dawen skrev:Du Bill50x, hon Marit är ju jättepopulär. Borde hon inte klassas som pop?
Jo kanske. I alla fall efter svenska "normer". I USA skulle hennes musik klassas som rock (vilket ju till exempel Fleetwood Mac gör).
/ B
Moderator: Redaktörer
dawen skrev:Du Bill50x, hon Marit är ju jättepopulär. Borde hon inte klassas som pop?
Naqref skrev:Bäst i Sverige är ju helt klart Freddie Wadling!
Thåström är inte fy ska han heller...
Återkommer när jag verkligen kommer på något bra internationellt namn.... Inte så att de jag nämnde är bättre än alla andra utan mer att jag vill få in känslan först vem av utrikarna som är bäst...
Morello skrev:PekkaJohansson skrev:Rätt svar lyder: Lennon, Elvis och möjligen John Fogerty!
Med vänlig hälsning
Pekka Johansson
Jag tror inte man får nämna Elvis och Lennon i samma mening![]()
Elvis är kungen och Lennon en pop-pajsare.
mats skrev:Morello skrev:PekkaJohansson skrev:Rätt svar lyder: Lennon, Elvis och möjligen John Fogerty!
Med vänlig hälsning
Pekka Johansson
Jag tror inte man får nämna Elvis och Lennon i samma mening![]()
Elvis är kungen och Lennon en pop-pajsare.
Nja Lennon är bland dom mer kung än Elvis. Lennon skrev ju mer låtar. Fast Elvis har bättre röst. Men Peter Gabriel har den bästa rösten
Ta bara och lyssna på Back in new York city (från Lamben), så förstår ni
viktor skrev:Paul McLennon.
soren skrev:Norska Jörn Lande är den klart bästa rocksångaren tycker jag.
Lyssna bara på det han spelat in med gruppen ARK (inte det svenska fjållbandet), samt hans soloalbum.
Han spelar för tillfället med bandet MasterPlan!
Jag recommenderar:
ARK - Burn the sun
Jorn - Worldchanger
Det är ju det som gör just honom till en av de främsta.Lemmy sjunger knappt, han låter bara speciellt. Tycker inte det är någon merit i detta sammanhang.
andre skrev:En kvinnlig sångerska som jag kom att tänka på är hon i Headpins(dom var förband till Whitesnake på hovet ) kommer ej ihåg vad hon hette, men 80 tal var det.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 23 gäster