Moderator: Redaktörer
zartok skrev:Det första ljudet borde reflekteras åt sidorna då jag har en mdf riktad snett neråt och en mdf snett uppåt (där elementet sitter). Eller?
Kan jag fö köra med 75mm hålsåg till 74mm cutout om jag ändå kör öppna lådor?
zartok skrev:vad ska du göra everwake?
jag har en design till som jag funderat lite snabbt på. ser ut enligt följande:
trianglarna bör inte vara svåra att få till, man ber bara om uppsågade fyrkanter och sen delar man dom på diagonalen. sen ska det sågas vinklar med hjälp av en cirkelsåg. på så sätt så kommer man i teorin att kunna göra fyra delar, bakstycket blir ett vanligt plant.
den här designen skulle jag dock troligtvis kunna behöva lite hjälp att ta fram fyrkanterna på skulle jag misstänka ^^
en annan nackdel är att dom skulle bli rätt skrämmande stora om man ska hålla dom på två liter invändigt. men det hade varit sååå snyggt.
Aerob skrev:zartok skrev:Det första ljudet borde reflekteras åt sidorna då jag har en mdf riktad snett neråt och en mdf snett uppåt (där elementet sitter). Eller?
Kan jag fö köra med 75mm hålsåg till 74mm cutout om jag ändå kör öppna lådor?
En bild säger mer än tusen ord antar jag...
Angående hålet så bör det inte vara några problem, det är ju 0,5mm på var sida. Vilka element ska du använda förresten?
zartok skrev:Efter att ha köpt en perfekt matchande hålsåg så kommer jag inom en snar framtid förhoppningsvis kunna börja konstruera surrarna. Jag har bara en alldeles för lång träskruv hemma dock, så ev kanske jag borde köpa andra skruvar ELLER klippa av dom jag har. Kan man klippa skruvar med annat än bultsaxar?
zartok skrev:Då vet du inte vad bekvämlighet på allvar är
Grejjen är det att jag behöver så märkliga dimensioner. 20mm med grova gängor.
zartok skrev:Jag hann faktiskt göra en liten prototyp på det här idag. Eller två prototyper tom.
zartok skrev:fan lorden. du vet att du är för smart för att säga emot *asg*
Ok, jag gör så att jag gör hålen lite tätare ihop än dom breda. jag testade den smala och den var faktiskt lite för smal. tur att det bara är prototyper iaf :)
jag har iaf hittat perfekta mdf-bitar. en planka som är 395mm bred, mina testbitar är 40. blir att bara kapa av dom, supersimpelt!
fräsa ut en bit för kontakterna? jag fräser inte, jag kör hålsåg. mycket lättare och känns även säkrare i mina händer
Användare som besöker denna kategori: Bill50x och 22 gäster