Moderatorer sökes + Info om adminbyte.

Information angående vår policy med mera.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-11-01 13:52

Mayro skrev:Däremot om stereo o hifi så vet jag med bestämdhet du inte deltar här som syfte.. För i så fall borde du nu börja posta inlägg i ämnet kanske.. I stället för enbart chatta. För även om tvivel börjar komma om detta är ett hififorum eller ej så stårt det att det skall handla om hifi i alla fall..

Det betyder enbart att du inte läser samtliga trådar här... du är uppenbarligen helt ointresserad av de ställen där jag skriver om hifi.

På vilket sätt deltar du förutom att skriva en massa dynga om folk?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-11-01 13:54

Nattlorden skrev:Okej, nu blir jag snart irriterad och tar och åker runt och samlar in all teknisk utrustning från dem som sitter på sådan men inte uppskattar/respekterar dem som gjort den åt dem! :evil:

:lol: :lol: :lol:

ojoj då... om dina "vänner" inte delar dina åsikter så är man ovänner.. jojo..

kliv ur sandlådan för gud skull..

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-11-01 13:55

Ranefjord skrev:Min poäng är det som många (LTS?) missar: fler perspektiv.

Men varför klämmer folk inte fram dem istället för att klaga då?
Jag läser allt positivt framfört material här med glädje. :D

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-11-01 13:56

Mayro skrev:
Nattlorden skrev:Okej, nu blir jag snart irriterad och tar och åker runt och samlar in all teknisk utrustning från dem som sitter på sådan men inte uppskattar/respekterar dem som gjort den åt dem! :evil:

ojoj då... om dina "vänner" inte delar dina åsikter så är man ovänner.. jojo..

kliv ur sandlådan för gud skull..

Du skrattade... så humor verkar du haja i alla fall. :wink:

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2005-11-01 13:57

Nattlorden: Tror det står exempel på varför på sida 7, men jag minns inte riktigt.
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-11-01 14:01

Ranefjord skrev:Nattlorden: Tror det står exempel på varför på sida 7, men jag minns inte riktigt.

Vilket återför saken till klagomål istället för handling.

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2005-11-01 14:11

Nej, det är så vissa upplever faktiskt.se. (Sidan 5 började det på förresten.) Är det inte LTS-vänlig kunskap som presenteras, så är det ointressant. Fortsätter man skriva ändå, får man idiotstämpel. Vem vill få det?
Det visade ju sig lite grann i den här tråden, då man menar att formell kunskap är den kunskapen som gäller. Har man inte den, så är man mindre kunnig. Jag upplever det faktiskt som kränkande. Mindre kunnig... fan va dumt.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-11-01 14:13

Nattlorden skrev:
Mayro skrev:Däremot om stereo o hifi så vet jag med bestämdhet du inte deltar här som syfte.. För i så fall borde du nu börja posta inlägg i ämnet kanske.. I stället för enbart chatta. För även om tvivel börjar komma om detta är ett hififorum eller ej så stårt det att det skall handla om hifi i alla fall..

Det betyder enbart att du inte läser samtliga trådar här... du är uppenbarligen helt ointresserad av de ställen där jag skriver om hifi.

På vilket sätt deltar du förutom att skriva en massa dynga om folk?

Jodå.. Du ritar ihop nåt om nad o lite Lts basar..

Och "dyngan" råkar vara lustigt du säger... jag beskriver hur forumet ser ut o du ser det som jag skriver om folk..

Däremot komenterade jag dig då du tar på dig uppgiften att aggera lärare o förklarare för mig..

Vilket du inte har kompetensen till tyvärr. Det bör jag ju få säga utan att det ska anses som "Snacka dynga om folk"
Det är enbart att som anmärkt tidigare slippa bli upplärd ofrivilligt.. Jag frågar då jag vill veta nåt.. Och om någon skriver saker som är intresant så.. då deltar jag självmant via att fråga om förklaringar osv..

Du är därmed avsatt som självutnämd lärare .. Ta inte illa upp..men klipp o klistra stuket är så uttjatat..

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-11-01 14:19

Ranis
du skriver igen
"...Fortsätter man skriva ändå, får man idiotstämpel. Vem vill få det? "

så jag frågar dig igen:
Har du blivit det, det du ngn annan? Jag vet inte.

Sedan är det inte ganska förmätet* att påstå att, vilka det än är, inte har öppnat dörrar? De flesta av de ngt äldre LTSare har kanske varit där?

*men det har ju ungdomen till att tro att man är först om en insikt
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-11-01 14:21

...Samt att jag skrivit lite recensioner både om högtalare och musik, jag har haft faktiskt.se hemma hos mig på reportage samt ett antal andra personer härifrån också, samt varit på besök hos andra...

Sen ställer jag också frågor till andra efterhand som jag kommer på saker jag inte kan - vilket säkert får till resultat att andra lär sig något också.

Att jag inte recenserar en massa prylar och affärsbesök är helt enkelt att jag inte testar/besöker längre då jag är nöjd.

Okej, det är lugnt. Jag har gjort mitt försök, så ingen kan skylla mig för att inte ha försökt.

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-11-01 14:22

Ranis, du skriver
"...Det visade ju sig lite grann i den här tråden, då man menar att formell kunskap är den kunskapen som gäller. Har man inte den, så är man mindre kunnig. Jag upplever det faktiskt som kränkande. "

Ja just det. Jag håller helt med dig. Men kolla då vem frågade om en persons formella kunskap i den här tråden.
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2005-11-01 14:24

Dimitri: Jag väljer att inte svara på den frågan. Personliga anledningar.

Användarvisningsbild
Jensevik

Inläggav Jensevik » 2005-11-01 14:32

Vad är det för kränkande i att vi kan olika mycket om olika saker? Det är väl snarare rätt bra att det är så.
It takes a joyful sound
To make the world go round

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-11-01 14:33

Nattlorden skrev:...Samt att jag skrivit lite recensioner både om högtalare och musik, jag har haft faktiskt.se hemma hos mig på reportage samt ett antal andra personer härifrån också, samt varit på besök hos andra...

Sen ställer jag också frågor till andra efterhand som jag kommer på saker jag inte kan - vilket säkert får till resultat att andra lär sig något också.

Att jag inte recenserar en massa prylar och affärsbesök är helt enkelt att jag inte testar/besöker längre då jag är nöjd.

Okej, det är lugnt. Jag har gjort mitt försök, så ingen kan skylla mig för att inte ha försökt.

bra du säger det.. Du är nu "trött".. Är det då inte dax att INTE lägga en "blöt filt" över andra som vill resa.. visa.besöka. berätta utan att få pekpinnar eller anses som okunniga osv?

Det anser jag. Men inte flertalet här.. en kvävande stämmning är det rätta enligt flertal tyvärr.... :)

Sedan nattlorden.. Att visa upp LTS stuket för tjogtals med samma stuk är inte direkt att via upp hifi i gemen.. Det är som en folkaklubb med lite olika fokor på en utställning.. inget annat..

inget dumt. Men heller inget breddande utanför denna gruppen..

Användarvisningsbild
mapem

Inläggav mapem » 2005-11-01 14:35

Det här låter som om det gällde kandidatur till USA:s högsta domstol eller nåt ditåt. Då kan ju känslorna röras upp rejält, som vi nyss sett. Chilla ner! En moderator behöver sunt förnuft, demokratiskt sinnelag och nyfikenhet. Kravet på formella kunskaper inskränker sig väl till att ha lite hum om tryckfrihetsförordningen, diskrimineringslagen och upphovsrättslagen. Samt de regler som gäller för just detta forum. Inte behöver man vara hifi-expert, även om det inte är någon nackdel heller. Det svåra är väl att personen måste vara beredd att läsa även de allra knäppaste debatterna, vilket en vanlig medlem kan undvika, om man inte tycker det är roande. Så moderatorskapet är väl inget att stå efter, men nån måste ju göra´t. Heder åt den som ställer upp!

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2005-11-01 14:37

Värst vilket bråk det är här då, vad gäller saken IGENTLIGEN? :? :!: 8O
NN

Användarvisningsbild
Kribban

Inläggav Kribban » 2005-11-01 14:43

Värst vilket bråk det är här då, vad gäller saken IGENTLIGEN

Att vara eller inte vara. Det är frågan 8)
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
silvervarg

Inläggav silvervarg » 2005-11-01 14:50

NN: Värst vilket bråk det är här då, vad gäller saken IGENTLIGEN?

Vi väntar bara på att du skall acceptera nomineringen till att bli moderator.

Nattlorden och Mayro, visst får ni småbråka så mycket ni vill, men kan ni inte ta det i en annan tråd eller via PM. Allt för minska OT i denna tråd.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2005-11-01 15:00

Ja, de formella kunskaperna är viktigast. Det vet ju alla. *host* Fan. Öppna dörren, stig ut och upplev världen också.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2005-11-01 15:15

"...Öppna dörren, stig ut och upplev världen också."

