Moderator: Redaktörer
paa skrev:Svårt att hitta fräs med så stor radie, ytterdiametern måste ju bli över 50 mm?
paa skrev:Svårt att hitta fräs med så stor radie, ytterdiametern måste ju bli över 50 mm?
Aerob skrev:bianco skrev:Stålet är 45mm och skaftet är 8mm
Och diameter på kullagret? Radien blir stålets diameter - kullagrets diameter /2. Tror 10mm är ganska så standard, vilket i så fall ger r=17,5mm.
bianco skrev:svarvade till donuts igår, samt lite annat, men erkänner att i allt mdf damm så gjorde jag bort mig lite och gjorde lådorna likadana, kanske hade vart snyggare att spegelvända dom? fast nu blir det lite mera "factory made"
AndreasArvidsson skrev:bianco skrev:svarvade till donuts igår, samt lite annat, men erkänner att i allt mdf damm så gjorde jag bort mig lite och gjorde lådorna likadana, kanske hade vart snyggare att spegelvända dom? fast nu blir det lite mera "factory made"
Det är väl bara att vända på den ena lådan. Eller missförstår jag dig nu?
bianco skrev:AndreasArvidsson skrev:bianco skrev:svarvade till donuts igår, samt lite annat, men erkänner att i allt mdf damm så gjorde jag bort mig lite och gjorde lådorna likadana, kanske hade vart snyggare att spegelvända dom? fast nu blir det lite mera "factory made"
Det är väl bara att vända på den ena lådan. Eller missförstår jag dig nu?
det hade man kunnat gjort om det inte vore för att jag redan satt en distansplatta i botten på lådorna, om du noterar att dom lixom hänger i luften en liten bit ovanför bordet.. jaja det blir nog bra ändå?
KristoferA skrev:Fylla lådan med dämpull behövs inte. Borde räcka med att sätta det runt på lådans innerväggar.
Det ser riktigt bra ut. Fräckt utseende på portarna. Sådant gillas.
Aerob skrev:Jag är inte så himla förtjust i den där donuten, men i övrigt ser det fint ut! Stor eloge för att du går från ord till handling på så kort tid, det behövs mer av den andan här i DIY-avdelningen! (Känner mig själv träffad av den där sista kommentaren...)
AndreasArvidsson skrev:Ser jag fel eller sitter inte terminalen upp och ned?
Dvs om man stoppar bananer i dem så kommer dessa peka nedåt vilket riskerar att de åker ur.
Och skall du inte måla baksidan?
EDIT: Såg nu att du skrev att färgen tog slut.
zartok skrev:donutporten måste vara bland det... märkligaste inom hemmabygge jag sett, men övriga lådan är riktigt riktigt sjukt snygg! :)
låter säkert riktigt bra också, typ modulsubbar :)
KristoferA skrev:Tycker dom ser riktigt bra ut och designen på porten är fräck. Aldrig sett något liknande och sådant gillasVäntar med spänning på lyssningsintryck.
Användare som besöker denna kategori: AndersP och 9 gäster