GURU - Dålig service

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Vinylcalle

GURU - Dålig service

Inläggav Vinylcalle » 2014-02-18 02:42

Efter att bemötts med en väldigt dålig service ifrån Guru känner jag att det nu var dags att ta detta till nästa steg.
Jag vet själv att det ibland kan gå snett i ärenden och ta längre tid än vad som är önskvärt men detta fall har varit exceptionellt.

I slutet av november hör en trevlig kund av sig till Rehifi med ett par produkter han vill sälja, bland dom finns ett par Guru QM10. Han får ett bud som han tycker är bra och någon dag senare lämnar han in dom till affären. När vi kopplar upp dom märker vi att det inte kommer något ljud ifrån den ena diskanten, det är inte så tydligt på Guru QM10 som på en del andra högtalare då dom delar så högt. Detta har kunden missat då han bara ägt högtalarna ett kort tag. Hur som helst bestämmer vi att jag ska kontakta GURU, redan ifrån början berättar kunden (som är medlem på forumet) att han hört talas om att det tar väldigt lång tid att få någon service av GURU. Då jag inte har bråttom tänker jag att 2-3 veckor är ju ingen fara.

3/12 skickar jag ett mail. Får snabbt ett svar tillbaka av Erik på GURU och tänker att det här verkar ju hur bra som helst. Man erbjuder både ett alternativ där vi kan skicka högtalaren till GURU så dom kan byta diskanten men tänker att vi hellre gör det själva (vi skickar saker så det räcker :) ). Jag skickar dom uppgifter dom vill ha (bl.a. serienummer). Efter drygt en vecka 13/12 ringer jag upp GURU/Erik och undrar vad som händer då jag inte fått någon information på 1 vecka. Erik låter extremt stressad och berättar något i stil med att det varit så mycket beställningar av element och att vår hade kommit bort eller liknande. Men nu skulle det ordnas snabbt och jag behövde inte göra någonting mer. Han ska dessutom skicka en video hur man monterar i den nya diskanten. Videon dyker upp i mailen 20/12. Då ingen diskant eller information dyker upp skickar jag den 27/12 ett mail där jag tackar för filmen och vill försäkra mig om att diskanten är skickad och med vilket fraktbolag den gått. Får inget svar. Efter ytterligare någon vecka ringer jag till Erik men får inget svar. Talar in ett meddelande på hans telefonsvarare där jag berättar att jag tycker det här verkar skötas dåligt och att kunden som ännu äger högtalarna är mycket fundersam över vad dom håller på med. Blir aldrig uppringd eller kontaktad. Veckorna går och kunden börjar höra av sig till olika återförsäljare som i sin tur ska kontakta GURU för att försöka få diskanten skickad. För 3 veckor sedan bekräftades att nu var den minsann skickad, på frågan vilket fraktbolag den gått med finns inget svar.

Så nu sitter jag här knappt 3 månader senare och känner att detta är ingen vanlig miss som man begått utan något allvarligare. Och som en sista metod publicerar jag här historien kring hur GURU hanterat detta ärende. Förhoppningsvis lär man sig något ifrån det här och ser slutligen till och skickar iväg diskanten.

MvH Carl[/quote]
Senast redigerad av Vinylcalle 2014-02-18 16:14, redigerad totalt 1 gång.
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Frutti
Inte cool men villig

Inläggav Frutti » 2014-02-18 02:50

Ja, det låter inte bra skött. :(

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2014-02-18 02:53

Aldrig hört talas om märket men det verkar vara ett typiskt pajasföretag. Trist läsning.
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2014-02-18 08:34

Objektivisten skrev:Aldrig hört talas om märket men det verkar vara ett typiskt pajasföretag. Trist läsning.

http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... light=guru

http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 729#924729

Etc.

Tvättäkta trollning. Du är härmed varnad. En varning till resulterar i semester.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2014-02-18 09:09

Vinylcalle, något måste väl vara fel med datumen? Du skriver om datum i februari som inte inträffat ännu.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Fostex

Inläggav Fostex » 2014-02-18 09:58

Har du provat att söka någon annan än Erik i frågan? Det finns ju kontaktuppgifter till hela deras ledning på hemsidan:

http://guruaudio.com/category/contact/
Mycket kul - lite tid
Medverkar i LTS styrelse och tekniksektion

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2014-02-18 11:27

PerStromgren skrev:Vinylcalle, något måste väl vara fel med datumen? Du skriver om datum i februari som inte inträffat ännu.

Ja, det här är märkligt! : :roll:
Vinylcalle skrev:(Tis feb 18, 2014 2:42 am)

Videon dyker upp i mailen 20/2. Då ingen diskant eller information dyker upp skickar jag den 27/2 ett mail där jag tackar för filmen och vill försäkra mig om att diskanten är skickad och med vilket fraktbolag den gått. Får inget svar.

Observera dagens datum: Tisdag 18:e februari 2014 :lol:
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Re: GURU - Dålig service

Inläggav AndreasArvidsson » 2014-02-18 11:29

Vinylcalle skrev:Efter att bemötts med en väldigt dålig service ifrån Guru känner jag att det nu var dags att ta detta till nästa steg.
Jag vet själv att det ibland kan gå snett i ärenden och ta längre tid än vad som är önskvärt men detta fall har varit exceptionellt.

I slutet av november hör en trevlig kund av sig till Rehifi med ett par produkter han vill sälja, bland dom finns ett par Guru QM10. Han får ett bud som han tycker är bra och någon dag senare lämnar han in dom till affären. När vi kopplar upp dom märker vi att det inte kommer något ljud ifrån den ena diskanten, det är inte så tydligt på Guru QM10 som på en del andra högtalare då dom delar så högt. Detta har kunden missat då han bara ägt högtalarna ett kort tag. Hur som helst bestämmer vi att jag ska kontakta GURU, redan ifrån början berättar kunden (som är medlem på forumet) att han hört talas om att det tar väldigt lång tid att få någon service av GURU. Då jag inte har bråttom tänker jag att 2-3 veckor är ju ingen fara.

3/12 skickar jag ett mail. Får snabbt ett svar tillbaka av Erik på GURU och tänker att det här verkar ju hur bra som helst. Man erbjuder både ett alternativ där vi kan skicka högtalaren till GURU så dom kan byta diskanten men tänker att vi hellre gör det själva (vi skickar saker så det räcker :) ). Jag skickar dom uppgifter dom vill ha (bl.a. serienummer). Efter drygt en vecka 13/2 ringer jag upp GURU/Erik och undrar vad som händer då jag inte fått någon information på 1 vecka. Erik låter extremt stressad och berättar något i stil med att det varit så mycket beställningar av element och att vår hade kommit bort eller liknande. Men nu skulle det ordnas snabbt och jag behövde inte göra någonting mer. Han ska dessutom skicka en video hur man monterar i den nya diskanten. Videon dyker upp i mailen 20/2. Då ingen diskant eller information dyker upp skickar jag den 27/2 ett mail där jag tackar för filmen och vill försäkra mig om att diskanten är skickad och med vilket fraktbolag den gått. Får inget svar. Efter ytterligare någon vecka ringer jag till Erik men får inget svar. Talar in ett meddelande på hans telefonsvarare där jag berättar att jag tycker det här verkar skötas dåligt och att kunden som ännu äger högtalarna är mycket fundersam över vad dom håller på med. Blir aldrig uppringd eller kontaktad. Veckorna går och kunden börjar höra av sig till olika återförsäljare som i sin tur ska kontakta GURU för att försöka få diskanten skickad. För 3 veckor sedan bekräftades att nu var den minsann skickad, på frågan vilket fraktbolag den gått med finns inget svar.

Så nu sitter jag här knappt 3 månader senare och känner att detta är ingen vanlig miss som man begått utan något allvarligare. Och som en sista metod publicerar jag här historien kring hur GURU hanterat detta ärende. Förhoppningsvis lär man sig något ifrån det här och ser slutligen till och skickar iväg diskanten.

MvH Carl

Ja vad hända här med datumen?
Kan det vara så att alla "/2" egentligen skulle vart "/12"?

Mitt tips är iaf att som någon annan tidigare nämnt att försöka få kontakt med någon annan i företaget.

bootstrap

Inläggav bootstrap » 2014-02-18 11:42

Tråkigt men sånt händer väl även dom bästa. Problemet är väl som du själv skrev, att din beställning är borta. Mitt intryck är att om ens databasprofil på ett företag börjar krångla så kommer detta spöka en lång tid framöver. Om det snart är 3 månader sedan ni hördes sist så hör av dig igen, Erik har nog helt enkelt glömt bort det i all sin stress, och det finns ingen beställning i en dator för att påminna honom, eller någon annan!

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten

Inläggav sportbilsentusiasten » 2014-02-18 11:45

AndreasArvidsson skrev:Ja vad hända här med datumen?
Kan det vara så att alla "/2" egentligen skulle vart "/12"?

Ja jag tolkade inlägget på detta vis.
Tänk att så många ska försöka göra sig lustiga alt anmärka på uppenbara misstag. Kan ni inte istället byta attityd och bara stötta OP i detta läge, skulle tro att han skulle tycka det var trevligt!!
Eller åtminståne vänligt fråga om ni nu inte förstår...

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2014-02-18 11:47

Fostex skrev:Har du provat att söka någon annan än Erik i frågan? Det finns ju kontaktuppgifter till hela deras ledning på hemsidan:

Det ska väl ändå inte behövas? Om man får tag på en kontaktperson som säger sig kunna hjälpa till så ska man inte som kund behöva jaga vidare efter andra personer.
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2014-02-18 12:03

Hej!

Talade precis med Erik (som varit på resa i danmark/skåne) och han
säger att diskanten skickades med post redan i december. Har den
kommit bort så skickar han förstås en ny.

Han lovade att läsa tråden så snart han är hemma och då skriva lite
utförligare om vad som hänt.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Fostex

Inläggav Fostex » 2014-02-18 12:45

steveo1234 skrev:
Fostex skrev:Har du provat att söka någon annan än Erik i frågan? Det finns ju kontaktuppgifter till hela deras ledning på hemsidan:

Det ska väl ändå inte behövas? Om man får tag på en kontaktperson som säger sig kunna hjälpa till så ska man inte som kund behöva jaga vidare efter andra personer.

Självklart har du rätt i det du säger, jag tänker dock i utgångspunkt av att Vinylcalle skrev:

Vinylcalle skrev:Efter att bemötts med en väldigt dålig service ifrån Guru känner jag att det nu var dags att ta detta till nästa steg.

Det hade varit ett lämpligare steg att söka vidare kontakt för att lösa situationen, snarare än att skapa en forumtråd. Detta förutsatt om syftet med att "ta till nästa steg" är att få situationen löst. Är det för att uttrycka sitt missnöje om företaget i fråga är såklart ett forum helt rätt väg, men det är bättre att ta till när ärendet är löst så att man vet vad som ligger bakom. :)

Edit: Jag menar naturligtvis inte att försvara Guru i frågan, ägandeskap är A och O i alla typer av serviceuppdrag.
Senast redigerad av Fostex 2014-02-18 12:48, redigerad totalt 1 gång.
Mycket kul - lite tid

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2014-02-18 12:46

Fostex skrev:
steveo1234 skrev:

Självklart har du rätt i det du säger, jag tänker dock i utgångspunkt av att Vinylcalle skrev:

Det hade varit ett lämpligare steg att söka vidare kontakt för att lösa situationen, snarare än att skapa en forumtråd. Detta förutsatt om syftet med att "ta till nästa steg" är att få situationen löst. Är det för att uttrycka sitt missnöje om företaget i fråga är såklart ett forum helt rätt väg, men det är bättre att ta till när ärendet är löst så att man vet vad som ligger bakom. :)

Det har du rätt i.
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
Simp_the_pimP

Inläggav Simp_the_pimP » 2014-02-18 12:59

Är detta "känsligt" för att det just är Guru?

Användarvisningsbild
nilsviktor

Inläggav nilsviktor » 2014-02-18 13:23

3/12 skickar jag ett mail. Får snabbt ett svar tillbaka av Erik på GURU och tänker att det här verkar ju hur bra som helst. Man erbjuder både ett alternativ där vi kan skicka högtalaren till GURU så dom kan byta diskanten men tänker att vi hellre gör det själva (vi skickar saker så det räcker :) ). Jag skickar dom uppgifter dom vill ha (bl.a. serienummer). Efter drygt en vecka 13/2 ringer jag upp GURU/Erik och undrar vad som händer då jag inte fått någon information på 1 vecka. Erik låter extremt stressad och berättar något i stil med att det varit så mycket beställningar av element och att vår hade kommit bort eller liknande. Men nu skulle det ordnas snabbt och jag behövde inte göra någonting mer. Han ska dessutom skicka en video hur man monterar i den nya diskanten. Videon dyker upp i mailen 20/2. Då ingen diskant eller information dyker upp skickar jag den 27/2 ett mail där jag tackar för filmen och vill försäkra mig om att diskanten är skickad och med vilket fraktbolag den gått. Får inget svar. Efter ytterligare någon vecka ringer jag till Erik men får inget svar. Talar in ett meddelande på hans telefonsvarare där jag berättar att jag tycker det här verkar skötas dåligt och att kunden som ännu äger högtalarna är mycket fundersam över vad dom håller på med. Blir aldrig uppringd eller kontaktad. Veckorna går och kunden börjar höra av sig till olika återförsäljare som i sin tur ska kontakta GURU för att försöka få diskanten skickad. För 3 veckor sedan bekräftades att nu var den minsann skickad, på frågan vilket fraktbolag den gått med finns inget svar.

MvH Carl

Hej! Ja det här var givetvis inte bra!
Vi skickade två diskanter i ett vadderat kuvert i mellandagarna (i samband med att vi skickade länken till instruktionsvideon om hur man byter den). Jag har inte hört något från dig sedan ditt mail den 27/12. Vi har inte talats vid på telefon efter det (jag antar att när du skriver 13/2 så menar du 13/12?).
Däremot hörde jag för ca. tre veckor sedan av er kund som frågade om detta, jag fick dock inte av hans mail klart för mig att diskanterna inte kommit fram. Jag skulle givetvis följt upp detta! My bad! Jag tänkte nog att ni hade hört av er direkt till mig om de inte kommit fram.
Men, med detta sagt, så tar jag givetvis på mig detta och vi skickar nya diskanter! Jag ber hemskt mycket om ursäkt för att detta drabbat er och er kund, men ett telefonsamtal hade kunnat lösa detta enkelt.

Användarvisningsbild
JockeX

Inläggav JockeX » 2014-02-18 13:51

Några timmar efter ett inlägg på ett forum så är alltså problemet löst. Vinylcalle bör göra så här med alla leverantörer som strular...

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2014-02-18 14:20

Det var i alla fall snyggt hanterat av Guru efter att funderingen placerats på faktiskt.

Användarvisningsbild
Fostex

Inläggav Fostex » 2014-02-18 15:01

Simp_the_pimP skrev:Är detta "känsligt" för att det just är Guru?

Är detta riktat till min kommentar?
Det hoppas jag verkligen inte, det jag menar är att varje berättelse har två versioner. Det är inte helt snyggt lägga ut en "redogörelse" för något som gått snett innan man vet alla omständigheter, oavsett om företaget heter Guru, Sony eller CarPark.
Mycket kul - lite tid

Användarvisningsbild
Simp_the_pimP

Inläggav Simp_the_pimP » 2014-02-18 15:17

Riktat till alla i tråden.

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2014-02-18 16:15

PerStromgren skrev:Vinylcalle, något måste väl vara fel med datumen? Du skriver om datum i februari som inte inträffat ännu.

Hej det stämmer. Och som några lyckats lista ut längre ner hade 1:an i 12 försvunnit i månaden.

MvH Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2014-02-18 16:23

nilsviktor skrev:

MvH Carl

Hej! Ja det här var givetvis inte bra!
Vi skickade två diskanter i ett vadderat kuvert i mellandagarna (i samband med att vi skickade länken till instruktionsvideon om hur man byter den). Jag har inte hört något från dig sedan ditt mail den 27/12. Vi har inte talats vid på telefon efter det (jag antar att när du skriver 13/2 så menar du 13/12?).
Däremot hörde jag för ca. tre veckor sedan av er kund som frågade om detta, jag fick dock inte av hans mail klart för mig att diskanterna inte kommit fram. Jag skulle givetvis följt upp detta! My bad! Jag tänkte nog att ni hade hört av er direkt till mig om de inte kommit fram.
Men, med detta sagt, så tar jag givetvis på mig detta och vi skickar nya diskanter! Jag ber hemskt mycket om ursäkt för att detta drabbat er och er kund, men ett telefonsamtal hade kunnat lösa detta enkelt.

Hej.

Jag har trots allt försökt ringa dig samt skickat mail som jag inte fått svar på. Och oavsett om du missat detta eller att det kommit bort antar jag att ni vill ha betalt för reservdelar ni säljer? Hur som helst så hoppas jag att detta löser sig nu, och ni vet bäst om det finns någonting som måste ses över vad gäller liknande ärenden.

Du har förhoppningsvis mina tidigare mail om du vill höra av dig angående några uppgifter eller liknande.

MvH Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2014-02-18 19:12

Tycker NilsViktor visar på ödmjukhet och god vilja att vilja lösa problemet som uppstått på ett bra sätt. Visar på god serviceinställning tycker jag och inte dålig service.

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten

Inläggav sportbilsentusiasten » 2014-02-18 19:29

steveo1234 skrev:Det var i alla fall snyggt hanterat av Guru efter att funderingen placerats på faktiskt.

+1
Som väntat dvs...
De flesta missförstånd/problem löser sig vid direktkontakt med varandra.

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2014-02-18 19:34

Nej, det är känsligt för att det är diskanter.
Låter ju inget vidare om diskanten fattas.
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
Tengil

Inläggav Tengil » 2014-02-18 20:00

phon skrev:

Nej, det är känsligt för att det är diskanter.
Låter ju inget vidare om diskanten fattas.

:D
" Det är valfritt, som i vättern"

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2014-02-18 20:38

Att som branschmänniska lägga upp en sådan här tråd anser jag vara oprofessionellt och oklädsamt.

Ifall någon undrar om jag själv har något med branschen att göra så är svaret nej.
Men som läsare och medlem av detta forum känns sånt här barnsligt. Spelar ingen roll vilka och vad det handlar om. Sånt här löser man på tu man hand istället för att beklaga sig på ett publikt forum.
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2014-02-18 20:47

Jansson skrev:Att som branschmänniska lägga upp en sådan här tråd anser jag vara oprofessionellt och oklädsamt.

Ifall någon undrar om jag själv har något med branschen att göra så är svaret nej.
Men som läsare och medlem av detta forum känns sånt här barnsligt. Spelar ingen roll vilka och vad det handlar om. Sånt här löser man på tu man hand istället för att beklaga sig på ett publikt forum.

+1

Användarvisningsbild
DorreN

Inläggav DorreN » 2014-02-18 20:50

Jansson skrev:Att som branschmänniska lägga upp en sådan här tråd anser jag vara oprofessionellt och oklädsamt.

Håller med om att det är fel forum att sköta ett ärende mellan två firmor. Skönt att det löste sig dock.

Användarvisningsbild
JS

Inläggav JS » 2014-02-18 21:05

Väldigt mycket +1

Nästa

Återgå till Generellt om hifi