Tänker mig direkt ett par horn men det kanske är jättefel?

Finns skapligt med plats där dom skall stå men kylskåpsmodell är väl kanske inte sådär jättepoppis heller.

Moderator: Redaktörer
Triggerhappy skrev:Jag hade nog satsat på den föreslagna 4é ordningens lådan å lagt på ett 25Hz 4 ordningens HP filter för att bespara den värsta fladdret.
NiklasF skrev:Triggerhappy skrev:Jag hade nog satsat på den föreslagna 4é ordningens lådan å lagt på ett 25Hz 4 ordningens HP filter för att bespara den värsta fladdret.
Till stereon/hembion i lyssningsrummet?
Glömde visst säga detta i första inlägget
Triggerhappy skrev:NiklasF skrev:Triggerhappy skrev:Jag hade nog satsat på den föreslagna 4é ordningens lådan å lagt på ett 25Hz 4 ordningens HP filter för att bespara den värsta fladdret.
Till stereon/hembion i lyssningsrummet?
Glömde visst säga detta i första inlägget
I databladet visar de ju frekvenskurvan både i bil och i fritt, å den fria kurvan ser ju ok ut.
Skall du räkna på en låda så röstar jag för Backes Pro Box för tidsenliga resultat
boom skrev:ett program som räknar fel.
NiklasF skrev:Vad hette det där simuleringsprogrammet för horn, det är ju rätt så liten slaglängd på dom där elementen så tänker som så att det kanske lämpar sig med horn för att få upp lite känslighet på sakerna.
Kan ju inte ett skit men hymlar inte med det heller
RuneStone skrev:boom skrev:ett program som räknar fel.
Instämmer..
Backe - Skissa och gissa borde det heta..
Programmet är väl också begränsat på så sätt att man får nöja sig med ett q-värde som backe bestämt. Det går inte att ändra..
Programmet är väl också 16-bitars om jag inte minns fel så man lär ska bli tvungen att sparka igång nån gammal 386a..
MammaOll skrev:Hornresp. Egentligen horn response analysis
, men du kan googla på hornresp.
boom skrev:NiklasF skrev:Vad hette det där simuleringsprogrammet för horn, det är ju rätt så liten slaglängd på dom där elementen så tänker som så att det kanske lämpar sig med horn för att få upp lite känslighet på sakerna.
Sätt skiten i en bil se bara på fs 37hz så fet glöm infra och annat otyg.
NiklasF skrev:boom skrev:NiklasF skrev:Vad hette det där simuleringsprogrammet för horn, det är ju rätt så liten slaglängd på dom där elementen så tänker som så att det kanske lämpar sig med horn för att få upp lite känslighet på sakerna.
Sätt skiten i en bil se bara på fs 37hz så fet glöm infra och annat otyg.
Finns inga mål med infra heller, går det ner till 30Hz med bra nivå så är ägaren nöjd.