudet för mjukt, suddigt och boomigt. Detaljerna försvinner och det låter inte dynamiskt eller skarpt. Men man ska alltid prova detta själv, det är en viktig del av utvecklingen. Som du sa, man bygger upp kunskaper i ämnet.
Jag provade också att blanda kristallerna med vätskan, det blev bättre och bättre ljud ju mer kristaller jag hade, till jag inte hade någon vätska alls. Även några kryddmått vätska i hela kabeln gjorde ljudet sämre.
Objektivisten skrev:Kan inte Patrick82 snickra ihop en nätkabel med namnet "The Morello". En kabel med extrem timing.
IngOehman skrev:Båda de där raketerna kan ju vara utmärkta. Jag tycker du missade att
få med ett alternativ där det (mera konkret) framgår att de som skapat
raketen saknar omdöme.
T ex genom att säga att de byggt den i något material som de sett att
majoriteten på internet tror är bra, att ingenting har testats ordentligt
före avfärd, och att de istället för ett säkerhetssystem för syrgasen har
satt halsband med helande kristaller runt rymdfararnas nackar.
Vh, iö
rhenrics skrev:Om du skulle sätta dig i en rymdraket, som skulle ta dig ut i rymden och sedan tillbaka till jorden, och du hade två att välja bland:
-den ena konstruerad av två ingenjörer, som räknat och mätt på dimensioner, bränsleblandning, aerodynamiska förhållanden, hållfasthet i motor och kropp, kort sagt alla tänkbara parametrar som spelar in för att framgångsrikt få en raket att lyfta och ta sig ut i rymden och sedan ta sig tillbaka till jorden igen, allt enligt vedertagen känd raketingenjörsmässig praxis.
-den andra konstruerad av två entusiaster, utan någon som helst adekvat skolning, som använder alternativa mentala metoder för att genom upprepning känna och prova sig fram till hur raketen borde vara konstruerad, eftersom de anser att vetenskap är hämmande och dödar den kreativa förmågan och att människan ändå inte vet allt om hur saker ting förhåller sig på riktigt.
Vilken av raketerna skulle du välja? Vi förutsätter att du inte är självmordsbenägen utan tycker om att leva och gärna vill få komma tillbaka jorden.
IngOehman skrev:Jag är helt skakad.
Positivt skakad.
Imponerad.
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: MacBruce, Majestic-12 [Bot] och 15 gäster