zartok skrev:LeifB skrev:zartok skrev:det börjar dra ihop sig till ett blindtest här måste jag få påstå. kom igen gänget, finns det inte någon eller några troende och några icke-troende i stockholmsområdet som vill träffas under trevliga former och göra ett test?
jag gjorde ju ett kontrollerat blindtest av ljudkablar här uppe i Umeå med... tror vi hade fyra lyssnande. tyvärr prickade ingen statistisk signifikans, men det var väl å andra sidan inte riktigt troligt heller, sett till historien så att säga.
men jag skulle hemskt gärna se att fler skulle göra blindtester, gärna med ett par kabeltroende också. alla uppe i umeå var minst sagt tveksamma eller mer till påverkan av ljudet från kablarna. vi sa ju att det var väldigt synd att vi inte hade minst en kabeltroende, så att personer som upplever stor skillnad också skulle få lyssna.
jag säger inte att personen inte skulle höra skillnad dock, utan att ingen skeptiker hörde skillnad blint. i vårt lilla test.
Rent statistiskt så vill de inte höra någon skillnad.. är man skeptisk så vill man nog inte anstränga sig speciellt mycket.
Har du en förklaring till varför ingen klarat randis miljondollarutmaning då? Ennmiljon dollar är väl nog för att man ska anstränga sig?
Ska duninte ta testet? Enkla pengar med din hörsel.
Det hade varit intressant, jag vet inte under vilka omständigheter testet görs men om jag får använda Patricks kabel att jämföra med så ställer jag upp.
mvh