Gratis strömkablar :)

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2014-02-18 12:39

PerStromgren skrev:
Morello skrev:Metafysiken fortsätter. Undrar när admin sätter stopp för detta?

Metafysiken (!) är inget brott mot regelverket, såvitt jag vet. Har någon en annan åsikt är jag idel öra.

Så man har får fritt nyttja forumet för att sprida dogmer och torgföra sina komersiella produkter med rena osanningar?

Jag förstår inte riktigt varför admin vill sänka forumet till en sdan ytterligt låg nivå. Det är inte bristen på intellektuell resning i Pastricks gallimatias som är mest alarmerande, utan det faktum att du och resterande admin tycker det är OK att torgföra med rena osanningar samt sprida dogmer.

Jag tycker på fullaste allvar att ni bör sitta ned och diskutera vilka signaler ni vill att forumet skall förmedla.

Vederbörande är om jag förstått det hela korrekt avstängd från en rad olika forum av UPPENBARA orsaker - sådant som uppenbarligen inte är UPPENBART på faktiskt.se.
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2014-02-18 12:52

Morello skrev:Så man har får fritt nyttja forumet för att sprida dogmer och torgföra sina komersiella produkter med rena osanningar?

Jag förstår inte riktigt din upprördhet. Tror du att det finns NÅGON som bryr sig om etablerade fysikaliska lagar som ens för ett ögonblick överväger att ta Patrick82 och det han skriver på allvar?

De som tar honom och de teorier han torgför på allvar, är personer som är "öppna" för alternativa sanningar. Och det lär ju varken jag, du, eller admin kunna göra något åt. :)

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2014-02-18 12:54

RogerGustavsson skrev:Patricks kablar är väl knappast CE- eller S-märkta? Vad händer om något sker med en icke-certifierad elsladd i hemmet, gäller hemförsäkringen?

Nästan alla mina kablar är CE märkta, och alla är säkrare än standardkablar. Även mina tunna silverkablar är säkrare än en vanlig dammsugarkabel, och kan leda mer ström. Kristallerna kyler ner ledaren, det är 125 gånger bättre än luft. Dammsugarkabeln kan skadas, t.ex om ett husdjur biter på den, då kan man få en stöt. Men när ledarna är ingrävda i slangar med kristaller blir det omöjligt.
Bygger tweaks och kablar åt Coconut-Audio

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2014-02-18 12:59

Morello, gör en tråd om gratis förstärkare så är jag med direkt ;)

Jag förstår dock hur du tänker här. Patrik82 driver uppenbart med hela hifivärlden. Jag har mycket svårt att tro att någon på det här forumet köper produkter av killen dock. Dom allra flesta tar emot dessa kablar gratis. Själv är jag inte intresserad då jag vill ha riktigt tillverkade industri kablar till mina apparater + att jag inte tror en sekund på att det blir ljudskillnad med olika nätkablar. Det jag tycker är kul med killen är att han egentligen gör en pungspark på verkliga charlataner som säljer transpiranskablar och Gormas nr1 eller vad dom heter. Jag förstår ändå delvis din upprördhet över den uppmärksamhet Patrik82 får men strunta i det är mitt råd och gläds över hur diverse sladdfolk och gormisar gnisslar tänder när dom inte får sålt sin ormolja pga gratiskablar :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2014-02-18 13:05

Exactemente, som tysken säger, norrmännen på mässan hade inte en chans att kränga sina kablar till mig, jag hänvisade till att jag använder Coconut o de såg mest frågande ut. Särskilt som jag mobbade dem för att deras strömkablar var löjligt tunna. Deras grövsta var nog inte ens hälften av min White Night.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2014-02-18 13:10

Gorma nr1? Fanns det ingen lirare som gjorde kablar som hette något i stil med Jarmo no1 också? :)
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2014-02-18 13:12

Jorma heter killen
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2014-02-18 13:13

Vi väntar med spänning på Patrick #1, sen slutar han nog...
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2014-02-18 13:17

Jorma var det ja. Jag hann läsa en recension av en Jorma-kabel också och fick den dära tunga känslan av ångest... :? Jag vet inte varför faktiskt. Men det är över nu.
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2014-02-18 13:31

Jag vet vad han heter :x :)

Patrik82 gör allt detta för att jäklas med hela den delen av ormoljebranschen och för att (troligen) få en rejäl debatt. Jolma och slidd gör det för att tjäna pengar.

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2014-02-18 13:56

Morello skrev:Så man har får fritt nyttja forumet för att sprida dogmer och torgföra sina komersiella produkter med rena osanningar?

Jag förstår inte riktigt varför admin vill sänka forumet till en sdan ytterligt låg nivå. Det är inte bristen på intellektuell resning i Pastricks gallimatias som är mest alarmerande, utan det faktum att du och resterande admin tycker det är OK att torgföra med rena osanningar samt sprida dogmer.

Torgföra sina kommeriella produkter? Sprida dogmer?

Ja, han tar inte betalt för sina produkter här, så det går ju bort. Skänka är väl alltid OK?

Vad beträffar dogmer, så finns det nog ingen BOK (Book Of Knowledge) som vi kan hålla oss till att bedöma inläggen med. Det har sagts förr: detta är inte ett forum där bara "sanna" inlägg får postas. I så fall bleve det rätt tunt.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2014-02-18 14:39

Patrick82 skrev:
RogerGustavsson skrev:Patricks kablar är väl knappast CE- eller S-märkta? Vad händer om något sker med en icke-certifierad elsladd i hemmet, gäller hemförsäkringen?

Nästan alla mina kablar är CE märkta, och alla är säkrare än standardkablar. Även mina tunna silverkablar är säkrare än en vanlig dammsugarkabel, och kan leda mer ström. Kristallerna kyler ner ledaren, det är 125 gånger bättre än luft. Dammsugarkabeln kan skadas, t.ex om ett husdjur biter på den, då kan man få en stöt. Men när ledarna är ingrävda i slangar med kristaller blir det omöjligt.

Har du möjligtvis CE-dokumentationen så man kan få en titt?
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2014-02-18 14:57

Vee-Eight skrev:
Patrick82 skrev:

Här ser man CE märkningen. Jag köper bara det dyraste som de har.

Bild
Bygger tweaks och kablar åt Coconut-Audio

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2014-02-18 14:58

PerStromgren skrev:

Torgföra sina kommeriella produkter? Sprida dogmer?

Ja, han tar inte betalt för sina produkter här, så det går ju bort. Skänka är väl alltid OK?

Vad beträffar dogmer, så finns det nog ingen BOK (Book Of Knowledge) som vi kan hålla oss till att bedöma inläggen med. Det har sagts förr: detta är inte ett forum där bara "sanna" inlägg får postas. I så fall bleve det rätt tunt.

Har du helt missat att Patrick jämte hans fru Kamilla driver ett företag? Sådana brukar man driva i syfte att tjäna pengar. Har du inte lästa att Patrick sålt en hel del kablar? Han berättar ju själv om försäljningen.

Varför blundar admin för detta sanslösa geshäft (läs lurenskojeri) som pågår med faktiskt.se som väsentlig markandsföringskanal?

Jag begriper inte alls - varför vill faktiskt.se och dess admin att Coconut dels sänker forumets nivå till rean dagisnivån, dels att nämnda firma använder faktiskt.se som markandsfröingskanal?

Ert agernade tarvar en förklaring - faktiskt.
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
zartok

Inläggav zartok » 2014-02-18 15:04

Jag har gjort högtalarkablar av samma sladdar som patrick använder :D körde tjockaste dom hade och femledat till varje pol :D

Morello, jag förstår din frustration, men i ett liknande scenario, om du skulle vilja börja ge bort sd-kudd-liknande skapelser så skulle du garanterat få ha kvar den tråden också, oavsett vad du påstod om dina kuddar :)

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2014-02-18 15:09

Patrick82 skrev:
Vee-Eight skrev:
Patrick82 skrev:

Här ser man CE märkningen. Jag köper bara det dyraste som de har.

Bild

Det där är inte CE-märkning, utan sk China Export-märkning, endast till för att olagligen exportera till europeisk marknad. Det är ännu mindre CE-dokumentation som skall finnas hos producent och importör, dvs du. Det skall exempelvis innehålla ritningar, instruktionsanvisning, dokument rörande tillämpad certifiering (enligt exempelvis arbetsmiljöverket, kemikalieinspektionen etc där det är tillämpbart), felriskanalys, samt givetvis en försäkran från dig att produkten överensstämmer med alla gällande lagar och bestämmelser inom EES.

Såatte... var kan jag läsa CE-dokumentationen gällande dina produkter?
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2014-02-18 15:11

En så kallad retorisk fråga.

Men nu är det nog inte CE-märkningen som är det stora problemet, utan det att kablarna torgförs med hjälp av metafysiska osanningar.
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2014-02-18 15:13

Morello, givetvis vet jag och de flesta andra att Patrick driver ett företag. Men här på faktiskt i den här tråden, skänker han bort kablar.

Att någon säger emot dig, eller till och med naturlagarna, är inte regelvidrigt.

Läs inte det P skriver, så slipper du bekymret. Att faktiskt skulle ta uppdraget att driva en sanningens lans genom världen vore att förhäva oss. Vi är inte konsumentverket!
Senast redigerad av PerStromgren 2014-02-18 15:13, redigerad totalt 1 gång.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2014-02-18 15:13

Morello skrev:En så kallad retorisk fråga.

Absolut inte, jag är genuint intrresserad eftersom jag har själv arbetat med precis såna frågor. Men, det är klart, det står väl mig fritt att läsa ut helt annan information beroende på svaret.

CE-märkningen kan nog bli ett stort problem, men mest för Patrick själv om ngn produkt skulle innebära skada för konsument. CE är inte ngn kvalitetsmärkning, utan en försäkran att producenten/importören har sina papper i ordning, som i sin tur borde rädda skinnet i en rättslig process. Finns inte de papprena från start så åker man sas dit, så in i helvete.
Senast redigerad av Vee-Eight 2014-02-18 15:19, redigerad totalt 1 gång.
- Carlsson Illuminati -

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2014-02-18 15:14

PerStromgren skrev:Morello, givetvis jag och de flesta andra att Patrick driver ett företag. Men här på faktiskt skänker han bort kablar.

Att någon säger emot dig, eller till och med naturlagarna, är inte regelvidrigt.

Läs inte det P skriver, så slipper du bekymret. Att faktiskt skulle ta uppdraget att driva en sanningens lans genom världen vore att förhäva oss.

Det du skriver tycker jag tyvärr bara vittnar om en alltför slapp attityd och är en klen ursäkt för att inte fatta beslut och agera därefter.
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2014-02-18 15:16

Vee-Eight skrev:

Absolut inte, jag är genuint intrresserad eftersom jag har själv arbetat med precis såna frågor. Men, det är klart, det står väl mig fritt att läsa ut helt annan information beroende på svaret.

Du vet ju att han inte har någon dylik info, så varför frågar du? :wink:
Jo, du frågar inte, men du implicerar att han borde ha koll på saken, dvs du ställde en retorisk fråga, vilket inte är sådär fantastsikt klädsamt från en konferensledare på ett forum.
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
Fostex

Inläggav Fostex » 2014-02-18 15:16

Patrick82 skrev:

Nu är du väl ändå ute på ordentligt hal is Patrick?

Att insinuera om påhittade ljudförbättringar får du göra hur mycket du vill, men det går en gräns för dina påhitt när du börjar prata om påstådd elsäkerhet.
Berätta gärna exakt hur har du testat fram att dina kablar har 125 gånger bättre kylförmåga än luft.
Mycket kul - lite tid
Medverkar i LTS styrelse och tekniksektion

Användarvisningsbild
WhereNextColumbus

Inläggav WhereNextColumbus » 2014-02-18 15:20

Tja, någon kan ju försöka beställa kablar från snubben. Jag tvivlar på att han kommer ta betalt, i alla fall inte de fantasisummor som figurerat.

Det här är uppenbart satir. Som jag personligen tycker är draget allt för långt.
Häpp!

Användarvisningsbild
pinnen

Inläggav pinnen » 2014-02-18 15:20

På lördag blir det en blindtest mellan white knight och dom nätkablar som följde med min Denon X4000. När jag lyssnar öppet är resultatet smått förbluffande och jag kan bara tro att det är placebo. Det måste vara placebo 8O
Ju äldre jag blir ju mer förstår jag hur mycket det är jag inte förstår

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2014-02-18 15:26

Morello skrev:
Vee-Eight skrev:

Du vet ju att han inte har någon dylik info, så varför frågar du? :wink:
Jo, du frågar inte, men du implicerar att han borde ha koll på saken, dvs du ställde en retorisk fråga, vilket inte är sådär fantastsikt klädsamt från en konferensledare på ett forum.

Det vore inte så klädsamt att antyda saker om Patrick jag inte vet, antyda saker jag hittar på och antar. Och utifrån det ställa frågor.

Å andra sidan så är jag admin och får tolka mina egna regler lite som jag vill, om man antar att jag är en ohederlig buse. I praktiken. Men det borde du kanske ha vetat sen innan. :)
- Carlsson Illuminati -

Användarvisningsbild
LeifB
Trollkarl

Inläggav LeifB » 2014-02-18 15:34

pinnen skrev:På lördag blir det en blindtest mellan white knight och dom nätkablar som följde med min Denon X4000. När jag lyssnar öppet är resultatet smått förbluffande och jag kan bara tro att det är placebo. Det måste vara placebo 8O

Tro gör man i kyrkan ;)
Inser du att det är en skillnad?
Senast redigerad av LeifB 2014-02-18 15:35, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2014-02-18 15:34

Jag antyder inte - jag vet att du vet. 8)
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2014-02-18 15:36

Fostex skrev:
Patrick82 skrev:

Nu är du väl ändå ute på ordentligt hal is Patrick?

Att insinuera om påhittade ljudförbättringar får du göra hur mycket du vill, men det går en gräns för dina påhitt när du börjar prata om påstådd elsäkerhet.
Berätta gärna exakt hur har du testat fram att dina kablar har 125 gånger bättre kylförmåga än luft.

NEJ, man får faktiskt inte hitta på vad som helst i sin markndsföring. Det som påstås skall vara med verkligheten överensstämmande!
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2014-02-18 15:36

Morello skrev:Jag antyder inte - jag vet att du vet. 8)

Det gör du inte alls.
- Carlsson Illuminati -

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2014-02-18 15:45

WhereNextColumbus skrev:Det här är uppenbart satir. Som jag personligen tycker är draget allt för långt.

Så länge vissa hänger på och andra går igång, är ju skämtet levande. Först när Patrick inte längre väcker några reaktioner, är det dags att sluta. :)

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi