Men det är ju bara att konstatera att du totalt sett verkar driva på i din riktning och har god koll på styrningen av din verksamhet. Det är väl bara kruxet med elsäkerheten då.
Det ordnar sig nog, det med.

Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Patrick82 skrev:mrGaskill skrev:Nehej. Men hela syftet med din verksamhet är väl att förhöja musikupplevelsen, inte att skräpa ner den? Du får fixa ny PR-gubbe kanske
Men standardkablar skräpar ner musiken ännu mer. Med kristaller runt blir det mindre skräp.
Vänligen visa det med adekvata mätmetoder. Tänk på att du talar i egenskap av näringssidkare.
Morello skrev:6mm2 är dock för grovt för en nätsladd avsäkrad i skåpet till 10 A. Räkna lite på det så förstår du.
Patrick82 skrev:Koppar har mest mikrodetaljer, men det låter grått och platt.
Enkardeligt har mjukare och rundare bas, med tjock 2.5mm ledare låter det som att en granne dunkar i väggen, ljudbilden kan bli stor. Med 1.5mm ledare är basen mindre, men man får mer svärta och detaljer.
Flerkardeligt har sandigare bas med bättre detaljer. Ju tunnare trådar, desto bättre höga frekvenser. Ju fler trådar, desto större bas. Det är balanserat, men det låter inte mjukt, detta gör att ljudet saknar 3 dimensionalitet. För att få störst ljudbild ska det låta så mjukt som möjligt, med flerkardeligt är detta omöjligt.
NiklasF skrev:Morello skrev:Patrick82 skrev:mrGaskill skrev:Nehej. Men hela syftet med din verksamhet är väl att förhöja musikupplevelsen, inte att skräpa ner den? Du får fixa ny PR-gubbe kanske
Men standardkablar skräpar ner musiken ännu mer. Med kristaller runt blir det mindre skräp.
Vänligen visa det med adekvata mätmetoder. Tänk på att du talar i egenskap av näringssidkare.
Sluta lipa nu Morello, du börjar bli rejält pinsam.
Stalkerklockorna ringer...
0,75mm² får bara monteras med Europastickpropp och monteras på apparater som drar max 2,5A.Patrick82 skrev:Jag kom hem precis, jag var ute och klämde på Clas Ohlsons kabel. Bara 0.75mm² tunn för en vanlig apparatsladd, det som Morello sa var för tunn. Då betyder det att alla använder fel kablar i deras anläggning.
Alexi skrev:0,75mm² får bara monteras med Europastickpropp och monteras på apparater som drar max 2,5A.Patrick82 skrev:Jag kom hem precis, jag var ute och klämde på Clas Ohlsons kabel. Bara 0.75mm² tunn för en vanlig apparatsladd, det som Morello sa var för tunn. Då betyder det att alla använder fel kablar i deras anläggning.
Bjorn_ skrev:Det är svårt att skriva nåt här utan att låta som nån jävla besserwisser men skit samma, jag kanske är det.
Varför tar du inte och läser lite ellära? Där får man lära sig varför och var man har olika area på kablar, vad man skall ha till vad osv.
Bjorn_ skrev:Sen en liten uppdatering på starkströmsföreskrifterna. Då vet du ju vad man FÅR göra, sen kan du ju försöka applicera kunskaperna du fått på dina tidigare experiment.
Du har ju redan fått dessa råd men du verkar inte lyssna på det örat.
Med reservation för att du skojjar med oss allihop (vilket hade varit jävligt roligt).
zartok skrev:hur har dina standardkablar gått sönder? är det inte enkelt att få ce-märkning på dina kablar med tanke på hur säkra dom ser ut att vara och jag tror är?
NiklasF skrev:Morello skrev:Patrick82 skrev:mrGaskill skrev:Nehej. Men hela syftet med din verksamhet är väl att förhöja musikupplevelsen, inte att skräpa ner den? Du får fixa ny PR-gubbe kanske
Sluta lipa nu Morello, du börjar bli rejält pinsam.
Stalkerklockorna ringer...
Patrick82 skrev:zartok skrev:hur har dina standardkablar gått sönder? är det inte enkelt att få ce-märkning på dina kablar med tanke på hur säkra dom ser ut att vara och jag tror är?
Jag har hört av en tillverkare att CE märkning kostar flera hundratusen kronor. Dessa pengar kan gå till att skänka bort kablar i stället.
Patrick82 skrev:zartok skrev:hur har dina standardkablar gått sönder? är det inte enkelt att få ce-märkning på dina kablar med tanke på hur säkra dom ser ut att vara och jag tror är?
Jag har hört av en tillverkare att CE märkning kostar flera hundratusen kronor. Dessa pengar kan gå till att skänka bort kablar i stället.
zartok skrev:Patrick82 skrev:zartok skrev:hur har dina standardkablar gått sönder? är det inte enkelt att få ce-märkning på dina kablar med tanke på hur säkra dom ser ut att vara och jag tror är?
Äckligt dyrt
Patrick82 skrev:Jag har börjat hårdbanta så jag kan springa iväg snabbare ifall Morello börjar jaga mig med lödkolven.
Morello skrev:Patrick82 skrev:Jag har börjat hårdbanta så jag kan springa iväg snabbare ifall Morello börjar jaga mig med lödkolven.
Som jag sagt tidigare, jag avskyr våld och hot och det skulle aldrig falla mig in att jaga dig med glödkorven.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 17 gäster