Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Vanligt trälim typ casco och många tvingar, remmar och annat för att sätta tryck. Skruv och plugg är bara för att delarna inte skall glida. Själv använder jag nålspik för det ändamålet.
philipbtz skrev:Komorok skrev:Vanligt trälim typ casco och många tvingar, remmar och annat för att sätta tryck. Skruv och plugg är bara för att delarna inte skall glida. Själv använder jag nålspik för det ändamålet.
Nu kanske jag tänker lite overkill här men skulle inte metallen i nålspiken kunna påverka ljudet från elementet på något sätt? Men bra då vet jag att trälim duger.
philipbtz skrev:Tänkte nog köra på nålspiksvarianten. Är det sånna här du menar Komorok? Har några liggandes i något skåp tror jag.
http://www.bauhaus.se/nalspik-x-nal-26mm-12.html
Kanske även måste förborra lite med nålspik?
dicken85 skrev:Har ett bra tipp för att slippa att se skarvarna. Polyester(båtplast) jag rolla med fin roller typ 3 lager och slipa jämt, ytan blir helt död.
dicken85 skrev:Har ett bra tipp för att slippa att se skarvarna. Polyester(båtplast) jag rolla med fin roller typ 3 lager och slipa jämt, ytan blir helt död.
paa skrev:dicken85 skrev:Har ett bra tipp för att slippa att se skarvarna. Polyester(båtplast) jag rolla med fin roller typ 3 lager och slipa jämt, ytan blir helt död.
Det blir säkert perfekt i första läget. Men det kan inte hindra att MDF krymper olika längs- resp tvärs fibrerna. När det gått ett år med rötmånadsfukt och januarimånad med kruttorrt inomhus så kommer det till slut att synas en skiftning från en anings nivåskillnad i alla fall.
dicken85 skrev:vill du se bilder på lådan 1 år efter den byggdes paa?,, polyestern klarar lätt att styva upp såpass så inga skarvar syns
Användare som besöker denna kategori: AndersP och 22 gäster