Och tre bilagor var visst max per inlägg så fortsätter i ett nytt.

- IMG_0829.jpg (48.57 KiB) Visad 2816 gånger
Inkopplingen till högtalare är temporär därav de klena högtalarkablarna.

- IMG_0830.jpg (53.77 KiB) Visad 2816 gånger
Även andra sidan är omlackerad.
Så nu hoppas jag ingen går i taket på färgvalet som det blev

I det skarpa ljuset jag hade när jag fotade ser den blålila ut, så fort som den inte är direkt belyst så närmar den sig svart
Jordbruset är borta och den låter underbart Sansui. Den här riskerar att bli en riktigt svår match för AU-555:an som hittills vunnit i blindtesten som varit här hemma. Tror dock faktiskt att AU-555an har mött sin överman (heter det så i förstärkarvärlden också?)
Började summera kvitton på reservdelarna som inhandlats senaste veckorna och insåg när jag passerade 1500 på elektronikkomponenter att det inte var någon bra idé, den här låter så bra att den inte kommer lämna lägenheten i första taget. Däremot ska den få flytta in i vardagsrummet och arbeta ihop med resterande stereoanläggningen. Antingen får den driva frontarna eller så konkurrerar den rentutav ut den renoverade 8080n recievern som står där. Enda jag inte gjort än är att testspela RIAA-steget, och det beror på att jag inte har tillräckligt långa kablar till skivspelaren i arbetsrummet. Nu tror jag inte att det blir några otrevliga överraskningar när skivspelaren kopplas in men ska väl inte ropa helt hej ännu
Som kuriosa kan nämnas att jag fick stopp i avlödningspennan när jag lödde av första kretskortet så har använt den hederliga tennsugen för allt utom första kodningen. Tog en bra stund innan jag fick upp tempot igen på den. Man kanske skulle investera i en riktig avlödningspistol någon gång..

Det är skönt att ha blockerat forumanvändare som aldrig har någonting positivt att tillföra diskussionen