mattepatte skrev:IOE
OT: Vad är det för bredbandare som du sägs använda i någon INO surround högtalare ?
Det är ett 3,3" stort element som heter Ino F33. Det är på 12 ohm, har en känsligheten om sisådär 86 dB (vilket är i sammanhanget extremt mycket) och är typiskt linjärt inom +/-1 dB upp till 16 kHz, fast det finns ett visst exemplarsberoende. Över 12 kHz kan avvikelserna på vissa element vara något större, men alltid bra balanserade i nivå.
Kan du skicka någon produktinfo med bilder till mig ?
Du kan skriva ett email till "inoaudio@hotmail.com" så skickar jag tillbaka produktbeskrivningar och prislista. Bilder har jag tyvärr inte många dock, men några få finns det.
Undrar också över den här kondiskanten du håller på att utveckla, bygger den på en förbättrad 62CT eller är det något helt från grunden konstruerat.
Man kan nog säga att den bygger på CT62an eftersom jag använder samma membran, men den har ett helt nytt motorsystem. Den har även ett schassie som är öppet bakåt så att man kan använda det i en egen "låda" och manipulera frekvensgångsgenskaperna. Verkningsgraden är ungefär 4 ggr högre än CT62 så effekttåligheten givet en akustisk ljudtrycknivå blir extremt god. Bättre än nästan alla dome-diskanter. Effektkurvan blir som du förstår extremt god givet spridningsegenskaperna från den lilla talspolen på det perfekt utformade lilla membranet. Att välja att återanvände membranet utan ändringar var ett lätt beslut.
Skule bli väldigt euforisk om du har tid att berätta lite mer om dem. vh och mvk

mp
Jag kan säga mera när elementet är färdigt. Jag har bara hållit på med det ett par år än så länge, så det är en del jobb kvar innan det är färdigt.
VH, Ing. Öhman
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).