mrGaskill skrev:penke62 skrev:PekkaJohansson skrev:Rheingold - självbetitlat debutalbum, cd 1991
Med vänlig hälsning
Pekka
Jonas?
Jonas Reingold, han uppskattas!
Jonas är grymt bra.
Moderator: Redaktörer
mrGaskill skrev:penke62 skrev:PekkaJohansson skrev:Rheingold - självbetitlat debutalbum, cd 1991
Med vänlig hälsning
Pekka
Jonas?
Jonas Reingold, han uppskattas!
PekkaJohansson skrev:Ja, jag upptäckte det när jag läste på alldeles nyss. Jag har ingen skiva med Flower Kings men känner förstås till bandet.
Jag fortsätter att utforska nya tyska vågen:
Andreas Dorau - Ärger mit der Unsterblichkeit, cd 1992
Max_Headroom skrev:Ahhh... Du måste skaffa albumet med "Kleine Stubenmädchen!"
Den låten är underbar!
eljulio skrev:Holm var mycket bra tycker jag.
nadpower skrev:1 vinyl på hela helgen
The Boppers - Number 1. 1978
petersteindl skrev:@ Pekka. Kul att ses.![]()
Pete Seeger - Pete
Kören på flera låtar inklusive The Water is wide heter Gaudeamus. Det jag sa tidigare var fel. Jag blandade ihop adiemus med gaudeamus![]()
Verkar finnas på Discogs
Mvh
Peter
WhereNextColumbus skrev:köper du lådvis på loppis? Det är rätt... ehm... friskt blandat!
PekkaJohansson skrev:Upptäckte att både a- och b-sidan på Sunnygirls debutsingel finns på Swedisc-samlingen. Jag hoppas också att gruppens fantastiska tolkning av PF Sloans "From a distance" ska låta bättre än på Stora Schlagerboxen.
PekkaJohansson skrev:WhereNextColumbus skrev:köper du lådvis på loppis? Det är rätt... ehm... friskt blandat!
Nä, faktiskt inte. Jag handlar mina skivor styckevis och för det mesta noga utvalt för att säkerställa att antalet inte skenar iväg alldeles. Ibland blir det dock vilda chansningar och avsiktliga eller oavsiktliga dubbletter. Den gemensamma nämnaren är jakten på bra populärmusik från Edvard Persson till Eminem i de mest välljudande utgåvorna.
Med vänlig hälsning
Pekka
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 2 gäster