PekkaJohansson skrev:mrGaskill skrev:90-tals metal, redigt inspirerad av Jane's Addiction
Finns det något med Jane's Addiction som du kan rekommendera? Jag frågar eftersom jag hittade en skiva med bandet och den hörde inte till det roligaste jag har lagt i spelaren.
Med vänlig hälsning
Pekka
Nja det är väl svårt om du lyssnat och inte kanske diggat dem så vidare värst. Jag har visserligen två skivor med dem (Strays och Ritual De Lo Habitual, tror jag den heter) men har inte ens rippat dem. Lyssnar jag på JA så blir det mest på youtube. Fast en hel del låtar kan faktiskt vara riktigt trevlig lyssning när man är på rätt humör och orkar med sången.
De har ju rätt trevliga låtar med bra hooks.
Man hittar nog ingen typ Lucifer Sam i JAs låtarkiv dock. Låtar jag tycker är bra? Jag har ingen favorit eller favoriter, men "Jane Says", "So what", "Just Because", m.fl. Det finns en bibba som låter ungefär sådär.
Saigon Kick å andra sidan är influerande av Beatles, förutom JA, och lite andra band och har den förträfflige Jason Bieler på gitarr som kan skriva låtar, riff och är bra på stämsång. Riktigt bra band att växa upp med. Okänt, tungt, stämsång, härliga riff med psykedeliskt sound. Man var upptagen med SK i lurarna när man var gymnasiestudent så man slapp prackas på Metallicas svarta och andra skivor man skulle lyssna på..
http://www.youtube.com/watch?v=t6h2RUKHqyM (mördarriff och stämsång)