Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:tiaz skrev:ang blindtester så är det att föredra om personen som ska utföra ett sådant inte är det minsta intresserad av musiken utan endast lyssnar på ljud utifrån ett oberoende perspektiv, då kan man komma riktigt långt
Eh? Om man inte är intresserad av musik bryr man sig väl inte om hur det låter?
För det är ju inte ljud vi lyssnar till, det är musik. Låt istället musikintresserade personer lyssna, personer som inte är ett dugg intresserade av tekniken utan som bryr sig om att det låter som musik.
/ B
bensnake skrev:tiaz skrev:trams. finns det inge data som visar på att det KAN vara skillnad finns det med största möjliga sannolikhet INGEN JÄVLA SKILLNAD MELLAN EN ACCEPTABEL STRÖMKABEL OCH EN ANNAN LIKA JÄVLA ACCEPTABEL.....
vad gör en mirakelkabel sååååååååååå mycket bättre? finns det någon fakta överhuvudtaget om denna kokoskabel?
ang blindtester så är det att föredra om personen som ska utföra ett sådant inte är det minsta intresserad av musiken utan endast lyssnar på ljud utifrån ett oberoende perspektiv, då kan man komma riktigt långt
Vårda ditt språk. I all välmening. Du förefaller mycket instabil då du kombinerar versaler och svordomar med en lol-smiley.
tiaz skrev:bensnake skrev:tiaz skrev:trams. finns det inge data som visar på att det KAN vara skillnad finns det med största möjliga sannolikhet INGEN JÄVLA SKILLNAD MELLAN EN ACCEPTABEL STRÖMKABEL OCH EN ANNAN LIKA JÄVLA ACCEPTABEL.....
vad gör en mirakelkabel sååååååååååå mycket bättre? finns det någon fakta överhuvudtaget om denna kokoskabel?
ang blindtester så är det att föredra om personen som ska utföra ett sådant inte är det minsta intresserad av musiken utan endast lyssnar på ljud utifrån ett oberoende perspektiv, då kan man komma riktigt långt
Vårda ditt språk. I all välmening. Du förefaller mycket instabil då du kombinerar versaler och svordomar med en lol-smiley.
haha ja men vad ska jag säga då... jag är så trött på o läsa om dessa kablarkom med något oberoende bevis på att det kan ligga någon enstaka liten minimal gnutta sanning om det... detta tenderar ju bara till o bli en stor myt annars
Patrick82 skrev:hifikg skrev:Om det är möjligt skulle jag gärna övervara ett sådant blindtest, jag vill bli övertygad om att jag inte kan höra någon skillnad, så jag kommer tillbaka till min trygga ruta ett igen. För något är konstigt här. När jag, medvetet, växlade kabel till Coconut så upplevde jag en förbättring. Hver gang. Men när jag kopplade tillbaka till Supra upplevde jag ingen omedelbar försämring.
Jag förstår mig inte.
Det låter bättre för att man förbättrade sin hörsel. När man byter tillbaka till sin gamla kabel hör man saker man inte hörde förut med samma kabel. Det händer varje gång man uppgraderar något i sin anläggning.
T.ex. om något låter för snabbt kan det uppfattas som ljust, kantigt och utmattande. Men efter ett års träning låter samma anläggning silkeslent och avslappnande.
Ju mer man uppgraderar och tweakar desto bättre blir hörseln. Det spelar ingen roll om man inte får bättre ljud efter bytet, om det låter annorlunda fokuseras andra detaljer i musiken, och då lär man sig att lyssna på dessa detaljer. När man byter kabel eller tweak, då vet man att dessa detaljer existerar och kan lyssna på dem även när de inte är fokuserade längre.
Då kommer musiken låta bra även när man inte har en bra anläggning.
För mig är kablar och tweaks som träningsutrustning för öronen. Istället för hantlar har jag tweaks. Istället för skivstångar har jag kablar. Det är bra att ha flera olika och byta mellan dem ibland. Eller att byta plats på dem, då är det bra träning för öronen.
Det du gör när du byter mellan min kabel och Supra, det förbättrar din hörsel hela tiden.
petersteindl skrev:De flesta jag har är svarta. . . typ.De är inte egenihopsatta och heller inte ihopsatta av Laila. . . typ.
