Moderator: Redaktörer
Tux skrev:Jag söker efter en gammal "ungdomsförälskelse", närmare bestämt ett par Dali 700 (eller i nödfall 710, 800, 810 eller 850 ).
Ingen som har något tips om vart man kan hitta ett par dylika?
http://www.dali-speakers.com/en-US/Loudspeakers/Discontinued-series-1/Discontinued-series/DALI-150-850.aspx
Rubbersmoke skrev:Hej!
Någon som ligger på en vridknopp till en Dux Sound Projekt A 12000
Jag saknar tyvärr en!
Rubbersmoke skrev:Rubbersmoke skrev:Hej!
Någon som ligger på en vridknopp till en Dux Sound Projekt A 12000
Jag saknar tyvärr en!
Stefan skrev:Stefan skrev:Söker efter frontskydd till B&W DM6 (Gravida pingvinen)
dom är ju extremt fula utan (tycker min fru)
/Stefan
Eller om nån har nån idè på DIY-variant
jesperit skrev:Har just inskaffat mig ett par OA5 typ2men tyvärr är basarna inte i gott skick
Finns det någon som har ett par AD 9710m/01 liggandes i hyffsat skick så skicka ett PM eller en E-post!
//Jesper
StyX_-_-_ skrev:Stefan skrev:Stefan skrev:Söker efter frontskydd till B&W DM6 (Gravida pingvinen)
dom är ju extremt fula utan (tycker min fru)
/Stefan
Eller om nån har nån idè på DIY-variant
Du kanske redan löst det, men om du tänkte bygga något och behöver mått eller bilder så kan jag mäta och fota mina.
ivor-isobarik skrev:jesperit skrev:Har just inskaffat mig ett par OA5 typ2men tyvärr är basarna inte i gott skick
Finns det någon som har ett par AD 9710m/01 liggandes i hyffsat skick så skicka ett PM eller en E-post!
//Jesper
Jag har precis lagt ut mina Martin Persson MP1 på tradera och tänkte fortsätta min egenterapi,genom att tradera ut ett par OA5 typ2 direkt efter avslutad auktion på MP1. Fick första ångesthugget samma sekund som det första budet lagts på de små söta kuberna. Men har man redan för tungt missbruk (mer än fem par Linnhögtalare) samt flertalet sidomissbruk,så måste man avgifta sig emellanåt,som vi säger på jobbet.(akutpsyk)
Mina typ2 ville kollegan testa i somras,och under bilfärden så tvingades jag ställa mig på bromsen för ett rådjur,varpå ena OA5 fick sig en törn. De var perfekta,nu med en 2cm spricka i jakarandafaneeret uppe vid flänsen för gallret..
Eftersom de är stora-och numera inte längre kosmetiskt perfekta,så kanske man kunde överväga att kanibalisera dem så länge det är för en väldigt god sak. Känner du att du är nog ansvarsfull för att axla och vårda dina klenoder till eftervärlden?
Baselementen är nog de finaste 9710 jag har stött på. Högtalarna har levt sitt liv i Dalarna, fram tills att undertecknad och min vän Pekka mellanlandade hos moppeforumkompis Kenneth, för nödvändig sömn,efter att ha sträckkört från Boden till Oslo,i jakten på ett par Linnhögtalare(sjukt?)
Carlsson är således att betraktta som souvenir,vilka skänkt mycken glädje under snart tre år hos mig. Jag tänker att jag ska nämna dem i alla fall. Jag är ingen stor konässör på Carlsson, men diskanterna förefaller tämligen lika de som sitter i mina MP1,är det sådana som tidigare forumskribent ville ha tag i?
Tanken på att göra kaffeved av högtalarna, får det att dra ihop sig i bröstet på mig,det mesta brukar ju gå att fixa! Men om de inte dör förgäves så kanske det går att leva med..
Om du inte hunnit hitta element så kan vi väl dividera lite i tråden kring eventuell praktisk lösning. Sa vid ett tilfälle till min fru "öppen baffel lösning" och nämnde 9710 som sitter i OA5, och fick en ytterst ogillande blick av Beatrice..
Går att leka med Philips bredbandarna,finns mycket skoj att göra om tiden och platsen var obegränsad.[url][/url]
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster