Vee-Eight skrev:Morello skrev:Jag antyder inte - jag vet att du vet.
Det gör du inte alls.
Du ställde en retorisk fråga till Patrick. Punkt slut.
Moderator: Redaktörer
Vee-Eight skrev:Morello skrev:Jag antyder inte - jag vet att du vet.
Det gör du inte alls.
Morello skrev:Vee-Eight skrev:Morello skrev:Jag antyder inte - jag vet att du vet.
Det gör du inte alls.
Du ställde en retorisk fråga till Patrick. Punkt slut.
PappaBas skrev:Sedan tycker jag Patricks inlägg är kul för de balanserar precis på eggen för man undrar om han är allvarlig eller helt enkelt driver med oss.
Vee-Eight skrev:Har varit. Det sög, mest pga att folk gjorde det du gör: tillskrev mig och andra en massa antaganden.
Och att ingen var intresserad av genomarbetad förbättring, utan politiken blev en ändlös metadebatt.
Men det är som sagt en helt annan story, har inget med hifi att göra öht.
Morello skrev:Vee-Eight skrev:Har varit. Det sög, mest pga att folk gjorde det du gör: tillskrev mig och andra en massa antaganden.
Och att ingen var intresserad av genomarbetad förbättring, utan politiken blev en ändlös metadebatt.
Men det är som sagt en helt annan story, har inget med hifi att göra öht.
Liksom Coconuts kablar - har ingenting med hifi att göra.
Fostex skrev:Patrick82 skrev:RogerGustavsson skrev:Patricks kablar är väl knappast CE- eller S-märkta? Vad händer om något sker med en icke-certifierad elsladd i hemmet, gäller hemförsäkringen?
Nästan alla mina kablar är CE märkta, och alla är säkrare än standardkablar. Även mina tunna silverkablar är säkrare än en vanlig dammsugarkabel, och kan leda mer ström. Kristallerna kyler ner ledaren, det är 125 gånger bättre än luft. Dammsugarkabeln kan skadas, t.ex om ett husdjur biter på den, då kan man få en stöt. Men när ledarna är ingrävda i slangar med kristaller blir det omöjligt.
Nu är du väl ändå ute på ordentligt hal is Patrick?
Att insinuera om påhittade ljudförbättringar får du göra hur mycket du vill, men det går en gräns för dina påhitt när du börjar prata om påstådd elsäkerhet.
Berätta gärna exakt hur har du testat fram att dina kablar har 125 gånger bättre kylförmåga än luft.
PappaBas skrev:Tycker det skall bli spännande med rapport från blindtest
I övrigt kan jag inte bli riktigt irriterad på någon som skänker bort saker.
Bevisligen skänker hans kablar sina ägare glädje.
Sedan tycker jag Patricks inlägg är kul för de balanserar precis på eggen för man undrar om han är allvarlig eller helt enkelt driver med oss.
Patrick82 skrev:Fostex skrev:Patrick82 skrev:RogerGustavsson skrev:Patricks kablar är väl knappast CE- eller S-märkta? Vad händer om något sker med en icke-certifierad elsladd i hemmet, gäller hemförsäkringen?
Nästan alla mina kablar är CE märkta, och alla är säkrare än standardkablar. Även mina tunna silverkablar är säkrare än en vanlig dammsugarkabel, och kan leda mer ström. Kristallerna kyler ner ledaren, det är 125 gånger bättre än luft. Dammsugarkabeln kan skadas, t.ex om ett husdjur biter på den, då kan man få en stöt. Men när ledarna är ingrävda i slangar med kristaller blir det omöjligt.
Att insinuera om påhittade ljudförbättringar får du göra hur mycket du vill, men det går en gräns för dina påhitt när du börjar prata om påstådd elsäkerhet.
Berätta gärna exakt hur har du testat fram att dina kablar har 125 gånger bättre kylförmåga än luft.
Här ser man att kvartskristaller är 125 gånger bättre än luft.
http://www.engineeringtoolbox.com/therm ... d_429.html
Thermal Conductivity
Air, athmosphere (gas): 0.024
Quartz mineral: 3
3/0.024 = 125
Patrick82 skrev:Fostex skrev:Patrick82 skrev:RogerGustavsson skrev:Patricks kablar är väl knappast CE- eller S-märkta? Vad händer om något sker med en icke-certifierad elsladd i hemmet, gäller hemförsäkringen?
Thermal Conductivity
3/0.024 = 125
Patrick82 skrev:Patrick82 skrev:Fostex skrev:Patrick82 skrev:RogerGustavsson skrev:Patricks kablar är väl knappast CE- eller S-märkta? Vad händer om något sker med en icke-certifierad elsladd i hemmet, gäller hemförsäkringen?
Thermal Conductivity
3/0.024 = 125
Dielektrikum som Teflon är 12 gånger sämre på att hålla ledarna kylda. PVC som de använder i standardkablar är 16 gånger sämre än kvartskristaller.
Teflon: 0.25
Polyvinylchloride, PVC: 0.19
Vee-Eight skrev:Patrick82 skrev:Vee-Eight skrev:Patrick82 skrev:RogerGustavsson skrev:Patricks kablar är väl knappast CE- eller S-märkta? Vad händer om något sker med en icke-certifierad elsladd i hemmet, gäller hemförsäkringen?
Har du möjligtvis CE-dokumentationen så man kan få en titt?
Här ser man CE märkningen. Jag köper bara det dyraste som de har.
Det där är inte CE-märkning, utan sk China Export-märkning, endast till för att olagligen exportera till europeisk marknad. Det är ännu mindre CE-dokumentation som skall finnas hos producent och importör, dvs du. Det skall exempelvis innehålla ritningar, instruktionsanvisning, dokument rörande tillämpad certifiering (enligt exempelvis arbetsmiljöverket, kemikalieinspektionen etc där det är tillämpbart), felriskanalys, samt givetvis en försäkran från dig att produkten överensstämmer med alla gällande lagar och bestämmelser inom EES.
Såatte... var kan jag läsa CE-dokumentationen gällande dina produkter?
Morello skrev:PappaBas skrev:Tycker det skall bli spännande med rapport från blindtest
I övrigt kan jag inte bli riktigt irriterad på någon som skänker bort saker.
Bevisligen skänker hans kablar sina ägare glädje.
Sedan tycker jag Patricks inlägg är kul för de balanserar precis på eggen för man undrar om han är allvarlig eller helt enkelt driver med oss.
Läser du inte vad Coconuts Patrick skriver? Han säljer ju massor.
KarlXII skrev:Oj!![]()
Det där visste inte jag.
Men nu vet jag. Tack.
Morello skrev:Patrcik, du använder väl inte entrådig kabel till dina nätkablar?
Det är möjligt att det är lagligt i USA, men i EU är det förbjudet med enkardelig starkströmskablar som skarvsladd. De får bara användas vid fast förläggning.Patrick82 skrev:Morello skrev:Patrcik, du använder väl inte entrådig kabel till dina nätkablar?
Alla Hi-Fi tillverkare jag köpt av använder entrådig kabel till strömkablar, PS Audio, Nordost, Virtual Dynamics, ElectraGlide etc. Med flerkardeligt låter ljudet skadat som sandpapper, jag har inte sett någon tillverkare bygga såna kablar.
Jo jag reagerade på att det är konstigt att vanlig EKLK är dyrare än RDOE, var tvungen att gå in och kika och han har faktiskt rätt.PappaBas skrev:haha är det ingen som reagerar på att han använder Biltema-kabel?!
Med kommentaren att han "köper det dyraste de har".
Alexi skrev:Patrick82 skrev:Morello skrev:Patrcik, du använder väl inte entrådig kabel till dina nätkablar?
Alla Hi-Fi tillverkare jag köpt av använder entrådig kabel till strömkablar, PS Audio, Nordost, Virtual Dynamics, ElectraGlide etc. Med flerkardeligt låter ljudet skadat som sandpapper, jag har inte sett någon tillverkare bygga såna kablar.
Det är möjligt att det är lagligt i USA, men i EU är det förbjudet med enkardelig starkströmskablar som skarvsladd. De får bara användas vid fast förläggning.
Alexi skrev:Det är möjligt att det är lagligt i USA, men i EU är det förbjudet med enkardelig starkströmskablar som skarvsladd. De får bara användas vid fast förläggning.Patrick82 skrev:Morello skrev:Patrcik, du använder väl inte entrådig kabel till dina nätkablar?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster