Moderator: Redaktörer
LasseA skrev:Det där måste ju bli fullständig katastrof, den ena kabeln ligger ju direkt på golvet!
Mangenot skrev:Jag hör skillnad på kablar. Ibland, inte alltid. Dom flesta kablar gör det dom skall göra: skicka ström till apparater eller elektriska signaler mellan apparater. Men jag har upptäckt att några gör det bättre än andra.
Det kan ju väl inte kvalificera mig som fetischist - eller??
Nu har jag aldrig blindtestat förut.
Bara tanken på att sitta på an pinnstol i ett akustik reglerat rum med bind för ögonen och en äggkopp i munnen, lyssnande till samma ställe i Tannhäuser i timmar för att höra skillnad på kablar, gör mig lite nervös...
bensnake skrev:Jag tror att Objektivisten menade att välutvecklad musikalitet och ingenjörskonst kanske inte är begrepp som brukar förknippas sådär jätteintimt. Lite som att "Datornördar är inte bra på sport". Värre än så tror jag inte att det var.
Objektivisten skrev:Trodde det hette fetischism?
hevi skrev:bensnake skrev:Jag tror att Objektivisten menade att välutvecklad musikalitet och ingenjörskonst kanske inte är begrepp som brukar förknippas sådär jätteintimt. Lite som att "Datornördar är inte bra på sport". Värre än så tror jag inte att det var.
Nu har ju Komorok senaste veckan enligt säkra källor börjat "datornörda", så då måste det väl innebära att Komorok tappat takten...
hevi skrev:Objektivisten skrev:Trodde det hette fetischism?
Nu litar inte jag på sådana tramsigheter som rättstavning utan jag litar på krisallterapi och mina öron och då har ju du fel, och jag har rätt. Du förefaller lyssna på mätsignaler snarare än på orden (Oh, gick du på den enkla...)...
Objektivisten skrev:hevi skrev:Objektivisten skrev:Trodde det hette fetischism?
Nu litar inte jag på sådana tramsigheter som rättstavning utan jag litar på krisallterapi och mina öron och då har ju du fel, och jag har rätt. Du förefaller lyssna på mätsignaler snarare än på orden (Oh, gick du på den enkla...)...
Är mätsignalen distorderad kan den få ha vilket innehåll som helst, den blir ändå bara ett brus utan innehåll.
sportbilsentusiasten skrev:Patrick82 skrev: Det spelar ingen roll hur dyr nätfiltret är, det försämrar ljudet.
Jag har samma erfarenhet men har bara testat 2st olika
Laila skrev:Bordela du veta som ä ingenjör . . . typ
Laila skrev:Jag tror inte ett jäla dugg, i annatfallen hade jag ju skrivit dä . . .
Kan bara säga att jag upplever ljudet som "bättre" utan de filter som
jag kopplat in . . . kanske s.k. "nocebo" . . . typ.![]()
bensnake skrev:Jag tror att Objektivisten menade att välutvecklad musikalitet och ingenjörskonst kanske inte är begrepp som brukar förknippas sådär jätteintimt. Lite som att "Datornördar är inte bra på sport". Värre än så tror jag inte att det var.
Kurt49 skrev:Du måste skämta med mig, tror du efter 20 års karriär och ca 60 utgivna album som jag skrivit låtar till och producerat att jag inte har koll på hur en elgitarr funkar?
Kurt49 skrev:Så då är du på vår sida när det gäller kablars inverkan på soundet?
Kurt49 skrev:Jag har bl a jobbat med många hårdrocksband från och till under ca 10 års tid så många gitarrpålägg har det blivit genom åren. Nedstämda gitarrer med superdist från Dieselstackar alt. Mesa till rena spröda sound från Fender twin stärkare,och allt däremellan.
Kurt49 skrev:Jag har själv 3 elgitarrer och 2 Voxstärkare och en Marshall 100 watt stack, så snälla
jag behöver ingen lektion i gitarrinspelningsteknik.
Kurt49 skrev:Hur många album har du som musikalisk ingenjör varit inblandad i?
Kurt49 skrev:Kram Kurt49
Kurt49 skrev:
Till Griff,
Du måste skämta med mig, tror du efter 20 års karriär och ca 60 utgivna album som jag skrivit låtar till och producerat att jag inte har koll på hur en elgitarr funkar?
Jag ville bara klargöra för alla kabeltvivlare här inne att till och med min gitarrkompis provat ut sin favoritkabel, trots att han ger blanka fan i vår audiofildebatt.
Så då är du på vår sida när det gäller kablars inverkan på soundet?
Jag har bl a jobbat med många hårdrocksband från och till under ca 10 års tid så många gitarrpålägg har det blivit genom åren. Nedstämda gitarrer med superdist från Dieselstackar alt. Mesa till rena spröda sound från Fender twin stärkare,och allt därimellan.
Jag har själv 3 elgitarrer och 2 Voxstärkare och en Marshall 100 watt stack, så snälla
För 25 år sen kunde du försökt med större framgång.
Ett utav hårdrocksbanden vi jobbat med gav för ett tag sedan ut en samlingsplatta med 30 hits, jag var med på 10 utav deras största framgångar. Plus att vi proddat ett antal låtar åt dem. De har för några år sedan passerat 1 miljon sålda album så det är inga duvungar.
Hur många album har du som musikalisk ingenjör varit inblandad i?
Kram Kurt49
Komorok skrev:
Den länkades det till igår kl 11.18 också.
Kurt49 skrev:Till Griff,
Du måste skämta med mig, tror du efter 20 års karriär och ca 60 utgivna album som jag skrivit låtar till och producerat att jag inte har koll på hur en elgitarr funkar?
Jag ville bara klargöra för alla kabeltvivlare här inne att till och med min gitarrkompis provat ut sin favoritkabel, trots att han ger blanka fan i vår audiofildebatt.
Så då är du på vår sida när det gäller kablars inverkan på soundet?
Jag har bl a jobbat med många hårdrocksband från och till under ca 10 års tid så många gitarrpålägg har det blivit genom åren. Nedstämda gitarrer med superdist från Dieselstackar alt. Mesa till rena spröda sound från Fender twin stärkare,och allt därimellan.
Jag har själv 3 elgitarrer och 2 Voxstärkare och en Marshall 100 watt stack, så snälla
För 25 år sen kunde du försökt med större framgång.
Ett utav hårdrocksbanden vi jobbat med gav för ett tag sedan ut en samlingsplatta med 30 hits, jag var med på 10 utav deras största framgångar. Plus att vi proddat ett antal låtar åt dem. De har för några år sedan passerat 1 miljon sålda album så det är inga duvungar.
Hur många album har du som musikalisk ingenjör varit inblandad i?
Kram Kurt49
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster