Moderator: Redaktörer
micromodular skrev:Snell CIII
petersteindl skrev:micromodular skrev:Snell CIII
De gamla burkarna hänger med
![]()
Men vad är bejsers?
Och vem daskade handsken?
Kul!
Mvh
Peter
Martin skrev:Ja, vilka överraskningar kvällen bjöd på. Och så illa det lät ett tag där hos oa51 först, visste inte riktigt vart jag och mina stackars blödande öron skulle ta vägen men det fixade ju sig som tur var. Gissar att det vart vassa toppar vid 750Hz, 1,5k, 3k, 6k och sedan brickwallfilter.
Härligt att det smids lite revanchplaner redan...vr6jos skrev:Så nu har jag mätt upp rummet lite mer och inom någon vecka tas första resan mot byggvaruhuset😈
Tack alla deltagare för gårdagen och Martin med fru för den goda maten. Mkt trevligt som vanligt
Skulle vara kul att lyssna på Snell-högtalarna igen. Jag kom liksom av mig lite efter det där.
2-ch skrev:Tack för den här gången. Roligt att höra Martins 4-vägare med kvällens kanske mest homogena ljudbild.
Dock med reservation för bakgrunds-oljudet![]()
Det var en svårbedömd omgång.
Ändå var presentationen hos de tävlande väldigt olika.
Vr6jos
Attacken i anslagen gillade jag skarpt, men basen var på tok för stark i förhållande till topparna vilket tyvärr grumlade till det mesta.
Stereopespektivet kändes platt.
Oa51
Här var det precis tvärt om. Vilken härlig botten!. Torr och mustig bas.
En av de bättre jag hört faktiskt. Men toppen var inte lika len.
Nu hade båda parter haft bekymmer med sina anläggningar bara veckan före.
Den ena med nytt bassystem och den andra med en trasig diskant.
Så ingen hade haft tid på sig att göra de där viktiga "sista" justeringarna.
Vore väldigt trevligt!oa51 skrev:Martin skrev:Skulle vara kul att lyssna på Snell-högtalarna igen. Jag kom liksom av mig lite efter det där.
Du är hjärtligt välkommen tillbaka! Jag kanske skulle ordna en liten HiFi- fika någon av helgerna i Februari där ett par av oss kunde nörda lite utan tävlingsmoment.......
micromodular skrev:Mina intryck:
Vr6: Basen lite väl tilltagen och imponerande snustorr. Mellanregistret var välartikulerat och snyggt. Diskanten var som siden, trevlig och lagom mjuk.
Rumsakustiken var och är som jag vill ha den men av estetiska skäl bara en dröm.
vr6jos skrev:micromodular skrev:Mina intryck:
Vr6: Basen lite väl tilltagen och imponerande snustorr. Mellanregistret var välartikulerat och snyggt. Diskanten var som siden, trevlig och lagom mjuk.
Rumsakustiken var och är som jag vill ha den men av estetiska skäl bara en dröm.
Tack för det fina omdömet!! Det värmdeNu har jag sänkt basen något, så då kanske jag har det perfekta ljudet då?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster