hmm.tack för inlägg Iö..
Nej jag menade inget illa alls. så det var o är rent missförstånd. hoppas det nu är ok..
mina åsikter står redan i tråden.. med lite OT här o där också

.
Men ändå rätt klart deklarerat. och det bör bli mer bredd här. även om det kan se ut som jag här nu går emot även Iö så står jag för mina ord till 100% i topicfrågan..
Detta är inte en plats där omrösningar kan ge utslag då en så stor majoritet aktiva har en så snäv inriktning.. För dom är nog allt frid o fröjd..
Men för forumet så är det en ren katastrof av likriktande.. Och jag har sagt detta förut. det är bara att man ser sig lite omkring så ser man hur fattigt forumet är med just hifi.. Att starta en tråd till om ino.. nad eller synsätt inom flertalet som skriver här innebär endast att se en repris för hundrade gången av samma film men ifrån lite olika avsnitt o turordning på replikerna..
Och att LTS/ Ino falangen med sina medlemmar o likartade synsätt reglerar exakt allt här totalt omöjligt att se..
Det betyder INTE att forumet inte har fördelar mot andra fora. Det betyder endast att med mer bredd så skulle detta forum kunna bli klart det bästa också.. Och jag förstår faktiskt inte ens varför man sliter så hårt i att inte förändra saker som faktiskt inte vad jag förstått skulle bli som det nu är här.
Forat skulle vara brett med hifi o musik som mål i utbytet..
Men se bara.. inte ens DIY delen är i närheten av tex Hf.nu´s diy del av bredd o spektra..av amatörer o proffs..På hf.nu har man till o med fått dela upp bild-diy från vanliga utan bilder osv...
bildtrådarna är ej existerande.. För skulle man här starta en sådan så handlade om att se i stort sett samma saker hos var o varannan..och vi andra ser inte riktigt ens ett intresse för att vi skulle göra sådana här. Dom dog lika fort som bilderna kom in.. helt enkelt för det är för flertalet ointresant helt enkelt...
inte ger det tips osv till ens en krutny hifimedlem ens.. det ända han skulle se är att ino o nad pioneer är det som gäller hopkopplat med ekk...
Att ni inte väljer att se detta är för mig oförståerligt helt enkelt. Och då detta är medlemmarna som skapar detta "lock" över detta så finns enbart ett enda sätt att få igång.
DVS förändring..
INTE via att stoppa åsikter. Men att stoppa åsikter i trådarna där dom ej har att göra. Samt att stoppa ifrågasättande i trådar där man skriver om saker..
Sedan kan man ju helt obekymmrat skapa trådar där man sedan ifrågasätter vad man vill.. och då kan man även avgöra OM man vill delta eller ej..
Så fungerar livet överallt i stort sett. man får ta rätt sak på rätt plats..
Detta är ett uppstuyrande som ligger an på moderatorsidan att utföra. En sak är då säkert.. Så länge "gänget" dvs medlemmarna ska styra skeppet kommer absolut noll mer hända någonsin med detta forum
det kommer endast bli mer o mer avskytt.. mer o mer en plats för utkastade från andra fora.. Samt tristare o tristare med mera skitsnack om andra forum än egna saker att göra eller prova osv..
Se bara själva då en här skriver han slutat ens titta då han nu tydligen är för gamal o trött på detta.. Sådant ger inte luft under ett fora direkt. och flera här har samma sätt att aggera tyvärr..
varifrån skräckvisionerna kommer om avstängande osv vet jag inte.. Det anser jag tex ska vara en absolut sista utväg OM man ideligen sabbar trådar med sina dogmner om ekk o placebosnacket omgärdat med färgatutrycket som bas.. I trådar där folk söker att berätta sina åsikter osv..sina upplevelser.. sina drömmar eller sina underbara stunder med vilken hifiprodukt det än må vara..
och detta utan att se ett inlägg som säger..
" du.. dom där hörde jag en gång. Dom lät så färgat så det gick inte att lýssna på dom. Men en del har ju inte lärt sig. Tur du är här så jag kan berätta hur det skall låta. Synd bara du betalat trehundra tusen i onödan då du köpte av butiken som blåst dig. branchen äör ju sådan ju"...
tror alla o envar kan känna igen sig en hel del OM man är ärlig mot sig själv..
jag vet medlemmarna här vill ha det så.. Men trotts detta så var nog inte forumets start detta målet.. Utan målet var nog bredd. Inte bredden medlemmarna bestämmt enbart..
Det nya moderatorvalet är en ren katasrof för forumet då det ännu mer likriktas med folk som ej kan ha förmågan att ändra saker eftersom dom inte representera folk i almänhet där ute..
skulle dom göra så så vore knappt en enda av moderatorerna LTS/ino osv.. här är det totalt anorlunda..
ok.. detta var o är slutord här...
Jag har inget mot tank. Men detta valet var enligt mig en totalmiss för framtida breddande,
och jag inser att alla ord här har varit bortkastade totalt.
MVH
Tobbe