gornir skrev:Är det bara jag som tycker att årets mässa var ganska kass!
Jag brukar botanisera bland godsakerna både lördag och söndag, men kände att det räckte med lördagen då det inte fanns så väldigt mycket intressant att lyssna och titta på.
/Göran
Det kändes som extremt få utställare i år och väldigt få besökare också. Vilket jag tycker är tråkigt, undrar om det blir någon mässa nästa år och isf. hur många utställare och besökare kommer isf. tillbaka? Än en mindre mässa tror jag skulle vara spiken i kistan.
På L&L var det svårt att hitta rummen, de störde varandra, vilket gjorde att de stängde dörren och då förstod man inte att där fanns något rum. De mer synliga delarna var tråkiga konsumentprodukter som ljudlimpor, klockradios etc.
Någon sa att det hade varit mer spännande med en heldag i Audio Concepts butik och jag är beredd att hålla med, där hade man kunnat klämma på fler produkter än på mässan.
Nu till vad som var positivt:
Jag har aldrig hört MBL låta så bra! Tidigare har jag bara hört de spela typisk mässmusik, jazz och klassiskt på låg volym. Har aldrig hört dem låta illa tvärtom, men inte riktigt blivit imponerad heller. Men Robert frågade mig vad jag ville höra och jag svarade "något elektroniskt". Robert satt på Gotye - Don't Worry, We'll Be Watching You och drog på rejält, lät förbaskat bra, sedan spelade han Lulu Rouge - Thinking Of You, ännu lite starkare och det lät ännu bättre, så avslutade han med Rammstien på konsertnivå och det lät helt distfritt. Så nu är jag såld, hade jag råd hade jag köpt ett par MBL Radialstrahler 101 på direkten!
Det enda andra ljud som imponerade var Amphions studiomonitorer, de spelade i ett helt kalt rum på helt fel höjd med ett stort konferansbord som tog upp hela rummet och de lät ändå riktigt bra.
Jag tyckte också det var kul med så många bolag i år som demade akustikplattor etc.
Roligast varje år är ändå middagen efter och träffa alla andra hifinördar.

Gjorde några nya bekantskaper i år när vi drog vidare och som jag hade väldigt intressanta diskussioner med, tills vi blev utslängda för stället stängde. Hoppas vi nästa år kan samlas på något ställe där vi alla kan sitta samlade redan från middagen.