Moderator: Redaktörer
PerStromgren skrev:Man kan också föra upp kostnaden som lärpengar och gå vidare i livet.
PerStromgren skrev:Jag är också godtrogen, men tycker nog att livet nog har lärt mig att det lönar sig bäst i längden! Kanske inte ekonomiskt, men på de flesta andra plan!
BORIS skrev:Skulle tänka mig för innan jag drog in någons oskyldiga föräldrar för något deras usla avkomma hittat på
zapanasta skrev:Man kan väl prova i alla fall om det hjälper,sista utvägen är ju polisanmälning.....
Max_Headroom skrev:zapanasta skrev:Man kan väl prova i alla fall om det hjälper,sista utvägen är ju polisanmälning.....
Skall du polisanmäla efter att du har dödat honom alltså? Orginellt.
zapanasta skrev:Max_Headroom skrev:zapanasta skrev:Man kan väl prova i alla fall om det hjälper,sista utvägen är ju polisanmälning.....
Skall du polisanmäla efter att du har dödat honom alltså? Orginellt.
Vahar väl inte skrivit nåt om sånt...
zapanasta skrev:Ja kanske då..
Jag satte ut en köpesannons ,en svarade och sa att han hade det jag ville ha och vi kom överens om pris (totalt 1300 med frakt)
Detta var lördagen den 11 jan,han skulle posta direkt med bussgods..
Gick 4-5 dar utan att jag hörde nåt,mailade honom om fraktsedelnr.
Fick till svar att han skulle kolla efter jobbet,gick 2 dar till och jag skickade ett nytt mail..
Fick då till svar att det brukade ta en vecka från där han bor (Oskarshamn)
Skickade ett nytt mail i onsdags (då hade det gått 10 dar) Fick till svar att jag var tjatig,så han ville ha mitt bank nr och sätta tillbaka pengarna och spåra upp sitt paket och ta tillbaka det..
I dag lördag skickade jag ett mail till honom,om inte pengarna finns på mitt konto senast måndag kl 13 så blir det polisanmälning..
Har både hans hemadress och telenr,han har även en facebookssida och karln är 35 år... (Kan man va så korkad att riskera rättsliga påföljder för 1300 kr?)
PerStromgren skrev:Jag är också godtrogen, men tycker nog att livet nog har lärt mig att det lönar sig bäst i längden! Kanske inte ekonomiskt, men på de flesta andra plan!
RogerGustavsson skrev:Det är även min erfarenhet att handel med utlandet håller en högre handelsmoral.
markusA skrev:Lite ironiskt det här med internethandel. Jag oroar mig för ohederliga människor på blocket och Tradera men upplever att man internationellt har mycket högre handelsmoral och är mer service minded. Har aldrig blivit blåst när jag handlat internationellt, tom kineserna har visat sig pålitliga. När varorna försvunnit på vägen har jag prompt fått tillbaka pengarna. Livet är lustigt ibland.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 14 gäster