Nattlorden skrev:
(314/232)*13000=17594,8276
haha, hur fanken fick jag det till 23000? Jag måste ha slagit in fel siffror helt enkelt.
Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:
rikkitikkitavi skrev:Nattlorden skrev:
haha, hur fanken fick jag det till 23000? Jag måste ha slagit in fel siffror helt enkelt.
Kronkan skrev:IngOehman skrev:hifikg skrev:Robotno blev nog inte tillräckligt påhoppad, så hen hittade på lite påhopp i sitt huvve o skruvade upp dem till enorma proportioner. Själv blir jag, oftast, glad när någon ids svara på något jag skriver.
Sympatisk inställning.
Det är kul att vara hörd. Ett inlägg som någon svarar på, visar att det har blivit läst och
förhoppningsvis reflekterat över. Då har skrivandet av inlägget fått en mening.
Jag delar din inställning.
Men visst finns det gränser.
Om någon t ex är entusiastisk över en apparat på helt sakliga grunder (skäl som vem som
helst kan undersöka och bilda sig egna uppfattningar om), och det finns många andra som
gillar apparaten också, kanske av samma skäl, och de får sin entusiasm kommenterad med
att det måste vara en "hype", ett "sekttroende", en "viss krets" och "populäritetsspridning"...
så kanske det inte är lika kul?
Vh, iö
Visst är det kul att bli hörd. Så tycker ju även jag. Men i samband med sista aprilskämtet och min kommentar kring detta sökte jag få Googles att svara på konflikt och Hifi. Prövade olika varianter. Faktiskt.se vägrade överhuvudtaget synas. Oj, oj. Så till slut blev det Nattlordens hifi-anka som värdefull hifi-historia som fick bli mitt exempel.
Men gav bort en skivspelare för ett tag sedan till min hustru. Sedan besöka lite utländska fora för att reda i potentialen. Oftast hygglig ton men ibland framstår vi som snälla ankor i hifi-dammen i jämförelse med hur andra i olika fora försöker ta ära och heder av varandra. Om någon skall puckla på mig uppskattar jag verkligen att bli påhamrad av någon som verkar kunna något. Allt annat blir ju trist.
Hela vår livserfarenhet, Popsnörets och mitt, är att det är alltid är bättre att göra med intelligenta och kunniga människor. Även om det är en brötig och svår diskussion/förhandling som görs. Där saken inte ens finns med blir det ju svårt.
Denna sista kommentar har inget med vad som hänt i någon dåtida eller nutida tråd. Utan enbart varför jag ändå valt Faktiskt som fora. Bara detta!!! Popsnöret har ju inte valt hon är ju kollektivansluten.
Själv kan jag säkert själv bli för oeftergivlig. Låg komplians så att säga. Låg kompetens tycker en del.
Men visst är det trist när kunniga personer försvinner för att det ibland går lite hett till. Man förlorar ju ett perspektiv då.
IngOehman skrev:Den kostade inte 13 000:- i slutet av sin "karriär", utan den kostade 10 000:-.
Och HiFi har om något ökat mindre i pris än andra varor, inte mera. Speciellt är det
så när vi talar om just hifi-elektronik. Så dess pris idag skulle inte vara 17 500:- och
verkligen inte 25 000:-! Möjligen 14 000:- allt annat lika (samma seriestorlek t ex).
Vh, iö
Vinylcalle skrev:Man kan snabbt konstatera att priserna ökat till och med mer än jag påstod.
petersteindl skrev:Tag t.ex. hårddiskar. Tag t.ex. 250 Gb hårddiskminne 1968. Man fick köpa många hårddiskar men det är bara att multiplicera, och jämför med dagens pris på en hårddisk med samma minnesutrymme och ta hänsyn till inflation så finner man nog att hårdiskarna blivit "a wee tiny bit" billigare. Alltså är det entydigt bevisat att all High End Audio elektronik är betydligt billigare idag än 1968.
Det vet väl alla![]()
Mvh
Peter
Vinylcalle skrev:Nu var det ju knappast TV-apparater vi pratade om. Ifall man ska bemöta mitt påstående seriöst så gör man det med konkreta exempel på hifi-prylar som blivit billigare.
MvH Carl
PerStromgren skrev:De som vill ha prestanda som NAD208 verkar kunna få det för 40k i form av en HA27:a. I alla fall om man ska tro MoLT, och det ska man nog.
PerStromgren skrev:De som vill ha prestanda som NAD208 verkar kunna få det för 40k i form av en HA27:a. I alla fall om man ska tro MoLT, och det ska man nog.
boom skrev:PerStromgren skrev:De som vill ha prestanda som NAD208 verkar kunna få det för 40k i form av en HA27:a. I alla fall om man ska tro MoLT, och det ska man nog.
Då man inte har molt vad skrevs det om amp 27
Komorok skrev:Nej, det stod ingenstans att den är transparent. Det stod nog något i stil med att lyssningspanelen inte lyckades detektera den med statistisk signifikans.
PerStromgren skrev:Komorok skrev:Nej, det stod ingenstans att den är transparent. Det stod nog något i stil med att lyssningspanelen inte lyckades detektera den med statistisk signifikans.
Sant, men det är min tes så länge. När den motbevisas så lovar jag att komma tillbaka hit och redigera mitt inlägg.
AndreasArvidsson skrev:Ja att HA27 är snäppet bättre än NAD208 tror jag inte många säger mot. Frågan är bara vad som är lika bra eller bättre än 208 som inte kostar som HA27?
208 är ganska ensam om sin prestanda i sin prisklass som jag ser det.
hifikg skrev:AndreasArvidsson skrev:Ja att HA27 är snäppet bättre än NAD208 tror jag inte många säger mot. Frågan är bara vad som är lika bra eller bättre än 208 som inte kostar som HA27?
208 är ganska ensam om sin prestanda i sin prisklass som jag ser det.
Skulle vara kul att träffa någon som kan skilja dem åt i ett blindtest *s*
PerStromgren skrev:Komorok skrev:Nej, det stod ingenstans att den är transparent. Det stod nog något i stil med att lyssningspanelen inte lyckades detektera den med statistisk signifikans.
Sant, men det är min tes så länge. När den motbevisas så lovar jag att komma tillbaka hit och redigera mitt inlägg.
Komorok skrev:PerStromgren skrev:Komorok skrev:Nej, det stod ingenstans att den är transparent. Det stod nog något i stil med att lyssningspanelen inte lyckades detektera den med statistisk signifikans.
Är det in tes att Amp27 är transparent, eller? Det uttrycket år stå för dig, men jag har sällan eller aldrig läst ett sådant uttryck i MoLt.
Eller vill du att jag eller någon annan ska bevisa frånvaron av ett sådant uttryck i MoLt? Nja, jag skulle säga att det är du som har bevisbördan i detta fallet. Du påstår ju att någon har skrivit "transparent" angående Amp27 i MoLt. Inte jag.
sebatlh skrev:Pers tes att Amp27 är en transparent förstärkare är helt rimlig i ljuset av att den inte detekterades i LTS F/E test. (Nej jag har inte testet, bara kommentarer här.)
Seb tolkar Pers inlägg skrev:Komorok skrev:Nej, det stod ingenstans att den är transparent. Det stod nog något i stil med att lyssningspanelen inte lyckades detektera den med statistisk signifikans.
Sant, det stod inte att den är transparent men baserat på resultaten är det min tes att Amp27 är transparent. När min tes motbevisas så lovar jag att komma tillbaka hit och redigera mitt inlägg.
aisopos skrev:Om man skulle plocka ihop grejer för att bygga en NAD208 själv, helt enligt ritningar, som hobbyprojekt... Vad skulle det gå loss på tro?
KarlXII skrev:Hur orkar ni? Ärligt?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 36 gäster