Har man gjort det så känner man en upprymdhet, en lycka. I det ingår också en övertygelse att man är ensam (eller en av väldigt få) om denna fantastiska upplevelse

Det är bättre med enbart LTS-Garderoben 8O :lol: :lol: :lol: Nad,Ino,Denon, Pioneer,Nad Ino,Denon,Pioneer,sentec,Rotel,Nad, Ino,Denon,Pioneer...............
Senast redigerad av distad 2005-11-01 15:34, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2005-11-01 15:23

men det har ju ungdomen till att tro att man är först om en insikt

Har hört det där ordet förr..."insikt" :lol:

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2005-11-01 15:24

Men alltså vad är problemet? Vi får väl förutsätta att moderatorerna har intelligens nog att hitta lämpliga personer oavsett vad de har för åsikter om kopparatomkristallernas riktningsverkan i en kabel? Varför bry sig huruvida en moderator är medlem i LTS eller ej? Det är ju alla vi andra som skapar forumet!

Nagref sade det mesta i sitt senaste inlägg. Jag vill till napems lista (sunt förnuft, demokratiskt sinnelag och nyfikenhet) lägga till en vilja och förmåga att hantera språket på ett bra sätt. För en moderator finns ännu mindre rum för språkliga missförstånd.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-11-01 15:27

fbk skrev:
Har man gjort det så känner man en upprymdhet, en lycka. I det ingår också en övertygelse att man är ensam (eller en av väldigt få) om denna fantastiska upplevelse

Det är bättre med enbart LTS-Garderoben 8O :lol: :lol: :lol: Nad,Ino,Denon, Pioneer,Nad Ino,Denon,Pioneer,sentec,Rotel,Nad, Ino,Denon,Pioneer...............

Vaa, håller du på och tillber och mässar inför dina nya gudar 8O
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2005-11-01 15:29

Efter att ha varit och lyssnat på ett par kända burkar i 100000:klassen och sedan på Morellos o Ingvars burkar kan jag konstatera att jag gärna missar de perspektiven 8)
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-11-01 15:34

Rydberg skrev:
Efter att ha varit och lyssnat på ett par kända burkar i 100000:klassen och sedan på Morellos o Ingvars burkar kan jag konstatera att jag gärna missar de perspektiven 8)

men det finns andra som inte delar den uppfattningen, vi har alla våra perspektiv 8) och forumet är inte bara till för dig och dina Ltsvänner. 8)
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Sanoj

Inläggav Sanoj » 2005-11-01 15:35

Efter att ha varit och lyssnat på ett par kända burkar i 100000:klassen och sedan på Morellos o Ingvars burkar kan jag konstatera att jag gärna missar de perspektiven

Varför då :?: vad hade du då haft att referera till.
Blev du sjuk av dom :?:
Orsakade dom dig en skillsmässa med flickvännen :?:

...eller kan dom läggas till avdelningen Erfarenhet.

// Jonas

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2005-11-01 15:40

Vaa, håller du på och tillber och mässar inför dina nya gudar
Du är kul mats :lol:

Ranefjord wrote:
Min poäng är det som många (LTS?) missar: fler perspektiv.
Efter att ha varit och lyssnat på ett par kända burkar i 100000:klassen och sedan på Morellos o Ingvars burkar kan jag konstatera att jag gärna missar de perspektiven

Det är ju ingen nyhet att det finns grejer som är överprissatta i den hemska subjektiva världen, men använder man sina öron som du gjort så behöver man inte gå på dessa minor :wink:

hajen1

Inläggav hajen1 » 2005-11-01 15:40

Rydberg skrev:

Men Rydberg, även om du tycker att Morellos och Ingvars högtalare är bäst så kan du väl även uppskatta andras högtalare och tycka de är bra :?
McIntoshnörd!

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2005-11-01 15:43

hajen1: Om man via ett vetenskapligt förhållningssätt kan slippa bli av med massa pengar på "byteskarusellen" (undantag finns givetvis, t.ex. Hotspur!) så är väl det något man vill tipsa om?

När det dessutom är mycket billigare att köpa högtalare från t.ex. Ino Audio (Ino är inte allena om att konstruera väldigt bra högtalare!) är det väl praktiskt?
Common sense is not that common.

hajen1

Inläggav hajen1 » 2005-11-01 15:54

dawen skrev:hajen1: Om man via ett vetenskapligt förhållningssätt kan slippa bli av med massa pengar på "byteskarusellen" (undantag finns givetvis, t.ex. Hotspur!) så är väl det något man vill tipsa om?

När det dessutom är mycket billigare att köpa högtalare från t.ex. Ino Audio (Ino är inte allena om att konstruera väldigt bra högtalare!) är det väl praktiskt?

Självklart, om mottagaren så önskar! :wink:
McIntoshnörd!

FöregåendeNästa

Återgå till Redaktionen informerar