Ja det saknas definitivt i sortimentet!subjektivisten skrev:Ett renodlat Ino infra element (18-21 tum) vore mumma. Krävs så många infraY element för att få dom ljudtrycken man vill ha.
Moderator: Redaktörer
Ja det saknas definitivt i sortimentet!subjektivisten skrev:Ett renodlat Ino infra element (18-21 tum) vore mumma. Krävs så många infraY element för att få dom ljudtrycken man vill ha.
Alexi skrev:Ja det saknas definitivt i sortimentet!subjektivisten skrev:Ett renodlat Ino infra element (18-21 tum) vore mumma. Krävs så många infraY element för att få dom ljudtrycken man vill ha.
Naqref skrev:Alexi skrev:Ja det saknas definitivt i sortimentet!subjektivisten skrev:Ett renodlat Ino infra element (18-21 tum) vore mumma. Krävs så många infraY element för att få dom ljudtrycken man vill ha.
Å andra sidan är det väl det enklaste att åstadkomma själv?
subjektivisten skrev:Ett renodlat Ino infra element (18-21 tum) vore mumma. Krävs så många infraY element för att få dom ljudtrycken man vill ha.
bassman skrev:En aktiv basmodul med inbyggd DSP vore väl lite fräckt.
screen skrev:Nattlorden skrev:Ino bilhögtalare saknar jag.
Medhåll!
Cahlis skrev:Bump-up-up…
Visst vore det väl kul med ett IÖ-konstruerat slutsteg "INO 209" enligt känd förebild. Monteringssatsen i den enklaste formen kunde ju bestå i att man fixar en låda själv. Mont sats "rå MDF" borde motsvaras av att man skruvar dit (de medskickade fötterna själv!
Skämt åsido, nog borde IÖ ha bra förutsättningar för detta. Kravsättningen klar för sig, kunnig i vad som finns på marknaden (o vad som inte finns), samt överdjävulskt duktig elektroniker. Branschkontakter för inköp etc. borde också vara på plats. Kanske ta hjälp av ett urval duktiga forummedlemmar för anskaffning/montering etc.
Tycker faktist att det saknas denna del i kedjan för att göra ett annars komplett spektra med högtalare riktigt fullödigt. Risken är ju annars att man aldrig kan utnyttja potentialen hos många av dessa fantastiska högtalare.
Ett rejält, nytt projekt att bita i Ingvar, vad sägs om det?
IngOehman skrev:Ja!
Vh, iö
Komorok skrev:Vad är det som är speciellt bra med dem?
Elfsberg skrev:En väggmonterad topp likt iP skulle jag vilja ha i mitt sovrum.
sprudel skrev:IngOehman skrev:Ja!
Vh, iö
Så rekommenderat internkablage RG62, högtalarkablage EKK, elektronik HA och O&G. Bra!![]()
Varför är generellt högtalartillverkare som jag fattat det så försiktiga att vara tydliga med sin egen uppfattning om lämpliga omgivningar för sina produkter? De har ju rätt till en egen åsikt, om de inte är alltför lierade och beroende av de feed-back mekanismer som skulle kunna slå tillbaka mot deras egen försäljningsvolym förstås.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster