Är allätare av god musik.
Finns det 2-kanalskivor eller handlar det enbart om flerkanal ?
Som nybliven multiformatsmaskinägare, är jag tokigt nyfiken att testa alla möjligheter den klarar.

Moderator: Redaktörer
viktor skrev:Käre Ragnwald,
jag har Steely Dans Gaucho på både SACD och DVD-Audio. Jag hör ingen skillnad alls. Kanske det beror på att jag just nu har vätskebildningar i öronen...Båda låter så mycket bättre än cd.
viktor skrev:Den här tror jag att du kan ha glädje av: Dr Chesky´s 5.1 Surround Show, CHVDV 272. Finns hos naxos.se.
Spektakulär SACD som innehåller 38 spår som samtliga är inspelade i 5.1 Surround Sound. Ljudeffekter, afrikanska trummor, helikopterljud m m. Fantastisk demonstrations-SACD!
Finns även som DVD-audio (CHDVD 272).
Dr. Chesky's 5.1 Surround Show
1. Blast Off
<SNIP>
viktor skrev:Jag har inte hört Dr Cheskys sacd/dvd-audio än. Texten är citerad från Naxos hemsida. Jag har beställt den och ska medela så fort jag får den.
ve och fasa det är ingen DVD-A skiva helt enkelt ? DTS 5.1 står det på omslaget i alla fall
Nagrania skrev: Du kan ju kolla själv genom att försöka spela skivan i en vanlig cd-spelare.
Nagrania skrev:Jo men du måste koppla cd-spelaren till en avkodare. Jag provade en gång till i går kväll och jag fick fram 5.1 från min vanliga cd-spelare. Det handlar ju också om vilken samplingsfrekverns skivan är inspelad med. Jag har några DTS skivor från Naxos som jag dessutom har bränt kopia på i min dator. På SR´s webplats kan man bränna ner ett antal DTS 5.1 inspelningar som sedan går att spela i en vanlig spelare men via en DTS dekoder.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster