Har skaffat en trevlig köksradio. Beomaster 900. Från ca 65. Funkar det att plugga in den i centralantennen för att få bättre mottagning?
/Krister
Moderator: Redaktörer
Renobo skrev:Tack för det! Förstod att det skulle var nått litet knas när det inte är 75ohm!
/Krister
PerStromgren skrev:Renobo skrev:Tack för det! Förstod att det skulle var nått litet knas när det inte är 75ohm!
/Krister
Knas skulle jag inte kalla det, bara olika standard.
PS. Har du FM-stereodekoder? Annars blir det inte stereo, men det kanske du vet.
PerStromgren skrev:Renobo skrev:Tack för det! Förstod att det skulle var nått litet knas när det inte är 75ohm!
/Krister
PS. Har du FM-stereodekoder? Annars blir det inte stereo, men det kanske du vet.
Renobo skrev:PerStromgren skrev:Renobo skrev:Tack för det! Förstod att det skulle var nått litet knas när det inte är 75ohm!
/Krister
Knaset bestod i att jag måste åka på stan och köpa! Sedan måste jag löda på 4 mm bananer för att få in antennen. Men det kan det vara värt...men jag har ingen aning om det finns antenn på taket i fastigheten...måste nog höra med fastighetsskötaren först. Stereo står det på en liten skylt!
/Krister
PerStromgren skrev:Renobo skrev:PerStromgren skrev:Renobo skrev:Tack för det! Förstod att det skulle var nått litet knas när det inte är 75ohm!
/Krister
Knaset bestod i att jag måste åka på stan och köpa! Sedan måste jag löda på 4 mm bananer för att få in antennen. Men det kan det vara värt...men jag har ingen aning om det finns antenn på taket i fastigheten...måste nog höra med fastighetsskötaren först. Stereo står det på en liten skylt!
/Krister
Ja, men lyser den när du har FM valt?
Renobo skrev:det är väl bara att koppla o se vad som händer? Om jag inte har centralantenn vad funkar bäst i såfall?
/Krister
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster