Moderator: Redaktörer
zartok skrev:Har du inte haft en dammsugare ens? Du måste behålla lite pengar patrick!
zartok skrev:Men förr eller senare så måste du ju göra något ur den dimension vi alla lever i och där måste msn väl se till lite funktion också. Det här vanliga som vi lite mindre excentriska individer gör. Dammsuga, tvätta kläder och diska disk. Skura också. Jag förstår din upplevelse med musiken, men den varar ju inte förevigt så att säga. Du kommer juntill vår dimension närmdunska äta bland annat?
zartok skrev:Men jag menar efter din hifiresa. Du befann dig väl i "vår" dimension när du laddade magen tänker jag. Typ?
Patrick82 skrev:Objektivisten skrev:Om ingen ville ha kokosnötkabeln så tar jag den gärna.
Jag letade i källaren men hittade inte den. Vet inte vart den har tagit vägen. Kommer inte ihåg om jag kastat den eller inte.
zartok skrev:Du kastar väl inga av dina kablar patrick? :O
HiLo skrev:En timma med såg.
Då skulle jag överväga att skaffa en tigersåg, vad är det för material som är så svårarbetat?
Jag sysslar själv med topplock och tror mig ha den hårdaste av kemiska metaller, och den är inte så jobbig att bearbeta med roterande fil, visserligen då enbart Mac-Tools, men på en timma har jag lätt avverkat minst ett par hekto alu ur kanalerna.
Men som vanligt går det inte bättre än man har verktyg(i kombo med handhavandeförmåga)till.
HiLo skrev:kristallerna hade jag inte med i tanken alls, vad är det för material du blandar kristallerna med?
Har du testat JB-Weld? (en ledande stålepoxy)
LeifB skrev:Först vill jag tacka Patrik för en nätkabel !
Kom med posten idag och jag öppnade paketet direkt för att få se den.
Oj detta var en seriös kabel, tung och kraftig men endast knapp en meter.
Åt lite mat och sneglade på de fina kontakterna dessa hade. Furutechs rodium. Blåa bägge två. Äsch vad kan denna kabel göra för skillnad ?
Hade inga större förhoppningar.
Jag har för och slutsteg och en dator med ljudkort. Asus modell bättre.
Kopplade in kabeln till försteget. Lite bökigt var det allt då kabeln är styv som en kraftig kopparkabel. Krävdes lite böjande och bökande att få in den i bägge ändarna. Jaha nu var den på plats.
Startade upp allt. Satte på en skiva med Celine Dion en av mina favoriter. Satte mig tillrätta i min lyssningsfotölj. Trodde inte mina öron detta var verkligen något över det jag haft tidigare. Rent, klart och detaljerat är bara förnamnet. Ljudbilden är stor och öppen i alla leder.
Hur har du lyckats med detta konststycke Patrik ?
Fantastiskt !!
PS.
En fråga till Patrik, vilken del i min anläggning gör kabeln störst skillnad?
För, slutsteg eller dator?
philipbtz skrev:LeifB skrev:Först vill jag tacka Patrik för en nätkabel !
Kom med posten idag och jag öppnade paketet direkt för att få se den.
Oj detta var en seriös kabel, tung och kraftig men endast knapp en meter.
Åt lite mat och sneglade på de fina kontakterna dessa hade. Furutechs rodium. Blåa bägge två. Äsch vad kan denna kabel göra för skillnad ?
Hade inga större förhoppningar.
Jag har för och slutsteg och en dator med ljudkort. Asus modell bättre.
Kopplade in kabeln till försteget. Lite bökigt var det allt då kabeln är styv som en kraftig kopparkabel. Krävdes lite böjande och bökande att få in den i bägge ändarna. Jaha nu var den på plats.
Startade upp allt. Satte på en skiva med Celine Dion en av mina favoriter. Satte mig tillrätta i min lyssningsfotölj. Trodde inte mina öron detta var verkligen något över det jag haft tidigare. Rent, klart och detaljerat är bara förnamnet. Ljudbilden är stor och öppen i alla leder.
Hur har du lyckats med detta konststycke Patrik ?
Fantastiskt !!
PS.
En fråga till Patrik, vilken del i min anläggning gör kabeln störst skillnad?
För, slutsteg eller dator?
Vad har du för utrustning, högtalare osv.?
LeifB skrev:hifikg skrev:Another one bites the dust...
Ja det är ta mig katten den största förändringen jag haft med kablar.
Bara att erkänna att man är chockad !
hifikg skrev:LeifB skrev:hifikg skrev:Another one bites the dust...
Ja det är ta mig katten den största förändringen jag haft med kablar.
Bara att erkänna att man är chockad !
Då är vi minst två skeptiker som tvingats erkänna att "något" händer. Mina intryck av White Night finns i min presentation och det är inget jag springer runt och tjoar om på stan. Jag hoppas fortfarande på att ett blindtest kommer att visa att jag bara var tillfälligt sinnesförvirrad. Fem gånger. Olika, fungerande, strömkablar kan inte göra skillnad, det kan inte vara möjligt, det finns inget som kan få mig att tro på det. Eller?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], guwt och 19 gäster