Där ser du Morello. SÅ! blir man avreggad

Moderator: Redaktörer
Patrick82 skrev:Roten är att Morello inte tror att kablar ger bättre ljud. När han ser fler och fler audiofiler få bättre ljud blir han ännu mer upprörd.
Patrick82 skrev:philipbtz skrev:Jag vill också ha en gratis strömkabel och uppleva hifi-nirvana. Har jag missat tåget?
Skicka PM med din adress så lägger jag dig i kön.
IngOehman skrev:Om du skickar mig ett pm med ditt kontonummer så sätter jag in en
femhundring på det, om du lovar att använda pengarna till mat och
annat som du behöver för att överleva.
Jag har själv varit helt bankrutt för några år sedan och vet hur det
känns.
Vh, iö
zartok skrev:Ska ni kasta paj så kom till minhembio, där finns vi som inte kan något, med skillnsden att vi vågar teoretisera lite mer
Morello skrev:Patrick har raderat mig från hans hemsida nu. Det tackar jag för!
zartok skrev:Folk blir verkligen provocerade av det här. Patrick gör väl inget som inte van den hul mfl gjort i åratal. Enda skillnaden är att patrick inte tar betalt.
Jag reagerade själv när patrick sa att han kan uppleva sån skillnad att han inte känner igen låten då det låter absurt nästan. Men om något provocerar mig till vansinne så är det ju lätt att bara låta bli att läsa tråden. Självfallet så förstår jag om morello blir provocerad när det börjar talas om hans (hens) skattepengar, men det lättaste är ju bara att skippa att läsa.
zartok skrev:Jag ska erkänna att jag skippat att läsa här ett tag eftersom det var så väldigt mycket liv i tråden. Det är ju lättare att läsa när det lugnat ner sig. Just det här forumet är ett forum som har så hög kunskap att pajkastning nästan inte borde förekomma.
Ska ni kasta paj så kom till minhembio, där finns vi som inte kan något, med skillnsden att vi vågar teoretisera lite mer
BORIS skrev:Fan vad alla ska ha o ha helt plötsligt, gratis lixom bara sådär. inga konstigheter, bara ge mig, jag vill haaa
ps, kan du inte ge mig ett par Pip, lovar att testa dom
IngOehman skrev:Om du ger kabeln till mig så lovar jag att ta den till Morello. Så testar vi
den tillsammans.
Jag arrangerar en ordentlig lyssning.
Vh, iö
Patrick82 skrev:IngOehman skrev:Om du ger kabeln till mig så lovar jag att ta den till Morello. Så testar vi
den tillsammans.
Vh, iö
Går Morello med på det? Det är svårare att höra skillnader om man blir påtvingad.
Patrick82 skrev:IngOehman skrev:Om du skickar mig ett pm med ditt kontonummer så sätter jag in en
femhundring på det, om du lovar att använda pengarna till mat och
annat som du behöver för att överleva.
Jag har själv varit helt bankrutt för några år sedan och vet hur det
känns.
Vh, iö
Tack för erbjudandet men det behövs inte. Du kan ge pengarna till Röda Korset istället. Mat har jag så det räcker i flera år.
När ICA hade rabatt på kokosmjölk (5 kr styck) köpte jag flera dussin. Jag brukar köpa stora lass på rabatt ofta.
Nimrod skrev:Patrick82 skrev:IngOehman skrev:Om du ger kabeln till mig så lovar jag att ta den till Morello. Så testar vi
den tillsammans.
Vh, iö
Går Morello med på det? Det är svårare att höra skillnader om man blir påtvingad.
Så du menar att viljan att höra skillnad också är viktig.
Hur är fördelningen? Vilja 95%, kabel 5%?
Nefilim skrev:Varför så mycket kokosmjölk? Ingår det i kabeltillverkningen?
Strmbrg skrev:Men, noll procent vilja och ändå "testa", det låter rätt så påtvingat.
Patrick82 skrev:Strmbrg skrev:Men, noll procent vilja och ändå "testa", det låter rätt så påtvingat.
0% vilja att höra skillnader, 100% vilja att vilja testa.
Det är ofta man testar två likadana kablar för att testa om något är fel på den andra.
När jag testade två likadana tweaks kunde jag inte ignorera att det var fel på den andra, jag fick kasta bort den som inte lät bra.
IngOehman skrev:BORIS skrev:Fan vad alla ska ha o ha helt plötsligt, gratis lixom bara sådär. inga konstigheter, bara ge mig, jag vill haaa
ps, kan du inte ge mig ett par Pip, lovar att testa dom
Jag har väl inte yttrat något intresse av att du skall testa piP? Jag vill ju
inte att någon varken skall testa dem eller köpa dem. Jag bryr mig ju inte
om sådant. Men om någon absolut måste ha ett par så brukar jag ställa
upp, inom rimliga ramar.
Och jag menade "lämna över" när jag skrev ge. Jag har ju ingen nytta av
kabeln ifråga. Det var ett erbjudande bara, om Patrick var intresserad av
att få hjälp med att få Morello att testa den lite.
Men om detta är reaktionen så drar jag tillbaka erbjudandet. Ville ju bara
hjälpa till lite.
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 24 gäster