Mvh
Peter
Laila skrev:petersteindl skrev:De flesta jag har är svarta. . . typ.De är inte egenihopsatta och heller inte ihopsatta av Laila. . . typ.
Mvh
Peter
Va glad för dä du . . . typ !![]()
DQ-20 skrev:Har vi tur kanske han har en mätprobe över till dig så vi kan reda ut varför du har tvångstankar om Nattlorden.
Laila skrev:Mätprobar ä välan inte så ovanliga . . . typ.
Magnuz skrev:bensnake skrev:Varför behöver du fler än en person som lyckas, förresten?
Behöver och behöver... det är väl klart att det blir mer och mer trovärdigt ju fler som fixar det.
darkg skrev:Magnuz skrev:bensnake skrev:Varför behöver du fler än en person som lyckas, förresten?
Behöver och behöver... det är väl klart att det blir mer och mer trovärdigt ju fler som fixar det.
Ja, men också nej!
Det kunde ju vara så att enstaka personer har exceptionella sensoriska talanger i de här avseendena. I den mysiga och inkluderande vetenskapliga andan utesluter vi väl inte det. Det är ju faktiskt.se en tilltalande förklaring till varför undersökningarna hittills inte har påvisat något rafflande! Den hypotesen får bäst stöd om någon enstaka person lyckas även där andra misslyckas, i väl kontrollerade försök.
I vilket fall skulle signifikanta resultat väcka många nya spännande frågor och möjligheter till goda framsteg.
Om alla har roligt, vilket man får hoppas eftersom det är frivilligt, hoppas jag på nya undersökningar även om den skeptiska-etablerade teorin motstår det här falsifieringsförsöket.
petersteindl skrev:Det är klart att det är skillnad på nätkablar. Varför skulle det inte vara skillnad?![]()
Mvh
Peter
LeifB skrev:Vee-Eight skrev:Nej, är det påstående så är det ett påstående oavsett person.
Ok , hur ska man kunna godkänna en förändring då?
1000 personer? Fler?
Komorok skrev:LeifB skrev:Vee-Eight skrev:Nej, är det påstående så är det ett påstående oavsett person.
1000 personer? Fler?
BLINDTEST!!!!
Är det så djävla svårt att få in det?
Komorok skrev:LeifB skrev:Vee-Eight skrev:Nej, är det påstående så är det ett påstående oavsett person.
1000 personer? Fler?
BLINDTEST!!!!
LeifB skrev:Hur går en godkänd blindtest till då?
LeifB skrev:Komorok skrev:LeifB skrev:Vee-Eight skrev:Nej, är det påstående så är det ett påstående oavsett person.
1000 personer? Fler?
BLINDTEST!!!!
Hur går en godkänd blindtest till då?
Svante i en annan tråd skrev:[…]
1. Man ska bestämma sig i förväg hur man ska tolka alla möjliga svarsutfall. Verkligen.
2. Man väljer en försöksdesign som medger att man avbryter lyssnandet när tillräckligkonfidens uppstått.
3. Man bör tillåta "alla fel" som detektion.
4. Serien 9-13-16-20 ger 99 % konfidens. Med den lyssnar man 9 gånger. Har man alla rätt (eller fel) avbryts testet. Om inte fortsätter man och lyssnar totalt 13 gånger, har man då högst ett fel (eller rätt) avbryts testet. Alltså 9 av 9, 12 av 13, 14 av 16 eller 17 av 20.
Gör man så blir statistiken oomkullrunkelig och konfidensen 99-procentig.
[…]
prova mitt program som simulerar ovanstående
[…]
http://www.tolvan.com/hacks/AB_statistics.exe
[…]
LeifB skrev:Komorok skrev:LeifB skrev:Vee-Eight skrev:Nej, är det påstående så är det ett påstående oavsett person.
1000 personer? Fler?
BLINDTEST!!!!

Komorok skrev:LeifB skrev:Komorok skrev:LeifB skrev:Vee-Eight skrev:Nej, är det påstående så är det ett påstående oavsett person.
1000 personer? Fler?
BLINDTEST!!!!
Det har ju redan förklarats otaliga gånger. Har det inte gått in ännu så ska det väl till nya förklaringsmodeller. Här är ett försök.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster