Ino Audio Pip Monitor by Anders Österberg, on Flickr
Mina älsklingar. Köpte dem någon gång 1998.
Moderator: Redaktörer
philipbtz skrev:Fantastiskt fin finish!
Synd att du har spelat med felmonterad diskant hela den tiden bara =/
|
/ \ skall vara så här från vad jag hört men det kanske inte spelar så stor roll för ljudet.
sten_anders skrev:Skall vara hur? Vad har jag gjort fel? Kan man montera den på mer än ett sätt?
philipbtz skrev:Fantastiskt fin finish!
Synd att du har spelat med felmonterad diskant hela den tiden bara =/
PerStromgren skrev:Hur hör man det?
IngOehman skrev:Ja, den sitter faktiskt uppåner!
Sen heter de om man skall vara noga piP och inte Pip. Alltså man kan tänka
"typ pi, modell P", "typ pi, modell 60", "typ i modell 32s" och så vidare. Typ
pi betyder fullregister högtalare, i är toppsystem.
Vh, iö
AndreasArvidsson skrev:PerStromgren skrev:Hur hör man det?
Förmodligen inte alls, men man kan säkert mäta sig till det
Du ser det på diskanten att den inte sitter som den "bör".
PerStromgren skrev:AndreasArvidsson skrev:PerStromgren skrev:Hur hör man det?
Förmodligen inte alls, men man kan säkert mäta sig till det
Du ser det på diskanten att den inte sitter som den "bör".
Att man ser det förstår jag, men vilken mätning visar att det är fel? Om man inte hör det, kan jag inte riktigt se vitsen med att bry sig om saken...
Nattlorden skrev:Bryr du dig nog om musik för att skaffa Ino, så bryr du dig nog tillräckligt för att snurra diskanten ett halvt varv också.
Nattlorden skrev:Bryr du dig nog om musik för att skaffa Ino, så bryr du dig nog tillräckligt för att snurra diskanten ett halvt varv också.
philipbtz skrev:Nattlorden skrev:Bryr du dig nog om musik för att skaffa Ino, så bryr du dig nog tillräckligt för att snurra diskanten ett halvt varv också.
+1
Ja jag ser ingen anledning att bråka om det. Konstruktören designade dom på ett visst sätt och ser ingen anledning till att avika från det. Mitt påpekande var inte till att trycka ner någon utan att informera. Bättre vrida den nu än aldrig.
sten_anders skrev:Förstår dock fortfarande hur ni andra fått information om hur den skulle sitta?
schmutziger skrev:risken att förstöra något element i operationen bör kanske ingå i ekvationen om det är mening med det. eller repa lacken?
har feelgooden ökat med rättvänd diskant men med repig låda?
AndreasArvidsson skrev:sten_anders skrev:Förstår dock fortfarande hur ni andra fått information om hur den skulle sitta?
Bilder på andra piP? Många års missbruk av faktiskt.se? Kombination av bägge?schmutziger skrev:risken att förstöra något element i operationen bör kanske ingå i ekvationen om det är mening med det. eller repa lacken?
har feelgooden ökat med rättvänd diskant men med repig låda?
Sluta var så klantig är mitt tips
Kan du bygga ihop högtalaren från början så kan du nog vrida på en diskant tror jag, men känner man sig osäker och inte vågar så är det inte hela världen om man spelar vidare som dom är anser jag.
sten_anders skrev:Jo men var började det hela?Kan som sagt inte minnas att det stod skrivet i monteringsanvisningen.
sten_anders skrev:Kan som sagt inte minnas att det stod skrivet i monteringsanvisningen.
sten_anders skrev:philipbtz skrev:Nattlorden skrev:Bryr du dig nog om musik för att skaffa Ino, så bryr du dig nog tillräckligt för att snurra diskanten ett halvt varv också.
+1
Ja jag ser ingen anledning att bråka om det. Konstruktören designade dom på ett visst sätt och ser ingen anledning till att avika från det. Mitt påpekande var inte till att trycka ner någon utan att informera. Bättre vrida den nu än aldrig.
Förstår dock fortfarande hur ni andra fått information om hur den skulle sitta?
Nattlorden skrev:sten_anders skrev:Kan som sagt inte minnas att det stod skrivet i monteringsanvisningen.
Där är närbild på diskanten i monteringsanvisningen där det framgår. Så det beror ju på hur noga man "läser".
AndreasArvidsson skrev:Hehe ledsen Anders. Vår plan inte inte så bra. Du får be en admin ta bort tråden om du vill ha bort den.
Men dessa är fina nog att få en egen tråd tycker jagsten_anders skrev:Skall vara hur? Vad har jag gjort fel? Kan man montera den på mer än ett sätt?
Diskanten siter upp och ned. Om du vrider den 180 grader så blir det korrekt.
Diskanten skall monteras enligt följande:
Zed skrev:fast den där ser ut att ha felaktigt monterad faner, ser ut att vara för tjock så vinkeln blir fel
sten_anders skrev:Mina älsklingar. Köpte dem någon gång 1998.
screen skrev:Det var dom vackraste piP jag sett!!!
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 9 gäster